Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Ano

Ano

18-01-2011 om 19:26

Zwanger na miskraam

Hallo allemaal,
Ben weer zwanger na een miskraam in november... Ben eigenlijk wel erg in de zenuwen. Hoe kom ik de weken tot een 1e echo door? Durf het zelfs nog niet te melden bij vk of gyn...
Groetjes, Ano


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ano

Geen idee maar als je laatst een miskraam had kom je denk ik wel in aanmerking voor een vroege echo?

Iemand gaf Asa hierboven het advies om gewoon het ziekenhuis te bellen en een echo te boeken.

Sterkte, ik vind dit eerste trimester ook erg moeilijk en overweeg nog steeds om gewoon zelf voor een vroege echo te betalen.

Massi Nissa

Massi Nissa

18-01-2011 om 19:39

Misschien leuk om te horen

Ik kreeg jaren geleden een miskraam en meteen erna was ik weer zwanger - van een inmiddels 4-jarig kind. Ik ging ook pas met een week of acht naar de vk, gewoon omdat ik het niet echt kon geloven. Kies zelf waar je je fijn bij voelt: alles nog even voor jezelf houden, zodat de verrassing straks misschien des te groter is, of het nieuws delen met een lieve zus of vriendin o.i.d. zodat zij met jou samen kan duimen.
Groetjes
Massi

6 weken

Ik heb met 6 weken mijn eerste echo gehad bij de gynaecoloog na een problematische voorgeschiedenis. Dus ik denk toch echt dat je daar recht op hebt!
Spannend voor je zeg....doe waar je je goed bij voelt!

Sascha2

Sascha2

18-01-2011 om 21:21

Herkenbaar

Gefeliciteerd! En wat spannend. Ik kreeg na mijn miskraam met acht weken een echo, nu vijf jaar geleden. Maak het wel bespreekbaar bij een vk of gyn, ze hebben ervaring en als het goed is zullen ze er alles aan doen om je onzekerheid zoveel mogelijk te beperken. Sterkte in ieder geval!

dc

dc

18-01-2011 om 22:58

Mis is wis

Vroeger zeiden ze "een mis is een wis", met andere woorden, als je snel na een miskraam zwanger wordt, gaat het vaak goed. Ik weet niet hoe statistisch waar dit is, maar het gold voor mij wel. Na 3 maanden miskraam gehad, maand erop zwanger van inmiddels bijna 3-jarig kind. En nu weer 6 maanden zwanger van de volgende.

Ik zal nooit meer zo onbevangen kunnen zijn als bij mijn eerste zwangerschap, degene voor de miskraam, maar ik ben de eerste maanden doorgekomen. Sterkte!

Rosase

Rosase

19-01-2011 om 09:46

Hier ook

Na 3 maanden een miskraam en 2 maanden later weer zwanger en die nu 2.

Ik kreeg met 7 weken een echo en kreeg alle begrip en medewerking van de vk en gyn. Ondanks dat bleef ik het toch moeilijk vinden. Pas nadat ik de eerste "vlindertjes" in mijn buik voelde (met 18 weken ofzo) kreeg ik er een beetje vertrouwen in. Zal dat moment ook nooit vergeten ('s avonds laat terwijl ik in mijn eentje op mijn werk zat over te werken, daar is toen verder niet veel meer uit mijn handen gekomen .

Ano

Ano

19-01-2011 om 10:20

Niet de eerste

Het vervelende is dat het voor ons niet de eerste keer was dat het misging. En steeds eerst wel een kloppend hartje en dan twee weken later niet meer... Dus een vroege echo helpt niet voor geruststelling, ben ik bang. Al was het wel zo dat die keren de groei wat achterliep bij wat ik zelf dacht. Misschien is het dan toch beter om wat langer te wachten met een echo, wat denken jullie?

Gr. Ano

Sascha2

Sascha2

19-01-2011 om 12:06

Moeilijk

Ik heb na mijn eerste miskraam direct weer een miskraam gehad. De volgende zwangerschap kreeg ik een vroege echo en bleek ik bijna een week minder zwanger te zijn. De stress was enorm groot. Uiteindelijk zijn die zwangerschap en de volgende twee goed verlopen. Maar wat een stress. Een vroege echo zegt of garandeert niets. Aan de andere kant is de kans dat het mis gaat wel een stuk kleiner indien er bij een vroege echo een kloppend hartje wordt gezien. Helaas heb je ook ervaren dat dat niets zegt. Bij de volgende zwangerschappen heb ik steeds weer een vroege echo gevraagd, maar die keuze is natuurlijk heel persoonlijk.

100%mama

100%mama

20-01-2011 om 09:48

Toch

ga ik heel voorzichtig wel een felicitatie aan je geven.......

Ook ik heb met 6 weken de 1e echo gehad en vele daarna....door alle spanningen heb ik van de week om een extra echo gevraagt gewoon ter gerust stelling bij de gyn terwijl ik donderdag de 20 weken echo heb....ik kon gewoon even niet meer wachten van de zorgen. Wellicht begrijpt jouw gyn je zorgen en kan je bijvoorbeeld ook om de 2 weken een echo krijgen tot je zorgen voorbij zijn?

Ano

Ano

24-01-2011 om 13:53

Buikpijn

Vandaag 5 weken en last van buikpijn onderin. Maar een beetje anders dan een ongi. Wat kan dat nou weer zijn? Wel nog steeds last van brandend maagzuur en lichte misselijkheid.. Maak me wel een beetje zorgen.

Volgende week het zkh maar eens bellen als het goed blijft gaan en dan toch pas wat later een echo vragen, tenzij gyn het beter vindt dat toch eerder te doen..

Groetjes, Ano

yonami

yonami

24-01-2011 om 15:54

Ano

Ik las net jou berichtje over je onzekerheid en dacht misschien kunnen we elkaar een beetje die moeilijke weken doorhelpen. Ik ben op het moment bijna 5 weken zwanger ongepland van de 4e en compleet in de stress. Het kindje is gewenst door mij heel erg maar omdat ik in het verleden ook eens een miskraam heb meegemaakt ben ik altijd erg bang in mijn zwangerschappen. Daardoor ben ik weer bang dat het door de stress fout gaat en ga zo maar door. Gelukkig zit hier in de stad een hele fijne verloskundige waar je heel snel terecht kunt en ook een echo krijgt bij 7/8 weken en weer bij 11 weken en ik mag daarna altijd elke week komen om te luisteren maar ja zover ben ik ook nog niet dus ook heel onzeker en kan me jou helemaal voorstellen omdat het nog zo kort geleden is dat het is gebeurt. Toen ik mijn miskraam had gehad was ik ook weer snel zwanger en dat ging toen goed misschien voor jou fijn te horen. Nou wens je hele onstressvolle dagen en hoop dat je misschien samen met mij wilt aftellen! Trouwens ik heb hieronder ook iets gestart. Groetjes Sandra

yonami

yonami

24-01-2011 om 15:56

Oh ja

ik heb trouwens ook de hele tijd zo'n vaag raar gevoel onderin mijn buik, voel trouwens dan dit en dan dat. Dus misschien als we dit beide hebben is het wel goed(hihi) Groetjes

Ano

Ano

25-01-2011 om 16:06

Soms wel soms niet

Hi Yonami
Bedankt voor je reactie. Ik ben soms wel een klein beetje misselijk, dan weer voel ik niks. Wel gek en het maakt idd onrustig. Begin maart heb ik pas eerste echo. Duurt echt nog lang, maar als het dan goed eruit ziet, hoop ik dat ik wel een beetje vertrouwen kan krijgen.
Met jou alles goed verder?
Groetjes, A

yonami

yonami

25-01-2011 om 21:11

Jeetje

begin maart pas een echo dit is best nog lang maar wel wat je zegt als het dan goed is heb je wel meteen meer zekerheid. Ik heb de verloskundige nog niet gebeld durf nog niet denk dat ik het volgende week doe.Hier maken ze standaard bij 7 a 8 weken ook een echo maar ja dat geeft ook nog niet alle zekerheid! Ik ben af en toe s'nachts of morgens misselijk maar echt maar af en toe. Maarja misselijkheid hoeft ookniets te zeggen de enigste keer dat ik echt misselijk was en allerlei andere zwangerschapstekenen was toen ik een miskraam kreeg.Ik hoop dat de komende weken voor ons voorbij vliegen(phoe denkhet niet) en dat het heel snel maart mag zijn,op naar de 3 maanden! Groetjes Yonami

yonami

yonami

26-01-2011 om 12:36

Dip

Voel me vandaag niet echt happy, zo onzeker. Ben er echt van overtuigd dat het niet goed gaat. Ben steeds aan het nagaan of ik iets merk of voel aan me lichaam en denk dan nee volgens mij voel ikme niet zwanger. Denk dat mijn borsten gisteren gevoeliger waren dan vandaag, mmm was ik vorige week niet af en toe misselijk en nu niet meer en moe volgens mij ook niet. Bah word er gek van!!!! Sorry voor dit negatieve berichtje. Ano hoe is het met jou? Groetjes Yonami

elinde

elinde

26-01-2011 om 19:14

Yonami

ik herken je gevoelens ontzettend. ik ben ook de hele tijd mijn borsten aan het voelen en aan het vergelijken.

ik vind het wel "prettig" om te lezen dat ik niet de enige ben die dit zo voelt.
ik denk dat het er allemaal ook wel bij hoort op een of andere manier.
ik zou trouwens wel gewoon bellen. bij mij gaven ze vandaag aan dat ze het juist fijn vinden (verloskundige) als ze er op tijd bij kunnen zijn.

Ano

Ano

26-01-2011 om 20:26

Drukdrukdruk

Poeh! Vandaag een heel drukke dag gehad. En ik was vanmorgen al zooo moe. Gelukkig kon ik even een uurtje gaan liggen. Morgen weer werken, dus dan geen kans. Ook een vlaag van misselijkheid gehad, maar dat was snel weer over. Echo is toch een weekje vroeger nu ivm bloedtesten die ik wil doen. Dan ruim 9 weken. Hoop ik, want anders is het vast weer niet goed. Het gekke is dat ik me ook niet echt zwanger voel, ondanks de verschijnselen af en toe.. En loop ook steeds mijn (-)(-) te checken, dus dat is wel bekend! Sterkte Yonami met de onzekerheid.

yonami

yonami

26-01-2011 om 21:03

Haha

ben nog nooit zo druk met mijn borsten geweest, maar ben blij dat dit herkend wordt. Ano jij werkt zeker nog veel, tenminste volgens mij wordt dit jullie eerste kindje? Ik werk zelf maar 9,5 en soms 12 uur in de week maar ben verder wel druk met mijn kids vooral de jongste die ik nog veel moet tillen. Met de vermoeidheid valt het bij mij wel mee. Werk ze morgen! Groetjes Yonami

Ano

Ano

27-01-2011 om 20:16

Neehoor

Haha, t is de derde als alles goed gaat. Gisteren dus een drukke dag gehad met de kinderen! Zitten allebei al op school zelfs. Zal dus weer wennen worden, zo'n kleintje...

yonami

yonami

27-01-2011 om 22:26

Aargh

de derde,hoe komik erbij dat het je eerste zou zijn? wel leuk hoor voelde me eerst al zo domdat ik zat te zeuren over mijn onzekerheid terwijl ik al 3 geweldige kids heb en ik dacht dat jij nog kinderloos was. Grappig dat ik me zo vergist heb! Nou voelde me vandaag weer flink ...... Ik natuurlijk weer alles nachecken en volgens mij voelde ik niets meer aan mijn borsten. Nou had ik toen ik in het verleden een miskraam kreeg ook ineens dat alle kwaaltjes ineens ophielden dus je snapt het al helemaal verdrietig. Nou moet ik zeggen dat bij mij het rare is dat ik 'savonds meer voel dan morgens. Ik weet het niet meer had me vandaag helemaal overtuigd dat het fout was en ik me maar moet prijzen met de 3 kanjers die ik nu heb. Maar vergeef me ben heel hebzuchtig want ik wil deze ook. Hoe is het verder met jou ook veel aan het denken of kun jij je er nog een beetje van af zetten? Zo ja hoe doe je dat,ik ben vanmiddag maar heelijverig de ramen gaan wassen. Nou ja zijn die meteen schoon. Groetjes Sandra

Ano

Ano

27-01-2011 om 22:33

Ik ook hoor

Ik blijf ook erg onzeker, ook al heb ik er ook al twee. Maarja, ook een paar miskramen dus, maar niet echt veel verschil in de kwaaltjes.
Ik denk er ook erg veel aan, alleen niet als ik slaap of als het op werk druk is. Dat is helaas niet altijd en ik heb er de laatste tijd ook niet veel zin in... Slecht he? Ik werk wel vier dagen trouwens, dus dat scheelt een beetje. Ben ook steeds de tijd kwijt, he dan het gevoel dat we al een eind in februari zitten. Maar helaas... T is dan toch ineens lang wachten tot de eerste echo.
Gr, Ano

Ano

Ano

28-01-2011 om 17:39

Auwauwauw

Heb de hele dag al last van steken en krampen. Nu ik thuis ben is het alleen maar erger. Denk niet dat het mijn darmen zijn, zit in elk geval niet verstopt... Ben wel bang dat er iets aan het misgaan is... (((
Heeft iemand even een hart onder de riem???

dc

dc

28-01-2011 om 18:17

Contracties

Ik heb al vanaf de derde maand regelmatig vrij pijnlijke contracties. Gaat soms ook de hele dag door. Ik ben ondertussen 7 maanden zwanger.

Ik hoop voor je dat het niet meer is dan dat!

Ano

Ano

28-01-2011 om 20:30

Over?

De hele dag last gehad en ineens was het over. Lijkt erop dat het toch mijn darmen waren. Maar ben wel steeds aan het checken als ik naar de wc ga of er geen bloed is... Wat een zenuwen gedoe zeg!

Asa Torell

Asa Torell

28-01-2011 om 21:50

Ano

Sterkte! Het lijkt me inderdaad echt zenuwslopend!

yonami

yonami

28-01-2011 om 22:31

Ano

Ano jeetje wat een stress voor je vandaag! Ik hoop dat het iets beter gaat nu! Ik heb ook steeds een raar gevoel onderin mijn buik en gisteren ook zo'n onzekere dag. Mijn vriend kwam gisteren thuis en ik meteen in tranen van het is niet goed dus die wist ook helemaal niet wat te doen. Vanavond vroeg ie hoe gaat het nu en dan reageer ik heellauwtjes, het liefst zeg ik er zo min mogelijk over omdat iker onzeker over ben. Stelletje dwaze zijn wij he?Ja die onzekerheid en wat duurt dat lang he wachten tot je eindelijk mag kijken (ieh en dat durf ik ook niet bang dat het fout nieuws is) Hopelijk schrijven we over een paar maanden nog steeds en dan over andere zwangerschapskwalen!!!! Groetjes Yonami

Ano

Ano

31-01-2011 om 20:41

Pff

Gisteren weer een drukke dag gehad en echt mega-moe. Begon ook verkouden te worden. Dus maar even gestoomd met vicks vapo, dat kan toch geen kwaad?
vandaag weer noppes nergens last van, dus begin me weer eens zorgen te maken... Nog drie weken wachten totmde eerste echo, dan zullen we het weten... Wat duurt dat lang!
Alles goed bij jou, Yonami?

yonami

yonami

31-01-2011 om 22:15

Ano

nou hier ook alleen maar onzekerheid, echt om gek van te worden! Heb ook niet echt verschijnselen waardoor die onzekerheid alleen maar groter wordt. De ene keer denk ik ja ik voel wat aan mijn borsten de andere keer is dit weer minder en ben ik er van overtuigd dat het mis is. Ik had toen ik in het verleden een miskraam kreeg ineens dat alle verschijnselen ophielde dus nu ben ik de hele dagen mijn borsten aan het checken(jee wat een obsessie!!!!) en als ik wat minder voel complete stress. Ook heb ik steeds zo'n zware drukkende weeiige gevoel onder in mijn buik wat me ook niet rustige maakt. Bwaaaahhhh gek word ik! Noi ik ben van plan deze week de verloskundige te bellen (durf ik eigenlijk niet)want hopelijk kan ik dan zo voor een echo hoe eng dan ookmaar deze onzekerheid nekt me. Ik denk dat dit stress komt omdat we het zo graag willen en ik denk en duim ook voor jou! Groetjes

yonami

yonami

01-02-2011 om 21:48

Echt een rotdag

had ik vandaag. Ben er echt van overtuigd dat het mis is. Ik voel niets meer heb er echt geen goed gevoel meer over. Ben zo verdrietig heb echt een eetbui(heb ik altijd als ik in de put zit) Ano meid ik hoop dat het met jou wat beter gaat! Hoe is het met je verkoudheid? Groetjes Yonami

Ano

Ano

01-02-2011 om 21:57

Ach yonami

Wat naar dat je je zo voelt. Mocht het je wat opbeuren: ook ik heb vandaag echt nergens last van. En dat maakt idd zo onzeker. Wat zou het fijn zijn als de eerste echo achter de rug is en alles er goed uitziet!

Verkoudheid bkjft een beetje sukkelen. Het is niet heel heftig, maar wel de hele tijd aanwezig. Gezien mijn eerdere ervaringen probeer ik ver van medicijnen en neusdruppels te blijven, op de huis-tuin-en-keuken middeltjs na dan. Tot nu toe red ik het redelijk met zoutoplossing.

Ik denk aan je, sterkte!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.