MariaMagdelena
03-10-2025 om 13:17
Het zal wel een generatiedingetje zijn om zo zuur te reageren op iets wat populair is of wordt in de generatie onder ons. Wat een zuur gezeur joh.
Ik zou zelf ook iets leuks kopen. Ik zou niet met een kutsmoes afzeggen. En ik zou met de grootte/prijs van het cadeau ook rekening houden met hoe groot het feest gegeven wordt. Het zou best kunnen dat ik bedenkingen heb bij de reden van het feest, maar mijn vrienden/naasten heb ik hoog en vind ik belangrijker dan mijn mening over het onderwerp. Zij zijn blij met deze fase van de zwangerschap en willen daarin iets vieren. Ik maak graag deel daarvan uit.
Cadeaus. Ik zou denken aan iets fijns voor deze periode. Een fijne zwangerschapsmassage. Of een uitje voor de ouders in spe om nog even lekker te kunnen ontspannen en tijd samen door te brengen. Wellicht een mooi badjasje of mooie handdoek of babynestje of iets dergelijks. Een fotoshoot.

Ysenda
03-10-2025 om 13:20
Broadway schreef op 03-10-2025 om 09:41:
[..]
waarom niet? buiten dat ik het hele gender reveal verhaal onzin vind?
Waarom moet er overal maar alcohol bij geschonken worden?
Over een paar jaar worden drinkers net zo gestigmatiseerd als rokers nu.

Tijgeroog
03-10-2025 om 16:39
Goh Nick, kun je, als de gender reveil geweest is, nog eens komen vertellen wat er zoal aan cadeaus gegeven is? Want ik heb geen idee wat gebruikelijk is bij zoiets, maar ben wel nieuwsgierig.

Ted68
03-10-2025 om 18:04
Koop gewoon een genderneutrale Pyjama of regenlaarsjes maat klein….
IK hou ook niet van deze uit de USA overgewaaide feestjes, maar zou dus juist iets neutraals kopen….

Annelies58
03-10-2025 om 18:11
Toen dochter de gender reveal hield had ik 2 cadeautjes bij me. Een roze cadeautje met een meisjes kledingsetje en een blauw cadeautje met een jongens keldingsetje. Maat 56, Toen bleek dat het een meisje zou worden is het blauwe setje retour winkel gegaan.

Fourtyfour
03-10-2025 om 18:12
Mick87 schreef op 03-10-2025 om 12:01:
niks. Dat kind is nog niet eens geboren. En dan al cadeaus. Doe normaal. Komt er daarna ook nog een babyshower met bijbehorende cadeaus ? En daarna kraamcadeau ook nog zeker?
Ik zou die flauwekul sowieso overslaan
Toen ik zwanger was heb ik/wij ook diverse cadeautjes gekregen. Ik geef zelf ook vaak een cadeautje aan een zwangere in mijn omgeving, is toch niks mis mee?

Nick90
03-10-2025 om 18:27
Frisdrank1972 schreef op 03-10-2025 om 12:58:
[..]
Dat is toch alleen voor de man om te geven? En alleen als het een jongen is. En goud is de traditionele keuze.
Eh nee, m'n vrouw kreeg een dochter en ik gaf haar een gouden bedelarmband met 2 bedels eraan, een voor zoon en een voor de jongste. Ze vond het zelf ook helemaal leuk om een pushpresent te krijgen. Ze heeft toch wel een kindje in haar laten groeien. Vond ik wel bijzonder

Nick90
03-10-2025 om 18:28
Tijgeroog schreef op 03-10-2025 om 16:39:
Goh Nick, kun je, als de gender reveil geweest is, nog eens komen vertellen wat er zoal aan cadeaus gegeven is? Want ik heb geen idee wat gebruikelijk is bij zoiets, maar ben wel nieuwsgierig.
Uiteraard!! Kijk anders op mn profielfoto waar ik het mandje met cadeaus voor de genderreveal laat zien

Gingergirl
03-10-2025 om 18:31
Nick90 schreef op 03-10-2025 om 18:28:
[..]
Uiteraard!! Kijk anders op mn profielfoto waar ik het mandje met cadeaus voor de genderreveal laat zien
Leuk Nick!!

Nick90
03-10-2025 om 18:33
Gingergirl schreef op 03-10-2025 om 18:31:
[..]
Leuk Nick!!
Ja??? We gaan het mandje nog aankleden enzo. En ja voor na de geboorte heeft m'n vrouw ook haar mandjes op Amazon en bol al gevuld

Tijgeroog
03-10-2025 om 18:52
Nick90 schreef op 03-10-2025 om 18:28:
[..]
Ja, ziet er leuk uit! 😃

Tuinfluiter
03-10-2025 om 19:12
Leuk mandje Nick90!
Ik vind het trouwens erg leuk dat een man zo bezig is met een cadeautje rond een zwangerschap/ geboorte. Ik heb echt een leuke attente man, hij koopt ook regelmatig cadeautjes maar kraamcadeautjes laat hij toch echt aan mij over.

Ysenda
03-10-2025 om 19:40
Fourtyfour schreef op 03-10-2025 om 18:12:
[..]
Toen ik zwanger was heb ik/wij ook diverse cadeautjes gekregen. Ik geef zelf ook vaak een cadeautje aan een zwangere in mijn omgeving, is toch niks mis mee?
Het is meer het groepsgebeuren aka feest en de explicite reden dat tegen staat.
Bij goede vrienden of een collega geef ik een kleinigheidje als ik er aan denk: een knuffeldoekje of hydrofieldoeken waar je de komende 20 jaar nog plezier van hebt. (Op de camping, het strand etc) misschien nog wel langer.

HelloKitty123
04-10-2025 om 07:47
Inmiddels heb je het cadeau al, maar ik zou een mooi prentenboek aangeraden hebben, denk ik.
Ik vind het verder trouwens ook wel apart als de gender reveal echt met een groot feest gevierd wordt, maar ik denk dat ik idd oud aan het worden ben. Echt jaloers is het ook niet, want ik wilde zelf het geslacht juist geheim houden tot de geboorte. Daar twijfel ik met een babyshower nog wel eens een beetje aan, want zowel mijn familie als mijn losse vriendinnen (heb geen echte vriendinnengroep) heeft zoiets nooit voor me geregeld.

Ingrid18
04-10-2025 om 08:03
Poeh, ik zou geeneens naar zo'n feest gaan, welke gek dit ook ooit heeft verzonnen.
Maar goed dit is niet je vraag, ik zou als je echt iets wil geven, een kaart met een felicitatie geven, Gefeliciteerd met de zwangerschap.
Ook zo inhalig dat ze erop gaan rekenen iets te krijgen.