Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Wie is de vader?


Beste Siimaa, indien je een dna test wil voor je bevalt: bestel een pakket. Je kunt het beste de one night stand man vragen om met een wattenstaafje zijn wangslijmvlies af te geven. Dan ga jij naar een prikpost om bloed af te geven. Dit pakket stuur je terug naar waar het heen moet. Kost wel ruim 1000 euro. Maar dan hoef je persoon A niet lastig te vallen. En man B kan jou een rotzorg zijn wat hij denkt als hij maar mee werkt. Want hij dacht ook niet aan een condoom dus hij zal vast wel meewerken. Het kan vanaf 9 weken zwangerschap en na twee weken heb je de uitslag. 

Ik zat een keer bijna in deze situatie en heb dit allemaal uitgezocht en uitgedacht toen. Ik heb slapeloze nachten gehad. Ik voel met je mee. Wat een onzekerheid. Maar ik denk dat het van persoon a is zoals ik eerder zei door de berekening van de verloskundige. Die zijn betrouwbaar want je kan altijd een latere eisprong of onregelmatige cyclus hebben. Dus niet vruchtbaar 2 weken maar 3 weken na de menstruatie in dit geval

Siimaa

Siimaa

30-01-2024 om 12:50 Topicstarter

Bedankt voor de reacties,
Ik heb een afspraak weer met de verloskundige volgend week..zodat we een betere inschatting kunnen maken, wat voor mij heel belangrijk is. Ze vertelde me dat een week verschil wel te zien zou kunnen zijn. En natuurlijk kijken naar de groei, want kan ook een verhoogd kans op miskraam kunnen zijn…
Ik heb met Persoon B telefonisch gesproken. omdat we sinds toen geen contact meer hadden. Heeft hij me verteld dat hij een meid heeft ontmoet en de serieuze kant op gaat. Daarna vroeg Ik hem of we onveilig seks hebben gehad. En ja, het was tog onveilig! hij weet dat ik niet meer ongesteld ben geworden, dat ik deze vragen daarom heb gesteld aan hem, maar meer weet hij niet. Hij is nu wel ongerust, is er geen voorstander van (begrijpelijk)

Zoals jullie al zeggen ik ben een volwassen vrouw die een kinderwens heeft. Voor mij doen kan ik zeker de kind zelf opvoeden, financieel ook. Alleen cultuurgebonden is dat niet mogelijk. Ik wil ook niet zo met iemand trouwen (nooit gewild) maar op deze manier zou ik iedereen moeten verlaten en niks meer van mezelf laten horen (weglopen) ik zou dit kunnen delen met mijn moeder op 1 manier, als ik weet wie de vader is! En met de vader bespreken, hoe verder? Het is al schandelijk dat ik zwanger ben en dan ook nog eens niet weten wie de vader is. Is een no go. 🤷🏼‍♀️ als ik voor de kind ga, moet ik alles wat ik 33jaar heb opgebouwd verlaten.

Siimaa schreef op 30-01-2024 om 12:50:

Bedankt voor de reacties,
Ik heb een afspraak weer met de verloskundige volgend week..zodat we een betere inschatting kunnen maken, wat voor mij heel belangrijk is. Ze vertelde me dat een week verschil wel te zien zou kunnen zijn. En natuurlijk kijken naar de groei, want kan ook een verhoogd kans op miskraam kunnen zijn…
Ik heb met Persoon B telefonisch gesproken. omdat we sinds toen geen contact meer hadden. Heeft hij me verteld dat hij een meid heeft ontmoet en de serieuze kant op gaat. Daarna vroeg Ik hem of we onveilig seks hebben gehad. En ja, het was tog onveilig! hij weet dat ik niet meer ongesteld ben geworden, dat ik deze vragen daarom heb gesteld aan hem, maar meer weet hij niet. Hij is nu wel ongerust, is er geen voorstander van (begrijpelijk)

Zoals jullie al zeggen ik ben een volwassen vrouw die een kinderwens heeft. Voor mij doen kan ik zeker de kind zelf opvoeden, financieel ook. Alleen cultuurgebonden is dat niet mogelijk. Ik wil ook niet zo met iemand trouwen (nooit gewild) maar op deze manier zou ik iedereen moeten verlaten en niks meer van mezelf laten horen (weglopen) ik zou dit kunnen delen met mijn moeder op 1 manier, als ik weet wie de vader is! En met de vader bespreken, hoe verder? Het is al schandelijk dat ik zwanger ben en dan ook nog eens niet weten wie de vader is. Is een no go. 🤷🏼‍♀️ als ik voor de kind ga, moet ik alles wat ik 33jaar heb opgebouwd verlaten.

De consequenties zijn dus erg groot voor je. Wat moet jij in onzekerheid zitten.

Maak je je zorgen om je veiligheid? Want als dat her geval is en je wilt ervoor gaan, dan moet je het met niemand delen, met niemand. Kan de huisarts iets betekenen, of je met spoed doorverwijzen?

Siimaa

Siimaa

30-01-2024 om 13:35 Topicstarter

SuzyQFive schreef op 30-01-2024 om 08:00:

Ik begrijp heel veel van veel culturen maar één ding zal ik nooit snappen: dat je moet trouwen om een kind te mogen krijgen. En dat je als dat dus niet zo is, je dan maar abortus moet laten plegen. Dat zijn twee zo tegenstrijdige dingen…

Maar: wellicht wordt de soep niet zo heet gegeten…

Wat zal er gebeuren als je vertelt zwanger te zijn?

Daarom zeggen ze geen seks voor het huwelijk! 🤷🏼‍♀️ 

Dat wordt een drama, ik denk niet dat mijn familie het zal accepteren. Of ik zal het moeten afbreken. Of ze zullen de vader willen aanspreken. Of ik word verbannen.

Jeetje wat een heftige situatie voor je Siimaa! Denk dat de hamvraag is of je het kind wil houden. Als dat niet het geval is hoef je ook niet te weten wie de vader is. Als dat wel het geval is, zul je evt onder dwang de zwangerschap alsnog moeten afbreken of je wordt verbannen, of de vader wordt aangesproken. Wat betekent dat laatste? Is het dan de bedoeling dat hij met jou gaat trouwen en is dat überhaupt een optie? Of wordt hij bedreigd oid?

Wat een lastige situatie, Siimaa. Ik heb geen advies, maar wens je wijsheid en pas heel goed op jezelf. 

Siimaa schreef op 30-01-2024 om 13:35:

[..]

Daarom zeggen ze geen seks voor het huwelijk! 🤷🏼‍♀️

Dat wordt een drama, ik denk niet dat mijn familie het zal accepteren. Of ik zal het moeten afbreken. Of ze zullen de vader willen aanspreken. Of ik word verbannen.

Sorry dit gaat echt alle grenzen over. Dus niet alleen jij, maar ook de vader moet zich zorgen maken om zijn veiligheid met betrekking tot jou familie?

Dan vind ik al helemaal dat je moet zwijgen. Dan zelf vertrekken en niks zeggen. Het gaat dus ook nog eens om de veiligheid van die vader. Ik weet niet wat ik lees joh

Denk je dat je gevaar loopt als je familie het weet? Heb je vriend(inn)en waar je naartoe kan vluchten? Misschien al wat spullen daar neerleggen dan? Of vast informeren/ zoeken naar mogelijke opvangplekken? Het lijkt me verstandig om dit met je huisarts of het fiom te bespreken. Sterkte!

Siimaa

Siimaa

30-01-2024 om 14:06 Topicstarter

BritgetJones007 schreef op 30-01-2024 om 13:32:

[..]

De consequenties zijn dus erg groot voor je. Wat moet jij in onzekerheid zitten.

Maak je je zorgen om je veiligheid? Want als dat her geval is en je wilt ervoor gaan, dan moet je het met niemand delen, met niemand. Kan de huisarts iets betekenen, of je met spoed doorverwijzen?

Bedankt voor je lieve en meelevende berichten ☺️

Het gaat niet om mijn veiligheid, ik ben oud genoeg om dat niet meer te laten beïnvloeden op mij (door mijn Broers) probeer tenminste 🙈
Ik ben heel erg moederskindje, ik zou iedereen en alles kunnen verlaten. Behalve mijn moeder, vandaar dat ik ook noch steeds met haar woon en vandaar dat ik ook noch steeds als kind behandelt wordt…🤷🏼‍♀️ ik ben heel erg bang voor haar teleurstelling en dat ik de familie ten schande maak, dat ik haar hierdoor zou moeten verlaten…

 In de familie willen ze heel graag dat ik trouw en eigen gezin heb, vooral een kind(wel gehuwd natuurlijk)  Want sinds mijn 19de ben ik al 4x geopereerd. En uiteindelijk 1 eierstok laten verwijderen. En ik word ouder, maar heb gewoon nooit de ware ontmoet.. en nu ik zwanger ben, wat eigenlijk de meeste gezegende voor me moest zijn, is het nu ook mijn grootste straf geworden! 


Siimaa

Siimaa

30-01-2024 om 14:11 Topicstarter

BritgetJones007 schreef op 30-01-2024 om 14:01:

[..]

Sorry dit gaat echt alle grenzen over. Dus niet alleen jij, maar ook de vader moet zich zorgen maken om zijn veiligheid met betrekking tot jou familie?

Dan vind ik al helemaal dat je moet zwijgen. Dan zelf vertrekken en niks zeggen. Het gaat dus ook nog eens om de veiligheid van die vader. Ik weet niet wat ik lees joh

Zover zal ik het niet brengen, dan ga ik liever stilletjes weg… 

Er zijn blijf van mijn lijf huizen
Juist voor moeder en kind

Siimaa

Siimaa

30-01-2024 om 14:16 Topicstarter

RosaMontana schreef op 30-01-2024 om 13:44:

Jeetje wat een heftige situatie voor je Siimaa! Denk dat de hamvraag is of je het kind wil houden. Als dat niet het geval is hoef je ook niet te weten wie de vader is. Als dat wel het geval is, zul je evt onder dwang de zwangerschap alsnog moeten afbreken of je wordt verbannen, of de vader wordt aangesproken. Wat betekent dat laatste? Is het dan de bedoeling dat hij met jou gaat trouwen en is dat überhaupt een optie? Of wordt hij bedreigd oid?

Jaa daarom was mijn eerste optie ook om het af te breken, maar is me helaas niet gelukt.. en wil ik toch de moeilijkere weg kiezen voor mijn leven? Ik weet ook niet wat ik wil, zo dubbelzinnig….

 Als mijn broers het weten, gaat de eerste optie dat de vader met mij moet trouwen. Maar zo een verplichting wil ik aan niemand geven! Daarom ga ik het stilhouden van de familie… maar als ik meer weet wie de kind is. Kan ik wel met de vader bespreken. En daarna weggaan.. dit zag ik meer als enige optie🤷🏼‍♀️ 

Denk je dat je moeder je niet meer zou willen zien? Ja, ze zal schrikken en misschien in eerste instantie teleurgesteld zijn, maar is dat niet ook een vorm van liefde? Ouders willen het perfecte plaatje voor hun kinderen, maar dat wil niet zeggen dat ze niet meer van je houden als je leven anders loopt. En dat is nu bij jou het geval. 

Siimaa schreef op 30-01-2024 om 14:16:

[..]

Jaa daarom was mijn eerste optie ook om het af te breken, maar is me helaas niet gelukt.. en wil ik toch de moeilijkere weg kiezen voor mijn leven? Ik weet ook niet wat ik wil, zo dubbelzinnig….

Als mijn broers het weten, gaat de eerste optie dat de vader met mij moet trouwen. Maar zo een verplichting wil ik aan niemand geven! Daarom ga ik het stilhouden van de familie… maar als ik meer weet wie de kind is. Kan ik wel met de vader bespreken. En daarna weggaan.. dit zag ik meer als enige optie🤷🏼‍♀️

Ik snap dat afbreken niet is gelukt, zeker in jouw situatie waarin zwanger worden moeilijk is en dit misschien wel de enige kans is. Maar als ik het zo lees dan is de enige optie weggaan, en dan hoef je nog steeds niet (gelijk) te weten wie de vader is. Of denk je dat je daar steun van kunt krijgen? 

En wat gebeurt er als je het je moeder vertelt? Gaat zij dan gelijk je broers inlichten? Of kun je van haar nog steun verwachten?

Weet dat er in Nederland blijf van mijn lijf huizen zijn. Er is heel veel mogelijk voor moeders die weg willen vluchten, even naar de anonimiteit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.