Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Wat geef je bij een genderreveal als cadeautje?

Ingrid18 schreef op 04-10-2025 om 08:03:

Ook zo inhalig dat ze erop gaan rekenen iets te krijgen.

Huh? Inhalig? 

Ze geven een feestje voor mensen die ze dierbaar zijn. Daar geven ze waarschijnlijk veel geld aan uit. We weten dat het op locatie is, dus de kosten voor drankjes zullen in ieder geval hoger zijn dan thuis een kopje koffie of thee. En ik gok dat er aan meer zaken geld is uitgegeven, ook om het voor de gasten leuk te maken.
En er staat nergens dat ze een cadeau verwachten/eisen, alleen dat Nick niet graag met lege handen aan wil komen.

En dat vind je dan inhalig? Jeetje, kijk je naar meer dingen in het leven met zo'n negatieve blik?

Poeh, ik zou geeneens naar zo'n feest gaan, welke gek dit ook ooit heeft verzonnen.
Maar goed dit is niet je vraag, ik zou als je echt iets wil geven, een kaart met een felicitatie geven, Gefeliciteerd met de zwangerschap.

Als iemand bij jou op verjaardag komt vind je hem dan ook inhalig omdat hij gratis koffie en taart komt halen? Of laat je gasten dat zelf meebrengen?

Niet iedereen is erop uit om overal een slaatje uit te slaan hoor. Een feest geven is daar ook niet een erg effectieve manier voor trouwens.

Nou zo'n idee had ik met het 12,5 jarige huwelijksfeest gecombineerd met de 50e verjaardag van zwager en zus wel. Overigens was de verjaardag van zus het jaar erna en de 50e verjaardag van zwager was het jaar ervoor. 

Maar goed, ze gaf aan een locatie te hebben gehuurd en iedereen was welkom er werd voor avondeten en drankjes gezorgd. Het was groots want 3 bijzondere momenten in 1 keer, er werd dan ook geld gevraagd. Wat door alle genodigden flink gegeven werd begreep ik.

Avondeten was allemaal lauw, kant en klaar opgewarmd, pastasaus met pasta en kant en klare gehaktballetjes. Ik had tevoren al aangegeven het niet laat te maken gezien de voor ons slecht geplande datum van de verjaardag (we waren die dag thuis gekomen van vakantie), maar we zijn nog iets vroeger als geplanned weggegaan. Onderweg naar huis nog even een restaurantje meegepakt.

Slecht eten kun je mensen niet echt aanrekenen. Ik heb wel eens een feest gehad waar de gastvrouw zelf drie dagen in de keuken had gestaan om alles voor te bereiden en te koken. Leuk idee, maar in de praktijk is zij echt geen keukenprinses. Voor de vorm heb ik natuurlijk wat opgeschept maar ik zag ook aan andere gasten dat ze vooral uit beleefdheid hun bord leeg aten. Ik heb ook een familielid waar je vooraf weet dat de maaltijd uit kant en klare combinaties bestaat, van die bakjes opwarmvlees die je zo in de oven kunt schuiven bijvoorbeeld. Haar persoonlijke succesnummer waar ze erg trots op is, is een maaltijdsoep die wel wat pit kan gebruiken, smakeloze groene vloeistof met fliebertjes

https://www.instagram.com/reel/DOQIj_yDN3q/?igsh=MTdsdmgzdGs1cTNpNg==

Lesje anders kijken, minder verwend klagen en meer waarderen.

Poeh, ik zou geeneens naar zo'n feest gaan, welke gek dit ook ooit heeft verzonnen.
Maar goed dit is niet je vraag, ik zou als je echt iets wil geven, een kaart met een felicitatie geven, Gefeliciteerd met de zwangerschap.

Deze vrouw heeft het verzonnen, de gender reveal party, en ze heeft er spijt van: https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2020/jun/29/jenna-karvunidis-i-started-gender-reveal-party-trend-regret

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.