Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Wie is de vader?


Hoe gaat het, TO? 

Hoe was de echo?

hi TO,
Ik heb nooit een vergelijkbare situatie meegemaakt. Ik kom wel uit een zelfde cultuur oftewel dezelfde cultuur zelfs verwacht ik.
Ik raakte 11 jaar geleden zwanger en ik was niet gehuwd. Ik heb ondanks alle familiare consequenties,die eraan hingen, in dit geval als ongehuwde moslima voet bij stuk gehouden. Ik ben voor m’n kind gegaan. Het was een zware tijd moet ik zeggen, energie en zielzuigend zelfs, maar ondertussen ben ik 10 jaar gehuwd, geweest ,heb ik 3 kinderen verder met dezelfde man. Afgelopen jaar dan wel gescheiden maar wel in harmonie, en in samenspraak. Het contact met m’n familie is na de breuk, zo een twee jaar later heel rustig op gang gekomen. Nu is het gewoon niet anders, is het contact super goed, terwijl ik ooit dacht dat ik nooit meer m’n familie zou zien. Er is hoop, is mijn Advies denk ik. volg vooral je hart, vecht er niet tegen. In welke God of uit welke cultuur je komt, het is allemaal goed bedoelt uit liefde, en we streven allemaal het beste.

Siimaa

Siimaa

08-02-2024 om 04:13 Topicstarter

Sneeuwklokje schreef op 06-02-2024 om 19:35:

Hoe was de echo?

Hoi, ging goed dinsdag een echo gehad, de baby is 7 weken en 2/3 dagen. Is wat moeilijker te zien met mm werk. Er was ook een goed kloppend hartje te zien. 

Siimaa

Siimaa

08-02-2024 om 04:20 Topicstarter

EnglishmaninNewYork schreef op 04-02-2024 om 10:09:

Hoe gaat het, TO?

Voor mij noch steeds een dilemma, met ups en downs. ik heb vanmiddag wel een fijn gesprek gehad met een keuzehulpverlener via Fiom. We hebben de feiten besproken en de stappen die ik kan zetten. En ook de hulp die ik kan krijgen. Ze was wel van overtuigd dat ik een goede keuze zal maken voor mezelf… hopelijk 🤞🏻 

Siimaa

Siimaa

08-02-2024 om 04:27 Topicstarter

snoepjeharibo22 schreef op 06-02-2024 om 20:29:

hi TO,
Ik heb nooit een vergelijkbare situatie meegemaakt. Ik kom wel uit een zelfde cultuur oftewel dezelfde cultuur zelfs verwacht ik.
Ik raakte 11 jaar geleden zwanger en ik was niet gehuwd. Ik heb ondanks alle familiare consequenties,die eraan hingen, in dit geval als ongehuwde moslima voet bij stuk gehouden. Ik ben voor m’n kind gegaan. Het was een zware tijd moet ik zeggen, energie en zielzuigend zelfs, maar ondertussen ben ik 10 jaar gehuwd, geweest ,heb ik 3 kinderen verder met dezelfde man. Afgelopen jaar dan wel gescheiden maar wel in harmonie, en in samenspraak. Het contact met m’n familie is na de breuk, zo een twee jaar later heel rustig op gang gekomen. Nu is het gewoon niet anders, is het contact super goed, terwijl ik ooit dacht dat ik nooit meer m’n familie zou zien. Er is hoop, is mijn Advies denk ik. volg vooral je hart, vecht er niet tegen. In welke God of uit welke cultuur je komt, het is allemaal goed bedoelt uit liefde, en we streven allemaal het beste.

Hoi, wat fijn voor je! Echt mooi dat het bij je allemaal goed is gegaan en voor jezelf/kind hebt kunnen kiezen. En nu daar absoluut geen spijt van hebt. Maar je bent wel uiteindelijk gaan trouwen met diegene en samen deze obstakels kunnen doorstaan? wat ik heb begrepen? Hopelijk kan ik ook een gezonde keuze maken voor mij en mijn kind, dankje🙂

Sterkte Siimaa. Het klinkt of je goed nadenkt over je keuze. Ik wens je wijsheid. Jouw berichten geven me het gevoel dat je een keuze zult maken waar je achter kunt staan. Welke keuze het ook wordt, je zult er blij om zijn én verdriet om hebben.
Het klinkt of je dat verdriet kunt dragen, je komt krachtig en verstandig over.
Ik wens je alle goeds en veel liefs.

Siimaa schreef op 08-02-2024 om 04:20:

[..]

Voor mij noch steeds een dilemma, met ups en downs. ik heb vanmiddag wel een fijn gesprek gehad met een keuzehulpverlener via Fiom. We hebben de feiten besproken en de stappen die ik kan zetten. En ook de hulp die ik kan krijgen. Ze was wel van overtuigd dat ik een goede keuze zal maken voor mezelf… hopelijk 🤞🏻

Dat het een dilemma vormt zal ook niet zo 1-2-3 weg zijn. Je bent ermee bezig, via de juiste hulpverleners, dat is voor nu goed genoeg. Je komt er wel. 

Siimaa schreef op 08-02-2024 om 04:27:

[..]

Hoi, wat fijn voor je! Echt mooi dat het bij je allemaal goed is gegaan en voor jezelf/kind hebt kunnen kiezen. En nu daar absoluut geen spijt van hebt. Maar je bent wel uiteindelijk gaan trouwen met diegene en samen deze obstakels kunnen doorstaan? wat ik heb begrepen? Hopelijk kan ik ook een gezonde keuze maken voor mij en mijn kind, dankje🙂

Hi sima, 


ja ik ben gaan trouwen toen met iemand die niet hetzelfde geloof aanhing, dat was weer een ander heuvel en obstakel 😵‍💫, het was geen rozengeur of mannenschijn verder, geen sprookje, maar wel super blij met mijn kinderen heb er 3 met deze man uiteindelijk gekregen en na een huwelijk van 11 jaar ben ik gaan scheiden vorig jaar, omdat het niet meer werkte tussen ons.  Wel in harmonie verder.
Kies voor jezelf en je kindje, je weet nooit wat het leven je verder brengt. 
een zonde goedmaken met een andere zonde is geen oplossing, is een vorm van gaten dichten met andere gaten.Niemand is perfect verder en berouw is tussen jou en je schepper, heeft niemand een mening over te vormen ook je ouders of familie niet! Niemand kijkt in jou hart ❤️

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.