Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Wie is de vader?


Siimaa schreef op 30-01-2024 om 14:16:

[..]

Jaa daarom was mijn eerste optie ook om het af te breken, maar is me helaas niet gelukt.. en wil ik toch de moeilijkere weg kiezen voor mijn leven? Ik weet ook niet wat ik wil, zo dubbelzinnig….

Als mijn broers het weten, gaat de eerste optie dat de vader met mij moet trouwen. Maar zo een verplichting wil ik aan niemand geven! Daarom ga ik het stilhouden van de familie… maar als ik meer weet wie de kind is. Kan ik wel met de vader bespreken. En daarna weggaan.. dit zag ik meer als enige optie🤷🏼‍♀️

Zorg eerst dat je een veilige plek hebt, voor je het met de vader gaat bespreken.

Informeer via de huisarts of veilig thuis (dat kan ook anoniem) waar je terecht kan als het nodig is.

Veilig Thuis op 0800-2000

Sterkte!

Siimaa schreef op 30-01-2024 om 14:16:

[..]

Jaa daarom was mijn eerste optie ook om het af te breken, maar is me helaas niet gelukt.. en wil ik toch de moeilijkere weg kiezen voor mijn leven? Ik weet ook niet wat ik wil, zo dubbelzinnig….

Als mijn broers het weten, gaat de eerste optie dat de vader met mij moet trouwen. Maar zo een verplichting wil ik aan niemand geven! Daarom ga ik het stilhouden van de familie… maar als ik meer weet wie de kind is. Kan ik wel met de vader bespreken. En daarna weggaan.. dit zag ik meer als enige optie🤷🏼‍♀️

Zorg dat je je opties al op een rijtje hebt voordat je voor de keuze komt te staan. Maak alvast een plan en zorg dat je huisarts (of verkoskundige) op de hoogte is van de situatie waar je in zit. Heb je al op de site van fiom gekeken voor informatie?

Siimaa

Siimaa

30-01-2024 om 16:52 Topicstarter

Moederkareltje schreef op 30-01-2024 om 12:41:

Beste Siimaa, indien je een dna test wil voor je bevalt: bestel een pakket. Je kunt het beste de one night stand man vragen om met een wattenstaafje zijn wangslijmvlies af te geven. Dan ga jij naar een prikpost om bloed af te geven. Dit pakket stuur je terug naar waar het heen moet. Kost wel ruim 1000 euro. Maar dan hoef je persoon A niet lastig te vallen. En man B kan jou een rotzorg zijn wat hij denkt als hij maar mee werkt. Want hij dacht ook niet aan een condoom dus hij zal vast wel meewerken. Het kan vanaf 9 weken zwangerschap en na twee weken heb je de uitslag.

Ik zat een keer bijna in deze situatie en heb dit allemaal uitgezocht en uitgedacht toen. Ik heb slapeloze nachten gehad. Ik voel met je mee. Wat een onzekerheid. Maar ik denk dat het van persoon a is zoals ik eerder zei door de berekening van de verloskundige. Die zijn betrouwbaar want je kan altijd een latere eisprong of onregelmatige cyclus hebben. Dus niet vruchtbaar 2 weken maar 3 weken na de menstruatie in dit geval

Beste, bedankt voor je tip…

Is die DNAtest zo simpel? Ik heb dinsdag weer een termijnecho voor de zekerheid. Om te kijken naar de groei en goed te kunnen berekenen. Mijn eerste gedachte was die persoonA maar na die echos van vorige week denk ik ook dat het persoonB kan zijn. 
ik kan beter hierover persoonA contacten voor een DNA en wss laten vergoeden ook als die het niet vertrouwd! Hij vroeg mij al, als die iets kon betekenen dat ik hem kon benaderen… 

Het is echt een moeilijke situatie voor mij. Omdat alles uiteindelijk in mijn keuze ligt. Hoe is het bij jou afgelopen dan???

Beste wacht ik dan af op volgend weeK.

Siimaa

Siimaa

30-01-2024 om 16:58 Topicstarter

Marian2072 schreef op 30-01-2024 om 14:16:

Denk je dat je moeder je niet meer zou willen zien? Ja, ze zal schrikken en misschien in eerste instantie teleurgesteld zijn, maar is dat niet ook een vorm van liefde? Ouders willen het perfecte plaatje voor hun kinderen, maar dat wil niet zeggen dat ze niet meer van je houden als je leven anders loopt. En dat is nu bij jou het geval.

Ik weet dat mijn moeder zeker van mij houdt! Maar weet niet of ze achter mij KAN staan. En vooral met de familie en omgeving die we hebben. Ze wilt zeker het beste voor me, maar dit zijn wel tegen haar principes… En ik wil natuurlijk ook niet dat ze keuze uiteindelijk gaat maken om samen weg te gaan van iedereen. En haar leventje gaat opgeven, zodat ze me gaat steunen. Daarom denk ik ook stilletjes van haar weggaan? Mijn angst is haar teleurstellen…😔 

Ben ik nu dan egoïstisch?

Siimaa

Siimaa

30-01-2024 om 17:01 Topicstarter

EnglishmaninNewYork schreef op 30-01-2024 om 15:17:

[..]

Zorg dat je je opties al op een rijtje hebt voordat je voor de keuze komt te staan. Maak alvast een plan en zorg dat je huisarts (of verkoskundige) op de hoogte is van de situatie waar je in zit. Heb je al op de site van fiom gekeken voor informatie?

Bedankt, ik kan mezelf wel veilig brengen. Ik ga er niet van uit dat het zo heftig zal zijn. Huis huren, kan ik wel even rond kijken…dat zou wel goed kunnen komen. Ik ga ook even op de site kijken van fiom en eventueel contacteren. Misschien dat ze met me mee kunnen denken. Bedankt! 

Siimaa schreef op 30-01-2024 om 16:52:

[..]

Beste, bedankt voor je tip…

Is die DNAtest zo simpel? Ik heb dinsdag weer een termijnecho voor de zekerheid. Om te kijken naar de groei en goed te kunnen berekenen. Mijn eerste gedachte was die persoonA maar na die echos van vorige week denk ik ook dat het persoonB kan zijn.
ik kan beter hierover persoonA contacten voor een DNA en wss laten vergoeden ook als die het niet vertrouwd! Hij vroeg mij al, als die iets kon betekenen dat ik hem kon benaderen…

Het is echt een moeilijke situatie voor mij. Omdat alles uiteindelijk in mijn keuze ligt. Hoe is het bij jou afgelopen dan???

Beste wacht ik dan af op volgend weeK.

Als je toch geen toekomst ziet met persoon A kun je het hem inderdaad ook gewoon vertellen. Ikzelf had toen een relatie en had met de man waarmee ik vreemd ging afgesproken dat hij mee zou werken aan de test zodat mijn relatie heel kon blijven mocht het toch van mijn eigen relatie zijn. Ik had seks rond mijn eisprong met beide mannen. Dus 50/50. De test is heel duur en de man met wie ik vreemdging wilde wel meebetalen als het van hem was. Uiteindelijk bleek ik te laat ongesteld te worden. Door het oog van de naald. Les geleerd.  

Je moet goed de instructies lezen bij de prenatale dna test en het kan ook zonder dat je huisarts wordt ingelicht anoniem op een prikpost. Wel dus het wangslijm van een van de mannen. Kan ook anoniem ze hoeven die naam niet te weten. 

Siimaa

Siimaa

30-01-2024 om 17:56 Topicstarter

Moederkareltje schreef op 30-01-2024 om 17:11:

[..]

Als je toch geen toekomst ziet met persoon A kun je het hem inderdaad ook gewoon vertellen. Ikzelf had toen een relatie en had met de man waarmee ik vreemd ging afgesproken dat hij mee zou werken aan de test zodat mijn relatie heel kon blijven mocht het toch van mijn eigen relatie zijn. Ik had seks rond mijn eisprong met beide mannen. Dus 50/50. De test is heel duur en de man met wie ik vreemdging wilde wel meebetalen als het van hem was. Uiteindelijk bleek ik te laat ongesteld te worden. Door het oog van de naald. Les geleerd.

Je moet goed de instructies lezen bij de prenatale dna test en het kan ook zonder dat je huisarts wordt ingelicht anoniem op een prikpost. Wel dus het wangslijm van een van de mannen. Kan ook anoniem ze hoeven die naam niet te weten.

Nou toch geluk gehad dan en zeker een les!!
liever wil ik natuurlijk dat het persoon A is, omdat daar meer gevoel bij komt dan B. En B heb ik eigk nooit leuk gevonden.. was van mezelf ook verrast daarna🤦🏼‍♀️  maar A is ook veel jonger dan ik. Als ik het hem nu al vertel zonder zeker te weten. Ben ik bang dat ik hem al gelijk kwijt raak en helemaal geen vertrouwen zullen zijn (ook voor later) 

Hopelijk is God wel een beetje met me 🤞🏻 


als ik volgend week noch niet zeker weet, ga ik de test aan Persoon B vragen, beste…

maar je zegt bij B heb je meer gevoel, maar je schrijft dat het een one night stand was...verwacht je daar dan niet teveel van. Er eigenlijk ken je elkaar dan toch amper? Ik denk dat hij zich rot schrikt, stel dat hij vader wordt met eigenlijk een vreemde die je een avond hebt gezien. En die persoon komt even melden dat ze misschien zwanger is....dan staat ook zijn wereld op zijn kop. Dus of je daar veel verwachtingen bij moet hebben....

Siimaa

Siimaa

30-01-2024 om 18:15 Topicstarter

BritgetJones007 schreef op 30-01-2024 om 18:11:

maar je zegt bij B heb je meer gevoel, maar je schrijft dat het een one night stand was...verwacht je daar dan niet teveel van. Er eigenlijk ken je elkaar dan toch amper? Ik denk dat hij zich rot schrikt, stel dat hij vader wordt met eigenlijk een vreemde die je een avond hebt gezien. En die persoon komt even melden dat ze misschien zwanger is....dan staat ook zijn wereld op zijn kop. Dus of je daar veel verwachtingen bij moet hebben....

Oeps verkeerd! Ik bedoel persoon A meer gevoel…🙈 ik zal het wijzigen.  persoon B ken ik aL een tijd hoor, maar was echt eenmalig voor mij.

Denk dat de werelden van beide op zn kop zullen staan. 

Maar dat maakt allemaal toch niet zo veel uit (voor wie je gevoelens hebt), er is een reden waarom jullie geen relatie hebben. Daar maakt een baby niet zo veel voor uit, dat zal geen reden zijn dat hij dan opeens wel een relatie met je wilt. IK denk dat je je fixeert op het willen weten wie de vader is, zodat je verder geen stappen hoeft te zetten. Maar de realiteit is dat je geen relatie hebt, zwanger bent en je je hele leven opnieuw moet gaan uitvogelen, omdat je huidige netwerk (je familie) je hierin niet gaat steunen.
Succes, want het zal niet makkelijk zijn

Siimaa schreef op 30-01-2024 om 13:35:

[..]

Daarom zeggen ze geen seks voor het huwelijk! 🤷🏼‍♀️

Dat wordt een drama, ik denk niet dat mijn familie het zal accepteren. Of ik zal het moeten afbreken. Of ze zullen de vader willen aanspreken. Of ik word verbannen.

Dat is wel heel heftig 😖. 
De vader aanspreken is dan de minst erge optie, wil je daarom ook weten wie het is? Of is het vooral voor je kindje? 

Edit: had nog niet nagedacht over de veiligheid van de vader. Dan zou ik toch een van beide vaders vragen mee te werken aan de test. 

Siimaa

Siimaa

30-01-2024 om 20:09 Topicstarter

Cala schreef op 30-01-2024 om 18:38:

Maar dat maakt allemaal toch niet zo veel uit (voor wie je gevoelens hebt), er is een reden waarom jullie geen relatie hebben. Daar maakt een baby niet zo veel voor uit, dat zal geen reden zijn dat hij dan opeens wel een relatie met je wilt. IK denk dat je je fixeert op het willen weten wie de vader is, zodat je verder geen stappen hoeft te zetten. Maar de realiteit is dat je geen relatie hebt, zwanger bent en je je hele leven opnieuw moet gaan uitvogelen, omdat je huidige netwerk (je familie) je hierin niet gaat steunen.
Succes, want het zal niet makkelijk zijn

Mijn gevoelens maakt zeker uiteindelijk niet uit! Maar ik vertel hier dat ik dat toch liever zou hebben en waarschijnlijk ook makkelijker zal maken, nu ik toch van plan ben om met deze kind door te gaan. En uiteindelijk die vader heeft ook recht om te weten hoe dan ook! En voor mij is het ook van belang, waarom?ik wou zelf ook geen relatie met diegene, maar nu kan ik wel aankijken.. en natuurlijk ook, wanneer ik de stappen ga zetten. Of aan familie ga vertellen. Weet ik tenminste van wie het is? Wat mijn schaamte, niet helemaal maar wel minder zal makenn. Ook voor mijn familie, snapje? 

Siimaa

Siimaa

30-01-2024 om 20:14 Topicstarter

SuzyQFive schreef op 30-01-2024 om 19:10:

[..]

Dat is wel heel heftig 😖.
De vader aanspreken is dan de minst erge optie, wil je daarom ook weten wie het is? Of is het vooral voor je kindje?

Edit: had nog niet nagedacht over de veiligheid van de vader. Dan zou ik toch een van beide vaders vragen mee te werken aan de test.

Ik wil weten wie de vader is, dan heb ik meer recht om op te staan en ook mindere schaamte… naar mijn familie toe.
ten tweede die vader moet het weten, wat die er aan doet is aan hemzelf. Ten derde natuurlijk toekomstgericht voor mijn kind. 

Ja, ik denk dat ik niemand in gevaar zal brengen hoor. Dit was ook mijn eigen keuze en ook om te houden. Ik spreek ze liever zelf aan. En wacht even af op de termijn echo. En dan zal ik mijn stappen kunnen zetten.

Siimaa schreef op 30-01-2024 om 20:14:

[..]

Ik wil weten wie de vader is, dan heb ik meer recht om op te staan en ook mindere schaamte… naar mijn familie toe.
ten tweede die vader moet het weten, wat die er aan doet is aan hemzelf. Ten derde natuurlijk toekomstgericht voor mijn kind.

Ja, ik denk dat ik niemand in gevaar zal brengen hoor. Dit was ook mijn eigen keuze en ook om te houden. Ik spreek ze liever zelf aan. En wacht even af op de termijn echo. En dan zal ik mijn stappen kunnen zetten.

Is het sowieso een optie om tegen je moeder en omgeving te zwijgen over de zwangerschap tot je een DNA-test gehad hebt? En tenminste weet wie de vader is?

Ik zou namelijk niet - in de huidige situatie waarbij je nog inwoont etcetara - gaan melden dat je zwanger bent en niet eens weet van wie. Dat gaat nog meer gedoe geven dan dat het nu al zal zijn. Tenzij je de zwangerschap écht niet kan verstoppen omdat je bijvoorbeeld elke ochtend doodziek bent.

Siimaa schreef op 30-01-2024 om 20:14:

[..]

Ik wil weten wie de vader is, dan heb ik meer recht om op te staan en ook mindere schaamte… naar mijn familie toe.
ten tweede die vader moet het weten, wat die er aan doet is aan hemzelf. Ten derde natuurlijk toekomstgericht voor mijn kind.

Ja, ik denk dat ik niemand in gevaar zal brengen hoor. Dit was ook mijn eigen keuze en ook om te houden. Ik spreek ze liever zelf aan. En wacht even af op de termijn echo. En dan zal ik mijn stappen kunnen zetten.

Vind je zelf ook dat je nu minder recht hebt? Je laat heel veel afhangen van je omgeving en ik weet zelf niet hoe dat, want mijn cultuur is heel anders. Maar ik vraag mij wel af of je klaar bent voor alleenstaand moederschap, het heeft vergaande gevolgen voor je en wmb moet je je vanaf nu laten leiden wat goed is voor kindje, niet meer door wat je omgeving van je denkt/verwacht en ik vraag me af of je dat kunt/wilt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.