Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Rein zeggen

Rein zeggen

13-01-2011 om 21:56

Baby gaat staan in bed ipv slapen

Onze zoon van nu bijna 8 maanden moet maar eens gaan wennen aan het slapen in zijn eigen bed. Daar doet zich een klein probleem voor, hij is al in staat om zichzelf op te trekken aan de spijlen en gaat dan staan.
De enige methode om dan weer te gaan liggen is dan natuurlijk omvallen en met zijn hoofd tegen andere spijlen vallen. Dat resulteert in brullen en nog een brullen en niet slapen dus...
Hoe voorkom ik dat hij gaat staan in zijn bed zonder nu meteen een nieuw bedje te kopen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Clowntje

Clowntje

13-01-2011 om 22:07

Weer een fase....

volgens mij gewoon weer een fase waar je door moet....
hier ook gehad bij alle3. Zelf gaan staan in bed (als je eigenlijk moet slapen), nog niet kunnen gaan zitten en dan huilen of laten vallen.
Ik keek het aan, was het huilen erg (van pijn) dan er naar toe, troosten en weer weg. Was het een roephuil (mama kom me neer zetten) dan negeerde ik dat totdat ze stil waren.
Heeft volgens mij niet lang geduurd.

dc

dc

13-01-2011 om 22:58

Inderdaad

Bij beide heb ik die fase ook gehad. Ik ging er iedere keer heen om hem weer neer te leggen, zonder verder wat te zeggen of hem aan te kijken. Na een paar weken konden ze zelf weer gaan liggen, en was het weer over.

vlinder72

vlinder72

14-01-2011 om 10:38

Hier ook

Of gaan zitten. Ook zo leuk. Mijn zoontje ging of staan of zitten en dan leek het wel alsof het niet in hem op kwam om zelf weer te gaan liggen. Hij begon dan heel zielig te huilen.

Ik liep 's nachts dan als een zombie zijn kamertje binnen. Legde hem zonder iets te zeggen weer neer. Aai over zijn bolletje, dekentje weer goed en hij ging weer verder slapen.

Wel erg vermoeiend trouwens. Duurde ook best lang voordat dat over was.

Eigen bed?

Moet ie dan in een eigen bed?
Wij hebben het probleem nooit gehad. Op die leeftijd lagen ze gewoon bij ons en lagen ze pas in bed als ze sliepen, heb ze nooit wakker weggelegd.

liora

liora

14-01-2011 om 16:31

Dirksmama

Prima dat jij dat zo deed, maar jouw verbazing komt nogal onoprecht over: zoals je weet hebben de meeste kinderen echt wel een eigen bedje waar ze vaak in liggen.

Liora

Anna3

Anna3

14-01-2011 om 22:17

Kinderen slapend in bed leggen (ot)

Ieder kind is anders, dus 'gewoon' dit doen of 'gewoon' dat doen is onzin. Wij hebben ons kind bijvoorbeeld nooit slapend in bed gelegd, domweg omdat zij wakker wordt als je haar oppakt of weglegt. Ze slaapt sowieso heel heel moeilijk in als ze niet in haar eigen bed ligt.

Rein zeggen

Rein zeggen

15-01-2011 om 12:09

...

Ik ben aan alle kanten gewaarschuwd tegen te lang bij je in bed houden. Reden is dat kinderen die direct aandacht krijgen en bij ouders in bed slapen een zeer sterk verhoogde kans hebben om bedplassers te worden (en ervaring zus).
Voorlopig mag hij nog bij mij in bed, zeker nu hij nog regelmatig wakker wordt ivm een snotneus. Dan wil ik er gewoon zijn voor hem en slaapt hij na het uitzuigen snel weer in. Maar ergens komt een omslag moment en zal hij aan zijn bedje moeten gaan wennen.

vlinder72

vlinder72

15-01-2011 om 15:13

Verlatingsangst?

Niet alle kinderen gaan in bed zitten of staan omdat ze verlatingsangst hebben hoor. Mijn zoontje ging zitten of staan omdat hij dat nou eenmaal kon. Alleen weer gaan liggen kon hij niet.

Bij ernstige verlatingsangst (periodes) legden wij een matras in zijn kamer en gingen wij naast hem liggen. In ons bed slapen is niet zo praktisch omdat onze andere drie kinderen onze jongste dan 's morgens vaak per ongeluk wakker maken. Hij slaapt langer dan wij dat doen. Maar als hij ziek is en heel erg zielig is dan mag het wel.

En toen hij nog borstvoeding kreeg sliep hij trouwens vrijwel iedere nacht naast mij verder. Gewoon omdat ik te moe was om hem weer terug te leggen.

Maar vanaf een jaar of zo slaapt hij altijd in zijn eigen bed.

Ik ben trouwens wel geïntrigeerd door de opmerking dat kinderen die in bed slapen bij de ouders vaker later in bed plassen. Echt waar? En waarom is dat dan zo? Ik kan daar geen causaal verband bij voorstellen.

Biene M.

Biene M.

15-01-2011 om 16:43

Relatie aandacht/bij ouders slapen - bedplassen?

Daar heb ik nog nooit van gehoord! Heb je daar meer informatie over? Overigens hebben de mensen van wie ik weet dat ze langere tijd in hun bed bleven plassen absoluut niet bij hun ouders in bed geslapen en zijn ze ook niet getracteerd op instantaandacht bij iedere kik. Mijn dochter mocht wel bij ons in bed slapen zolang ze wilde en kreeg veel en snel aandacht en was met 2,5 in één klap overdag en 's nachts zindelijk. Maar goed, als er onder grotere groepen onderzoek naar is gedaan, ben ik daar erg benieuwd naar!

dc

dc

15-01-2011 om 17:37

Raar

Want volgens mij is het bedplassen voornamelijk een fysiek fenomeen. Zo hoor ik dat meisjes vaak eerder ermee stoppen dan jongens bijvoorbeeld.

Verder zijn er onderzoeken die aantonen dat kinderen die langer in het ouderlijk bed slapen, veel meer zelfvertrouwen hebben, dan anderen.

Hoe het ook zij, mijn kinderen gingen uit m'n bed en uit onze kamer toen wij ze wakker maakten met naar bed gaan. Dat was voor beiden zo rond de 6 maanden.

liora

liora

15-01-2011 om 18:42

Haha

Nou dan is mijn oudste een statistisch wonder! Sliep met enige regelmaat bij mij, in periodes, en dat zeker tot een jaar of vier. Vaker niet dan wel maar toch echt regelmatig. Hij was voor zijn derde 's nachts droog!

Liora

Lijkt mij absolute stierenpoep

In bed plassen vanwege samenslapen?
Ongelooflijk, nog nooit ZO'N lam argument tegen samenslapen gehoord!

Overigens, mijn samenslapende kinderen waren respectievelijk met 27 en met 21 maanden 's nachts droog. Daarna hebben ze nog jaaaaaaaaaaaaaren in het familiebed geslapen.

Overigens mijn vraag 'moet ie dan in een eigen bed?' is niet uit verbazing hoor Liora, ik ben niet helemaal van gisteren. Maar meer me afvragen of het op dit moment voor dit kind moet.

Mama van Kaj, Ando en Yuna

Mama van Kaj, Ando en Yuna

21-01-2011 om 22:23

Een paar nachten doorzetten...

Elk kind zal uitproberen en zeg nu zelf, lig je graag alleen of lekker tegen mama aan (en andersom, zo'n kinderlijfje bij je is ook heerlijk, maar niet te vaak en niet de hele nacht )

Hij zal zich een paar keer laten vallen en dan heeft hij ook wel door dat dat pijn doet, maar ja, hij moet het toch leren en hij valt zich heus geen ongeluk in dat bedje hoor...

Dus gewoon steeds 10 minuten laten huilen, even sussen, neerleggen en weglopen (mijn dame begon dan METEEN weer te gillen, maar dan de eerste nacht 6 keer terug leggen (ja, dus ruim een uur bezig geweest), werd het de nacht erna al 4 keer en na een week ging ze maar meteen liggen...

Soms gaat ze nog wel gillen hoor, ze blijft af en toe uit proberen, maar helaas, deze mama trapt er niet in...

succes...

Hanne.

Hanne.

22-01-2011 om 15:32

Wat heet een paar?

Tja, wat heet een paar nachten. Mijn jongste sliep steeds vanaf een uur of 5 in bed tot dat ik het helemaal zat was. Heb een week vrij genomen, en iedere nacht deze methode volgehouden.

Eindresultaat is dat een week lang elke nacht 1.5 uur gekrijsd heeft, waarna het 6.30 was en we maar opstonden. Ik heb het toen maar opgegeven. M'n wallen zaten inmiddels zo'n beetje tot op m'n knieen.

Deze mama trapt er dus wel in. Of misschien heeft ze die vorm van aandacht gewoon nodig.

De relatie samenslapen-bedplassen is voor mij ook nieuw. En gaat bij ons in iedergeval niet op. De enige die NIET bij ons in bed heeft geslapen (en dan ook echt nooit) is nu 6.5 en nog niet droog. De gene die tot 2 jaar dagelijks in mijn bed sliep was met 2.5 droog.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.