Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
09-02-2025 om 18:29
Hey allemaal,
Mijn man en ik zijn net gestart met het proberen zwanger te worden.
Voor ons het ons eerste kindje.
Op dit moment doen we het nog zonder ovulatietesten of temperatuur meten. Ik heb een onregelmatige cyclus waardoor ik niet precies weet wanneer ik mijn ovulatie heb of wanneer de NOD is. Mijn cyclus is afgelopen maanden tussen de 30 en 48 dagen geweest.
Zijn er meiden die mee willen schrijven?
24-06-2025 om 08:53
Jeetje wat spannend! Ik hoop voor je op een langzaam oplopende test!
Hier laatste dagen veel gerommel en lichte krampen. Kon het niet laten om net te testen: hartstikke wit. Maar wellicht ook nog te vroeg. Ik zou verwachten dat ik morgen (dag 30) ongesteld wordt, maar met die miskraam weet ik ook niet zo goed wat nu mijn cycluslengte is. We wachten maar rustig af tot ik (niet) ongesteld wordt.
25-06-2025 om 05:04
Ik kan het bijna niet geloven, maar de test van vanochtend was duidelijk een stuk donkerder. Mooi binnen de tijd al heel goed zichtbaar Ik heb me meteen aangemeld bij de verloskundige
Nogal een krankzinnig tijdstip, maar ik kan nu toch niet meer slapen. Wauw...
En dan beginnen nu (helaas) de voorbereidingen wat betreft het rekening houden met HG. Straks eerst maar de tandarts bellen of onze afspraak van augustus een maand naar voren kan. Ik ga niet met een verzwakt en ziek lichaam daarheen, en ik wil die afspraak niet afzeggen omdat zoon dan voor het eerst echt mee zou gaan. Daarna ook de huisarts op de hoogte stellen en zorgen dat ze stand-by staan wat betreft medicatie. Of gewoon het plan nog eens doorspreken. En verdergaan met verhuisdozen inpakken. Dat duurt nog wel een poosje, maar als ik straks uitgeschakeld ben en man moet alles alleen doen... lijkt me heel onhandig. Hij heeft gisteren bijvoorbeeld een paar dozen ingepakt, maar er niet op gezet wat erin zit. Niet zo handig...
25-06-2025 om 09:09
Wauw!! Gefeliciteerd!! Wat een ontzettend mooi nieuws.
Ik duim voor je dat alles goed blijft gaan komende weken.