Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Wie is de vader


dat bloeden kan ook van de innesteling zijn, van m 

Coreopsis schreef op 27-06-2023 om 18:36:

Coïtus interruptus (terugtrekken vóór de zaadlozing) is onbetrouwbaar als voorbehoedsmiddel. Want ook in het voorvocht kunnen zaadcellen zitten en bovendien lukt het niet altijd om op tijd terug te trekken.

Een eicel blijft nog ongeveer een dag leven na de eisprong.

Een zaadcel kan soms wel een week overleven.

Oftewel: bij de door jou gebruikte methode kun je zwanger zijn geraakt.

Of die kans nu 1% of 99% is maakt niet uit. Tenzij je je kop in het zand wil steken ("ach, die kans is zoooo klein, dus hij kan de vader niet zijn").

De enige manier om zekerheid te krijgen is een DNA test, zoals iedereen al schrijft. En daar heb je de medewerking van je (ex)partner voor nodig. Heb je al met hem gesproken over je twijfel wie de vader is? Weet hij überhaupt al dat je zwanger bent?

Sowieso de medewerking van een van de mogelijke vaders.

Laura1992

Laura1992

27-06-2023 om 18:44 Topicstarter

M weet niet dat ik zwanger ben en H wel want daar woon ik met samen en kan dat niet verbergen maar hij weet niets over de twijfels van de vader...M durf ik het niet zeggen want heb schrik dat hij alles zal zeggen tegen H endan ben ik alles kwijt 

Laura1992 schreef op 27-06-2023 om 18:44:

M weet niet dat ik zwanger ben en H wel want daar woon ik met samen en kan dat niet verbergen maar hij weet niets over de twijfels van de vader...M durf ik het niet zeggen want heb schrik dat hij alles zal zeggen tegen H endan ben ik alles kwijt

Je liegt dus bewust en blijft bij H omdat jij dus bang bent alleen achter te blijven. Nee dat is een lekker begin voor dit kindje om op de wereld te komen 

Laura1992 schreef op 27-06-2023 om 17:26:

[..]

Maar M is niet in mij gekomen met eisprong eh

Zegt niets. Het resultaat van onze vrijpartij waarbij hij niet gekomen is, wordt binnenkort 20.

Laura1992 schreef op 27-06-2023 om 18:44:

M weet niet dat ik zwanger ben en H wel want daar woon ik met samen en kan dat niet verbergen maar hij weet niets over de twijfels van de vader...M durf ik het niet zeggen want heb schrik dat hij alles zal zeggen tegen H endan ben ik alles kwijt

Dan is het toch niet van belang om te weten wie de vader is?

Ik denk dat het verstandig is om naar je huisarts te gaan en je te laten voorlichten.

Laura1992

Laura1992

27-06-2023 om 19:04 Topicstarter

Nick90 schreef op 27-06-2023 om 18:59:

[..]

Dan is het toch niet van belang om te weten wie de vader is?

Ben gwn nog aan het twijfelen wat ik moet doen en of wegnemen niet het beste is...ik wou gwn weten hoeveel % kans er is dat het van M zou zijn omdat ik toch veel wakker lig van de twijfels 

Mija schreef op 27-06-2023 om 19:00:

Ik denk dat het verstandig is om naar je huisarts te gaan en je te laten voorlichten.

Zo jammer dat er zo slecht opgelet wordt tijdens de biologielessen op school idd. 

Ik word echt te oud voor dit soort dingen.    Hoor de laatste tijd ook veel ongeplande zwangerschappen. Dan denk ik : hoe dan?

Laura1992 schreef op 27-06-2023 om 19:04:

[..]

Ben gwn nog aan het twijfelen wat ik moet doen en of wegnemen niet het beste is...ik wou gwn weten hoeveel % kans er is dat het van M zou zijn omdat ik toch veel wakker lig van de twijfels

Je komt over enkel gefixeerd te zijn op het hebben van een kind ipv dat je een kind ook een vader gunt en het kan opgroeien in een liefdevol gezin (met zijn/haar echte vader) en zonder leugens vanaf start.

Hoe diep zat überhaupt de liefde voor M als je van plan was volgende maand bij hem in te trekken en hem zo makkelijk opzij schuift. Om vervolgens voor H te kiezen waarmee het huwelijk al klaar was op enkel de huisverkoop na. 

Je durft dus niet alleen te zijn of ben je zo afhankelijk van een man dat je het niet alleen kan? 

Laura1992 schreef op 27-06-2023 om 19:04:

[..]

Ben gwn nog aan het twijfelen wat ik moet doen en of wegnemen niet het beste is...ik wou gwn weten hoeveel % kans er is dat het van M zou zijn omdat ik toch veel wakker lig van de twijfels

Maar als je relatie met H al slecht loopt dan gaat een ongeplande zwangerschap dat toch niet beter maken? 

Naast wat jij wil: wat is goed voor een kind in deze situatie? Kun en wil je dat alleen opvoeden? Wat gun je een toekomstig kind? Want dat dit een instabiele situatie is mag duidelijk zijn, en de kans dat je alleen verder moet lijkt me heel groot.

En ga naar het FIOM, daar kunnen ze onafhankelijk met je meedenken. 

Laura1992 schreef op 27-06-2023 om 18:44:

M weet niet dat ik zwanger ben en H wel want daar woon ik met samen en kan dat niet verbergen maar hij weet niets over de twijfels van de vader...M durf ik het niet zeggen want heb schrik dat hij alles zal zeggen tegen H endan ben ik alles kwijt

Dan ben je alles kwijt? Je relatie met H bedoel je, gebouwd op leugens? Daar kan je geen kind in laten opgroeien. 

In mijn ogen zijn er 2 opties: 

1. Met de billen bloot, eerlijk tegen iedereen. Uitzoeken wie de vader is en dan besluiten wat je wilt en kijken op welke manier de vader betrokken wil zijn als het kind er komt. 

2. Liegen/dingen verzwijgen tegen H en/of M en/of het kind. Kan je echt niet maken, het gaat hier niet over wie een kopje kapot liet vallen. 

Beste TO,

Mijn reactie is misschien streng maar ik denk ook rechtvaardig.

Wil je echt een kind dragen waarvan je niet weet wie de vader is?
Wil je echt bij H blijven omdat hij je zwanger heeft gemaakt?

Als jullie na 13 jaar uit mekaar zijn en jij al contacten met M had op het einde van je relatie met H, dan weet je waarschijnlijk zelf ook dat H niet de man voor jou is. Trouwens, je schrijft zelf dat je relatie met hem al jaren niet goed was. Die zwangerschap verandert daar niks of weinig aan hoor.
Maak jezelf ook niks wijs, als je 's ochtends met M seks hebt gehad en 's avonds met H, dan kan niemand op dit ogenblik uitmaken wie de vader is. 

In jouw plaats ging ik het kindje niet houden, probeerde ik orde op zaken te stellen in mijn leven, in mijn geest en in mijn hart. En als die zaken beter zitten, dan ga jij een een evenwichtige en fantastische mama worden. Op dit ogenblik is er zoveel onzekerheid en ongeregeldheid in jouw leven, dat een kindje het alleen nog moeilijker maakt. Want onderschat het niet! 

Ik wil eindigen met een boodschap van hoop: ook op je 30ste heb je nog tijd zat om een kindje te krijgen. 

Laura1992

Laura1992

27-06-2023 om 19:38 Topicstarter

letterkoekje schreef op 27-06-2023 om 19:29:

Beste TO,

Mijn reactie is misschien streng maar ik denk ook rechtvaardig.

Wil je echt een kind dragen waarvan je niet weet wie de vader is?
Wil je echt bij H blijven omdat hij je zwanger heeft gemaakt?

Als jullie na 13 jaar uit mekaar zijn en jij al contacten met M had op het einde van je relatie met H, dan weet je waarschijnlijk zelf ook dat H niet de man voor jou is. Trouwens, je schrijft zelf dat je relatie met hem al jaren niet goed was. Die zwangerschap verandert daar niks of weinig aan hoor.
Maak jezelf ook niks wijs, als je 's ochtends met M seks hebt gehad en 's avonds met H, dan kan niemand op dit ogenblik uitmaken wie de vader is.

In jouw plaats ging ik het kindje niet houden, probeerde ik orde op zaken te stellen in mijn leven, in mijn geest en in mijn hart. En als die zaken beter zitten, dan ga jij een een evenwichtige en fantastische mama worden. Op dit ogenblik is er zoveel onzekerheid en ongeregeldheid in jouw leven, dat een kindje het alleen nog moeilijker maakt. Want onderschat het niet!

Ik wil eindigen met een boodschap van hoop: ook op je 30ste heb je nog tijd zat om een kindje te krijgen.

Kort samen gevat heb ik met M van januari wekelijks seks of meerdere keren zeker de laatste tijd 3 x per week of meer en met H enkel tijdens eisprong en dezelfde ochtend met M maar die is niet in mij klaargekomen...en bedankt over je antwoord en zal er over nadenken 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.