Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Borstvoeding geven met gezelschap erbij


Ik vind het héél raar!
Van jou en je man.
Hoe oud zijn jullie?
Kom op zeg, we zijn 2022.

De gechockeerdheid spat van mijn scherm. Niet weten waar je moet kijken? Als ze in haar tuin lag te zonnen en ze haalde dan plots een borst boven, dan had je recht van spreken. Nu niet. Jullie zien die borst als iets seksueels, dat is in dit geval niet zo, het is een manier om haar kind te voeden.

Ik vind het prachtig dat je nichtje zo doet. Ik in mijn tijd kronkelde in alle bochten om mijn kind maar te voeden zonder dat het bezoek mijn borst zag. Zelfs voor mijn vader schaamde ik mij. Da's niet normaal. 

Toen ik zelf borstvoeding gaf, stond ik heel even voor dat dilemma: ga ik echt mijn borst bloot maken in het bijzijn van anderen? Al snel besloot ik dat ik toch echt niet de hele borstvoedingsperiode in een apart hoekje mijn kind ging zitten voeden. Dus toen de knop omgezet en besloten dat als anderen het niet willen zien, zij maar weg moeten kijken. Maar eigenlijk nooit negatieve reacties gehad.

Andersom heb ik ooit, als 18 jarige, ook wel even weggekeken toen een collega haar borst ontblootte. Maar haar nonchalante houding maakte al vrij snel dat ik er toch ook niet moeilijk om ging doen. Achteraf was het mijn eigen preutsheid wat me remde en haar houding hielp mij daar overheen.

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

28-08-2022 om 17:24

a) Er was niks aan de hand (dat had het overige gezelschap al begrepen).
b) Ja, het ligt aan jullie dat je je er ongemakkelijk bij voelt.
c) Je weet niet zo goed wat je ervan moet vinden? Heel makkelijk. Je hoeft er ook niet iets van te vinden. Haar huis. Haar kind. Haar borst. 

Mijn zus heeft me bij nichtje wel gevraagd of ik dat niet vervelend vond omdat ik zelf geen borstvoeding heb kunnen geven. Lief dat ze het vroeg maar voor mij geen probleem. Haar kind kreeg eten uit een borst, die van mij uit een fles. Allebei prima en ze worden beide groot.

Heb wel eens meegemaakt dat in de kerk een vrouw naast me haar peuter van drie tijdens de kerkdienst ging voeden. Dat vond ik dan wel weer een beetje gek. Een kind van drie kun je wel leren om even te wachten of dat je dat niet meer overal in het openbaar doet.

Is dit topic serieus??

Hahaha nee joh dit is een trollen topic.

Zilver_gray schreef op 28-08-2022 om 17:36:

Hahaha nee joh dit is een trollen topic.

Me dunkt!

"Ik en mijn man wisten even niet wat er gebeurde"

Serieus???? 

Poezie schreef op 28-08-2022 om 17:38:

"Ik en mijn man wisten even niet wat er gebeurde"

Serieus????

dat bedoel ik 

Ik ben van de generatie die nog topless lag te zonnen. Op een vol strand. No way dat ik me in mijn eigen huis in een hoekje terug zou trekken om borstvoeding te geven! Er is niks mis met een borst, en al helemaal niet als het gaat om borstvoeding geven.
In het prille begin, toen de bv hier nog niet zo goed liep, ging ik wel boven zitten, voor de rust. En bij nr 2 die heel nieuwsgierig was deed ik dat ook, die was veel te snel afgeleid. Maar dus zeker níet omdat iemand zich er ongemakkelijk bij zou voelen. 
Ik kan ook bijna niet geloven dat dit topic serieus is… triest.

Mona-xxx

Mona-xxx

28-08-2022 om 17:52 Topicstarter

Oke ik lees al dat het aan mij ligt. Ik was er gewoon niet op voorbereid. Toen ik mijn dochter voeden ging ik altijd naar boven. Ik wilde zelfs niet dat mijn ouders het zagen omdat ik het zo vervelend vond. Maar goed, het was meer dat ik een flesje verwachten vandaar. 

Mona-xxx

Mona-xxx

28-08-2022 om 17:53 Topicstarter

Mona-xxx schreef op 28-08-2022 om 17:52:

Oke ik lees al dat het aan mij ligt. Ik was er gewoon niet op voorbereid. Toen ik mijn dochter de borst gaf ging ik altijd naar boven. Ik wilde zelfs niet dat mijn ouders het zagen omdat ik het zo vervelend vond. Maar goed, het was meer dat ik een flesje verwachten vandaar.

Wel apart om preuts als abnormaal weg te zetten en dat dan belachelijk te maken, lekker dapper als groep👍 

En hoezo leven we in 2022, wat heeft dat met een visie op iets te maken? Mag alles in 2022, of ben je superstoer als je alles oké vindt als in: kijk mij ff met de tijd meegaan?

Als iemand ergens moeite mee heeft dan mag dat ( ook in 2022 )

Ontopic heb ik er zelf geen moeite mee, maar hoeft het ook weer niet volledig zichtbaar te zijn. Dat ze het vroeg was wel meedenkend.

Mona-xxx schreef op 28-08-2022 om 17:53:

Oke ik lees al dat het aan mij ligt. Ik was er gewoon niet op voorbereid. Toen ik mijn dochter voeden ging ik altijd naar boven. Ik wilde zelfs niet dat mijn ouders het zagen omdat ik het zo vervelend vond. Maar goed, het was meer dat ik een flesje verwachten vandaar.

- knip -

Max88 schreef op 28-08-2022 om 18:00:

Wel apart om preuts als abnormaal weg te zetten en dat dan belachelijk te maken, lekker dapper als groep👍

En hoezo leven we in 2022, wat heeft dat met een visie op iets te maken? Mag alles in 2022, of ben je superstoer als je alles oké vindt als in: kijk mij ff met de tijd meegaan?

Als iemand ergens moeite mee heeft dan mag dat ( ook in 2022 )

Ontopic heb ik er zelf geen moeite mee, maar hoeft het ook weer niet volledig zichtbaar te zijn. Dat ze het vroeg was wel meedenkend.

Ho! 

Ik maak niemand belachelijk! Ik lach omdat het (naar mijn idee) een trollen topic is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.