Olievantje
09-02-2025 om 18:29
Zwanger worden februari 2025
Hey allemaal,
Mijn man en ik zijn net gestart met het proberen zwanger te worden.
Voor ons het ons eerste kindje.
Op dit moment doen we het nog zonder ovulatietesten of temperatuur meten. Ik heb een onregelmatige cyclus waardoor ik niet precies weet wanneer ik mijn ovulatie heb of wanneer de NOD is. Mijn cyclus is afgelopen maanden tussen de 30 en 48 dagen geweest.
Zijn er meiden die mee willen schrijven?

afrodite05
04-06-2025 om 10:37
Wauw, Olievantje, wat een goed nieuws! Gefeliciteerd! Spannend inderdaad, als je niet weet hoe lang je al zwanger bent.
Ik hoop en duim met je mee.

masatu
04-06-2025 om 10:54
Wauw, gefeliciteerd!! Ik hoop dat het goed blijft gaan. Heb je (al) last van zwangerschapskwaaltjes?

Olievantje
04-06-2025 om 11:28
Bedankt!! Vooral veel kramp en steken. Ook een beetje zware borsten, maar niet echt pijn. Het voelde alsof ik ongesteld moest worden. Maar, vaak is dan mijn baarmoedermond een beetje week. Dat was nu niet het geval. Ook ik eind mei een klein beetje bloed afgeveegd. Dus wellicht dat dat de innesteling is geweest.

afrodite05
04-06-2025 om 11:42
Veel kramp en steken had ik ook bij alle zwangerschappen, de eerste paar weken. Dat vond ik heel eng, omdat ik bang was dat het een voorbode was van een miskraam. Maar bij de doorgaande zwangerschap had ik het uiteindelijke ook. Het is deels het oprekken van je baarmoeder, het innestelen zelf en later de bandenpijn. Waarschijnlijk deed het bij mij extra pijn vanwege de endometriose, zou dat bij jou ook een oorzaak kunnen zijn?

Olievantje
04-06-2025 om 13:33
Ah, dat stelt me wel gerust! Ik weet niet wat de oorzaak is. Nog nooit onderzoek oid gehad. PCOS lijkt mij waarschijnlijk. Als het endometriose zou ook nog kunnen. Wellicht kom ik daar nog wel een keer achter

masatu
04-06-2025 om 14:17
Buikkramp & allerlei steken heb ik ook last van gehad (beide keren), tot een week of 6/7 zwangerschap. Daarna ging dat vrijwel naadloos over in misselijkheid & vermoeidheid.