Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Wie is de vader?


Als ik jou was zou ik persoon B inlichten dat ik zwanger was. Grote kans dat hij dan al een DNA test wil om aan te tonen dat het zijn kind is. Om dat jullie maar 1x seks hebben gehad. En anders stel je het zelf voor. Als blijkt dat het niet persoon B is, dan is het persoon A. Meestal heb je wangslijm nodig en die haal je niet zo snel stiekem weg.

Lotte78 schreef op 31-01-2024 om 10:11:

Als ik jou was zou ik persoon B inlichten dat ik zwanger was. Grote kans dat hij dan al een DNA test wil om aan te tonen dat het zijn kind is. Om dat jullie maar 1x seks hebben gehad. En anders stel je het zelf voor. Als blijkt dat het niet persoon B is, dan is het persoon A. Meestal heb je wangslijm nodig en die haal je niet zo snel stiekem weg.

Waar haal je dit vandaan, of ben je het woordje niet vergeten?

Moirmel schreef op 31-01-2024 om 10:33:

[..]

Waar haal je dit vandaan, of ben je het woordje niet vergeten?

Natuurlijk wil een one night stand weten of hij door een onveilige sexpartij ineens 18 of 21 jaar aan alimentatie of een kind vast zit. Ik zou dat wel willen weten als ik b was. 

Siimaa

Siimaa

31-01-2024 om 12:19 Topicstarter

Cala schreef op 31-01-2024 om 07:59:

[..]

Vind je zelf ook dat je nu minder recht hebt? Je laat heel veel afhangen van je omgeving en ik weet zelf niet hoe dat, want mijn cultuur is heel anders. Maar ik vraag mij wel af of je klaar bent voor alleenstaand moederschap, het heeft vergaande gevolgen voor je en wmb moet je je vanaf nu laten leiden wat goed is voor kindje, niet meer door wat je omgeving van je denkt/verwacht en ik vraag me af of je dat kunt/wilt.

Ja we hebben een wij cultuur, maar ik merk dat je niet medelevend kan zijn en beetje bekrompen doet. Ik ben nu in een dilemma klopt, dat ik niet eens weet wat mijn volgende stappen moeten zijn. Dit is iets wat ik eerste x meemaak op dit volwassen leeftijd (ik ben noch steeds thuiswonend bij de moeder) waarbij ik  hoogwaarschijnlijk mijn leven tot nu toe voor moet achterlaten (alles) Zou ik daardoor niet klaar zijn voor ditmoederschap?! Ik kan dat wel snappen, want dit is niet een situatie waarbij iedereen gelukkig zwangerschap heeft! Maar ik overweeg zwaar wel om voor mijn kind en voor mezelf te zijn!  dus Laat mij confused zijn?! Anders zou ik ook niet random mensen om tips vragen heh?!

Siimaa

Siimaa

31-01-2024 om 12:33 Topicstarter

Lotte78 schreef op 31-01-2024 om 10:11:

Als ik jou was zou ik persoon B inlichten dat ik zwanger was. Grote kans dat hij dan al een DNA test wil om aan te tonen dat het zijn kind is. Om dat jullie maar 1x seks hebben gehad. En anders stel je het zelf voor. Als blijkt dat het niet persoon B is, dan is het persoon A. Meestal heb je wangslijm nodig en die haal je niet zo snel stiekem weg.

Ja ik wacht even af op de echo van dinsdag. En zo mijn stappen verder… Als ik dan nog steeds twijfel dan ga ik dit bij persoonB inlichten. En zoals je zegt die zal hoogwss meedoen.

Siimaa schreef op 31-01-2024 om 12:19:

[..]

Ja we hebben een wij cultuur, maar ik merk dat je niet medelevend kan zijn en beetje bekrompen doet. Ik ben nu in een dilemma klopt, dat ik niet eens weet wat mijn volgende stappen moeten zijn. Dit is iets wat ik eerste x meemaak op dit volwassen leeftijd (ik ben noch steeds thuiswonend bij de moeder) waarbij ik hoogwaarschijnlijk mijn leven tot nu toe voor moet achterlaten (alles) Zou ik daardoor niet klaar zijn voor ditmoederschap?! Ik kan dat wel snappen, want dit is niet een situatie waarbij iedereen gelukkig zwangerschap heeft! Maar ik overweeg zwaar wel om voor mijn kind en voor mezelf te zijn! dus Laat mij confused zijn?! Anders zou ik ook niet random mensen om tips vragen heh?!

Juist omdat wij, random mensen op een forum, niet zo goed de achtergrond van wat jij meemaakt, kunnen inschatten, zou ik je aanraden naar het FIOM te gaan. Je hoeft dit niet alleen te doen! Het zijn hele heftige beslissingen die je moet nemen en ik zou je gunnen dat je het niet alleen hoeft te doen. Ik vind je trouwens heel sterk overkomen. Maar ook dan is het zinvol en geeft het helderheid om het hardop uit te spreken en met iemand uitgebreid door te spreken. Sterkte Siimaa!

Cala schreef op 31-01-2024 om 07:59:

[..]

moet je je vanaf nu laten leiden wat goed is voor kindje, niet meer door wat je omgeving van je denkt/verwacht.

Dit

Siimaa schreef op 31-01-2024 om 12:19:

[..]

Ja we hebben een wij cultuur, maar ik merk dat je niet medelevend kan zijn en beetje bekrompen doet. Ik ben nu in een dilemma klopt, dat ik niet eens weet wat mijn volgende stappen moeten zijn. Dit is iets wat ik eerste x meemaak op dit volwassen leeftijd (ik ben noch steeds thuiswonend bij de moeder) waarbij ik hoogwaarschijnlijk mijn leven tot nu toe voor moet achterlaten (alles) Zou ik daardoor niet klaar zijn voor ditmoederschap?! Ik kan dat wel snappen, want dit is niet een situatie waarbij iedereen gelukkig zwangerschap heeft! Maar ik overweeg zwaar wel om voor mijn kind en voor mezelf te zijn! dus Laat mij confused zijn?! Anders zou ik ook niet random mensen om tips vragen heh?!

Ik las het bericht aan jou niet als 'hard' of 'niet meelevend'. Wel als een eye opener.

Siimaa

Siimaa

31-01-2024 om 14:50 Topicstarter

Mija schreef op 31-01-2024 om 13:36:

[..]

Juist omdat wij, random mensen op een forum, niet zo goed de achtergrond van wat jij meemaakt, kunnen inschatten, zou ik je aanraden naar het FIOM te gaan. Je hoeft dit niet alleen te doen! Het zijn hele heftige beslissingen die je moet nemen en ik zou je gunnen dat je het niet alleen hoeft te doen. Ik vind je trouwens heel sterk overkomen. Maar ook dan is het zinvol en geeft het helderheid om het hardop uit te spreken en met iemand uitgebreid door te spreken. Sterkte Siimaa!

Dankje, ik ga hier achteraan! 

Siimaa

Siimaa

31-01-2024 om 15:00 Topicstarter

BritgetJones007 schreef op 31-01-2024 om 14:04:

[..]

Ik las het bericht aan jou niet als 'hard' of 'niet meelevend'. Wel als een eye opener.

Dit is toch ook uiteindelijk mijn dilemma, wat ik eigk ook deel?? Wat is daar eye opener van? Ik besef dit allemaal al, daarom vind ik het ook heel moeilijk. En daarom vind ik het niet meelevend omdat ik dit al zelf heb verteld maar dan in mijn situatie waar ik in zit. Dus In het kort: kan ik dit wel opgeven? (Want mijn familie/omgeving vind ik heel belangrijk!) dus ben ik wel klaar voor dit etc…?

BritgetJones007 schreef op 31-01-2024 om 14:04:

[..]

Ik las het bericht aan jou niet als 'hard' of 'niet meelevend'. Wel als een eye opener.

Ik vind het niet echt een eye opener want de halve wereld leeft in dergelijke culturen, waarin familie en wat zij denken heel erg belangrijk is en als je daarvan afwijkt ben je ze kwijt. Dan zouden die allemaal niet klaar zijn voor het ouderschap. 

BritgetJones007 schreef op 31-01-2024 om 14:04:

[..]

Ik las het bericht aan jou niet als 'hard' of 'niet meelevend'. Wel als een eye opener.

Ik vind het geen eye opener. Het gaat uit van de vooronderstelling dat je je heel anders tot je familie zou moeten verhouden dan zij doet. Dat het gemakkelijk zou moeten zijn om iets tegen je ouders’ wens te doen, zélfs als dat tot een totale breuk met de familie zou leiden. Er zit een stevig waardeoordeel in en het suggereert zelfs dat het een karakterzwakte dat ze zo symbiotisch is met haar familie. Maar in Siimaa’s cultuur is de omgang met familie nou eenmaal helemaal anders dan in de onze. Dus die opmerkingen zijn denigrerend en Siimaa schiet er niks mee op. 

Siimaa moet enorm sterk zijn om welke beslissing dan ook te kunnen nemen in deze situatie. Ik vind dat ze de situatie helder en krachtig onder ogen ziet en dat ze bepaald niet overkomt als een volgzaam vrouwtje. Ga d’r maar aan staan zeg! 


Mija schreef op 31-01-2024 om 15:31:

[..]

Ik vind het geen eye opener. Het gaat uit van de vooronderstelling dat je je heel anders tot je familie zou moeten verhouden dan zij doet. Dat het gemakkelijk zou moeten zijn om iets tegen je ouders’ wens te doen, zélfs als dat tot een totale breuk met de familie zou leiden. Er zit een stevig waardeoordeel in en het suggereert zelfs dat het een karakterzwakte dat ze zo symbiotisch is met haar familie. Maar in Siimaa’s cultuur is de omgang met familie nou eenmaal helemaal anders dan in de onze. Dus die opmerkingen zijn denigrerend en Siimaa schiet er niks mee op.

Siimaa moet enorm sterk zijn om welke beslissing dan ook te kunnen nemen in deze situatie. Ik vind dat ze de situatie helder en krachtig onder ogen ziet en dat ze bepaald niet overkomt als een volgzaam vrouwtje. Ga d’r maar aan staan zeg!


Ik las het anders, maar snap hoe jij er tegenaan kijkt. Helder

Siimaa

Siimaa

31-01-2024 om 16:00 Topicstarter

Mija schreef op 31-01-2024 om 15:31:

[..]

Ik vind het geen eye opener. Het gaat uit van de vooronderstelling dat je je heel anders tot je familie zou moeten verhouden dan zij doet. Dat het gemakkelijk zou moeten zijn om iets tegen je ouders’ wens te doen, zélfs als dat tot een totale breuk met de familie zou leiden. Er zit een stevig waardeoordeel in en het suggereert zelfs dat het een karakterzwakte dat ze zo symbiotisch is met haar familie. Maar in Siimaa’s cultuur is de omgang met familie nou eenmaal helemaal anders dan in de onze. Dus die opmerkingen zijn denigrerend en Siimaa schiet er niks mee op.

Siimaa moet enorm sterk zijn om welke beslissing dan ook te kunnen nemen in deze situatie. Ik vind dat ze de situatie helder en krachtig onder ogen ziet en dat ze bepaald niet overkomt als een volgzaam vrouwtje. Ga d’r maar aan staan zeg!


Thanks, fijn! Dit is hoe ik het voelde/probeerde te vertellen ☺️ 

Moirmel schreef op 31-01-2024 om 10:33:

[..]

Waar haal je dit vandaan, of ben je het woordje niet vergeten?

ja om aan te tonen dat het niet of wel zijn kind is. Kan me voorstellen dat je bij een one night stand dat sneller te sprake komt, dan als je in een relatie zit

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.