Max88
30-09-2025 om 11:45
Heel leuk feest, mijn dochter heeft het ook gedaan.
-1e babyboek
-prentenboek
-kadobon ( prenatal/bol.com)
-een skipak voor de winter
-borstvoedingskussen, ideaal ook met de fles
-verzorgingsproducten
-speelgoed van 3 maanden tot een jaar
-houten bouwblokken
-extra spiegel om in de auto op de achterbank te kunnen kijken en een "baby on board"sticker
-zwemband om in te zitten
-bon voor baby spa
-bon om foto's te laten maken

Nick90
30-09-2025 om 11:46
Marty1984 schreef op 30-09-2025 om 11:32:
Afzeggen en melden dat je graag op bezoek komt eens het kind geboren is. En op dat moment koop je een leuk cadeau.
Iets met het lot niet tarten. Laat dat kind eerst maar geboren worden.
Ik hoor het in mijn omgeving helaas nog af en toe misgaan met late miskramen enzo.
Met jouw redenering zou je dus pas vanaf dat het kind 2 wordt iets mogen vieren

Malm
30-09-2025 om 12:01
Marty1984 schreef op 30-09-2025 om 11:32:
Afzeggen en melden dat je graag op bezoek komt eens het kind geboren is. En op dat moment koop je een leuk cadeau.
Iets met het lot niet tarten. Laat dat kind eerst maar geboren worden.
Ik hoor het in mijn omgeving helaas nog af en toe misgaan met late miskramen enzo.
Om deze reden zeg ik dit soort dingen ook af. Heb het 2x van dichtbij meegemaakt en dan sta je er echt anders in.

Miepjecody
30-09-2025 om 12:06
Broadway schreef op 30-09-2025 om 08:45:
[..]
wat is er speciaal aan een open bar? een feestje in een zaaltje zonder bar lijkt me wat sneu?
of bedoel je die gekke amerikaanse fratsen waar een open bar betekent dat je niet voor je eigen drankje hoeft te betalen? ik hoop toch dat we in NL dat onderscheid niet aan het maken zijn tegenwoordig toch?
Ja helaas bedoelen ze dat wel

Miepjecody
30-09-2025 om 12:07
Nick90 schreef op 30-09-2025 om 08:50:
[..]
Uh een open bar is in Nederland ook vrij normaal hoor.
Nee hoor

masatu
30-09-2025 om 12:11
Miepjecody schreef op 30-09-2025 om 12:07:
[..]
Nee hoor
Huh? Kom jij dan op feestjes op uitnodiging van anderen waar je moet betalen voor je drankjes? Ik heb dat nog nooit meegemaakt. Of hooguit met een studenten-verjaardagsfeestje in de sociëteit waarbij bijv. de eerste 500 euro of het eerste fust wordt betaald door de jarige, en daarna voor eigen rekening verder.
Natuurlijk wel eens dat het er een beperkte keuze is (bijv. geen sterke drank of speciaalbier).

Miepjecody
30-09-2025 om 12:14
masatu schreef op 30-09-2025 om 12:11:
[..]
Huh? Kom jij dan op feestjes op uitnodiging van anderen waar je moet betalen voor je drankjes? Ik heb dat nog nooit meegemaakt. Of hooguit met een studenten-verjaardagsfeestje in de sociëteit waarbij bijv. de eerste 500 euro of het eerste fust wordt betaald door de jarige, en daarna voor eigen rekening verder.
Natuurlijk wel eens dat het er een beperkte keuze is (bijv. geen sterke drank of speciaalbier).
Wat voor feestjes hebben we het over dan?
Er wordt hier nooit iets aangemerkt als " open bar"

letterkoekje
30-09-2025 om 12:17
Tuinfluiter schreef op 30-09-2025 om 08:58:
Kun je met meer mensen misschien een gezamenlijk cadeau geven.
Als ze van veel mensen allemaal cadeautjes krijgen bij de genderreveal, babyshower en de kraamvisite is dat een hele berg.
Een mooi gezamenlijke cadeau voor de genderreveal zou ik een zwangerschaps fotoshoot vinden.
Dat vind ik wel een hele leuke!
Vind jij dat wat Nick?
Ik lees hier veel mensen die zeggen: ik zou niet gaan. Persoonlijk zou het nooit in mijn hoofd komen om zo een feestje te geven. Maar als je niet gaat naar een evenement waar je uitgenodigd bent, is dat niet met andere woorden zeggen: het geslacht van jullie baby interesseert mij niet (in geval van gender reveal dan). Ik vind dat ook tegen het hoofd van de mensen slaan! En Nick heeft nu al besloten wel te gaan, dus die keuze moet niet meer gemaakt worden.

Marty1984
30-09-2025 om 12:20
Nick90 schreef op 30-09-2025 om 11:46:
[..]
Met jouw redenering zou je dus pas vanaf dat het kind 2 wordt iets mogen vieren
Ik kom met graagte op bezoek of naar je babyborrel eens het kind geboren is.
Maar ten eerste vind ik zo'n gender-reveal en elk ander feestje voor de geboorte onzin. Ten tweede wil ik dus eerst een levend kind geboren zien.

masatu
30-09-2025 om 12:28
Miepjecody schreef op 30-09-2025 om 12:14:
[..]
Gewoon, alle feestjes die je op een externe locatie/zaaltje/bar/restaurant kunt vieren, zoals verjaardagen, x-jaar-getrouwd, babyshower, gender reveal, examen/geslaagd, werkfeestjes, etc.
Het wordt inderdaad bijna nooit expliciet genoemd dat het feest een 'open bar' heeft, maar dat is wel de praktijk die ik ervaar (dat je dus niet hoeft te betalen voor je drinken).

Nick90
30-09-2025 om 12:40
Miepjecody schreef op 30-09-2025 om 12:14:
[..]
Bruiloften bijv.

Schemerlampje
30-09-2025 om 12:43
letterkoekje schreef op 30-09-2025 om 12:17:
[..]
Vind jij dat wat Nick?
Ik lees hier veel mensen die zeggen: ik zou niet gaan. Persoonlijk zou het nooit in mijn hoofd komen om zo een feestje te geven. Maar als je niet gaat naar een evenement waar je uitgenodigd bent, is dat niet met andere woorden zeggen: het geslacht van jullie baby interesseert mij niet (in geval van gender reveal dan). Ik vind dat ook tegen het hoofd van de mensen slaan! En Nick heeft nu al besloten wel te gaan, dus die keuze moet niet meer gemaakt worden.
Maar het geslacht van een baby interesseert mij niet op die manier. Natuurlijk kan ik nieuwsgierig zijn, zeker als het van familie of goede vrienden is, maar bij de geboorte is vroeg genoeg om het te horen.

Nick90
30-09-2025 om 12:45
Marty1984 schreef op 30-09-2025 om 12:20:
[..]
Ik kom met graagte op bezoek of naar je babyborrel eens het kind geboren is.
Maar ten eerste vind ik zo'n gender-reveal en elk ander feestje voor de geboorte onzin. Ten tweede wil ik dus eerst een levend kind geboren zien.
Ja sorry maar dat vind ik onzin, er gaan ook baby's maanden na de geboorte dood, we leven nu lijkt me. En ja wat jij vind is verder niet zo belangrijk voor wat anderen willen. Vraag me dan wel of je dit zelf zo expliciet zou melden indien je zelf een uitnodiging voor een genderreveal zou krijgen.

BlairW
30-09-2025 om 12:50
letterkoekje schreef op 30-09-2025 om 12:17:
[..]
Vind jij dat wat Nick?
Het geslacht interesseert me inderdaad niet zoveel. Zeker niet als het nog niet 100% vast staat en dat doet het pas na de geboorte. Dus ja, dan kom ik wel langs om de geboorte te vieren. Maar vooraf op een feestje komen, waarbij ze het mogelijke geslacht gaan onthullen. Tja, wat is het nut? Het is een jongen of een meisje, maar dat kan je dus pas met 100% zekerheid zeggen als het er is dus ik zie het nut van een feest vooraf niet nee.