Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Wat geef je bij een genderreveal als cadeautje?

Ik heb maar een keer een echte gender reveal meegemaakt waar ze iets van gemaakt hadden. Dat was eigenlijk het eten van een gebakje met een blauwe binnenkant Ik had al een vermoeden dat het een jongetje zou worden en had een zacht spijkertuinbroekje met een shirt gekocht, maat 56. Eigenlijk had ik een shirtje op het oog met een leuk geschubd randje. Wat mij betreft unisex maar de ouders in spé zijn daar wat minder neutraal in, dus ik heb toch een shirtje zonder frutseltjes gekocht.
Het nieuws van het geslacht van kind twee van dit stel kregen we gewoon via een appje met foto met roze hartjes.

Izza schreef op 30-09-2025 om 15:59:

Wat ik wel erg vreemd vind is de opmerking open bar. Als ik een feest geef betaal ik ook voor mijn gasten! En als gast verwacht ik gratis eten en drinken. Jij wilt mij uitnodigen en verwacht mijn komst (waar ik tijd voor vrij maak, moeite in stop en kosten voor maak). Gasten zelf laten betalen of een rekening presenteren is absoluut ongehoord en gewoon gierig. Ik ken geen enkel feest waar gasten de portemonnee trekken. Uitzonderingen zijn gezamenlijke feestjes waar iedereen in overleg besluit wat te maken en mee te nemen. Maar dat zijn geen gelegenheden ter ere van 1 persoon.

Bij catering wordt er vaak voor gekozen de duurdere alcohol soorten niet inbegrepen te laten zijn. Dat scheelt enorm veel geld voor de organisator. Dus wanneer je iets sterkers wilt dan een wijntje of biertje, betaald de gast dat zelf.

Bij een open bar is het duurdere spul wel inbegrepen. En betaald de organisator dus meer.

Vandaar dat TO het niet gepast vind, om met lege handen of iets zeer goedkoops aan te komen.

Ik kan wel merken dat ik niet in een leeftijdsfase zit waarbij er mensen in mijn omgeving kinderen krijgen. Nooit gedacht dat je bij een gender reveal een cadeau mee moest nemen. Ik dacht dat het een soort 'presentatie' was waarbij je aanwezigheid werd gevraagd en het niet als feestje gezien.

Weer wat geleerd.

En een open bar, die term hoor ik inderdaad ook eigenlijk nooit. Sterke drank en een babyfeestje klinkt bij mij dan weer niet als een logische combi. Ik dacht ook dat gender reveals vaak midden op de dag waren (jaja, ik weet er echt niets van). Maar goed, ieder z'n ding.

Zeespiegel schreef op 01-10-2025 om 22:27:

[..]

Bij catering wordt er vaak voor gekozen de duurdere alcohol soorten niet inbegrepen te laten zijn. Dat scheelt enorm veel geld voor de organisator. Dus wanneer je iets sterkers wilt dan een wijntje of biertje, betaald de gast dat zelf.

Bij een open bar is het duurdere spul wel inbegrepen. En betaald de organisator dus meer.

Vandaar dat TO het niet gepast vind, om met lege handen of iets zeer goedkoops aan te komen.

Je gaat tijdens een babyfeest waarbij heel veel kinderen aanwezig zijn toch geen jenever of dure wisky drinken? 

Dat de ouders kiezen voor een open bar maakt ook niet dat er duurdere cadeaus moeten komen. In dit geval willen de ouders zelfs 2x cadeaus. Want na de geboorte mag to opnieuw komen en wat meenemen. 

Izza schreef op 01-10-2025 om 23:27:

[..]

Je gaat tijdens een babyfeest waarbij heel veel kinderen aanwezig zijn toch geen jenever of dure wisky drinken? 

Dat dacht ik ook al. En waarom is het drinken van alcohol zo genormaliseerd? De zwangere kan niet drinken, lijkt mij erg raar als iedereen dronken op de grond ligt bij zoiets. Bij veel feestjes die thuis gevierd worden hebben de gastheer/vrouw toch ook geen drank in huis. Hooguit een biertje. Waarom zou het dan hier anders zijn?

Rosemary00 schreef op 02-10-2025 om 08:33:

[..]

Dat dacht ik ook al. En waarom is het drinken van alcohol zo genormaliseerd? De zwangere kan niet drinken, lijkt mij erg raar als iedereen dronken op de grond ligt bij zoiets. Bij veel feestjes die thuis gevierd worden hebben de gastheer/vrouw toch ook geen drank in huis. Hooguit een biertje. Waarom zou het dan hier anders zijn?

ik vraag mij meer af waarom jij alcohol met dronken zijn associeert? zit daar iets vanuit jou? want voor mij heeft het precies helemaal niets met elkaar te maken. 

ik hou enorm van de smaak van een goed wijntje, een gin tonic of een mooi likeurtje. de enige van die dingen die alcoholvrij ook best lekker is is de gin tonic, de rest is echt smerig. net zo makkelijk ga ik daarna aan de spa rood of alcoholvrij bier dat steeds beter wordt. meestal drink ik 1 alcoholisch drankje. geloof me. dan rol je niet dronken over de dansvloer.

Jesse_1 schreef op 01-10-2025 om 22:54:

Ik kan wel merken dat ik niet in een leeftijdsfase zit waarbij er mensen in mijn omgeving kinderen krijgen. Nooit gedacht dat je bij een gender reveal een cadeau mee moest nemen. Ik dacht dat het een soort 'presentatie' was waarbij je aanwezigheid werd gevraagd en het niet als feestje gezien.

Weer wat geleerd.

En een open bar, die term hoor ik inderdaad ook eigenlijk nooit. Sterke drank en een babyfeestje klinkt bij mij dan weer niet als een logische combi. Ik dacht ook dat gender reveals vaak midden op de dag waren (jaja, ik weet er echt niets van). Maar goed, ieder z'n ding.

Nou dit precies 

Omdat veel mensen (zeker mannen) geen mate kunnen houden als het gaat om alcohol. 

Broadway schreef op 02-10-2025 om 08:40:

[..]

ik vraag mij meer af waarom jij alcohol met dronken zijn associeert? zit daar iets vanuit jou? want voor mij heeft het precies helemaal niets met elkaar te maken.

ik hou enorm van de smaak van een goed wijntje, een gin tonic of een mooi likeurtje. de enige van die dingen die alcoholvrij ook best lekker is is de gin tonic, de rest is echt smerig. net zo makkelijk ga ik daarna aan de spa rood of alcoholvrij bier dat steeds beter wordt. meestal drink ik 1 alcoholisch drankje. geloof me. dan rol je niet dronken over de dansvloer.

Maar waarom moet je op zon gender dinges alcohol hebben dan?

Miepjecody schreef op 02-10-2025 om 09:15:

[..]

Zeker als die Gender Reveals overdag zijn is het niet heel classy om dan al te drinken.

Gender reveals in een gehuurd zaaltje met open bar en alcohol, elders op het forum bruiloften in Toscane en maar verwachten dat iedereen dat financieel en qua vrije dagen kan bekostigen.... ik word oud geloof ik. 

Engeltje schreef op 01-10-2025 om 21:40:

[..]

Kan, ik heb 2 winterkinderen maar nooit een skipak gehad en ook niet gemist. Kinderen worden snel (veel) te warm aangekleed. Als ze in de kinderwagen liggen met een goede deken is zo'n pak niet nodig. In de buggy hadden ze een voetenzak. Warm ingepakte bolletjes en voetjes zijn het belangrijkste, en dat steekt toch uit zo'n pak...

Ik heb eens een kind van vrienden uit zo'n skipak moeten wurmen toen ze een koortsstuip had doordat ze met dat pak aan in de maxicosi in de auto zat met de verwarming aan. Dus ik heb het er sowieso niet zo op.

Ah ja, ik had een bewegelijke baby en een flinke koude winter, wij vonden het maar gedoe met dekentjes in de kinderwagen, mijn zoon kreeg zijn kleding en skipak aan en zo lang hij in de wagen. Ook in de maxi cose had hij de skipak aan want naast dat hij als voetenzak kon fungeren kon je door een rits er ook losse broekspijpen van maken. Echt ideaal ding! Feitelijk werkte onze skipak als voetenzak, deken en jas tegelijk.

en waarom moet je überhaupt wat krijgen als je het geslacht bekend maakt??

Miepjecody schreef op 02-10-2025 om 09:15:

[..]

Om de dag door te komen denk ik. Zoiets wil je niet nuchter doorstaan hoor. Dus ouders flink aan de fles en de kinderen rondrennen door het zaaltje. Die redden zichzelf wel. Al die suffe spelletjes zijn met een slok op natuurlijk ook veel leuker. 

Gelukkig heeft to een duur cadeau gekocht. Dan kan hij zich zonder schaamte bij de bar melden. 

Miepjecody schreef op 02-10-2025 om 12:46:

en waarom moet je überhaupt wat krijgen als je het geslacht bekend maakt??

Een extra moment als moeder (vaders bedenken zoiets niet) in de spotlights te staan. En daarnaast even de (vooraf doorgestuurde) cadeaulijst af te vinken. Dan weet je welke cadeaus de gasten jou nog mogen geven op de babyshower en/of kraamborrel. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.