Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Elisabeth B.

Elisabeth B.

05-11-2009 om 16:46

Drie baby's overleden na inenting


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
kien

kien

14-11-2009 om 20:25

Dank je elisabeth

Dat stelt me gerust. Ik vreesde dat hij nog een extra inenting moest krijgen.
Ik kende de pneumokokken vacc. ook nog niet. Mijn oudste is 10 (over twee weken) en kreeg inderdaad alleen DKTP-hib. Bij mijn tweede was volgens mij de men C er al bij en bij de derde dus ook.

Kien

kien

kien

14-11-2009 om 21:18

Onno

In de Volkskrant van vandaag staat een stuk over de "democratisering van de kennis", waarin het gaat over de 'strijd' tussen deskundigen en leken. Ik moest meteen aan jou denken. En dan schaar ik je niet onder de deskundigen.
Weet je wat ik het kwalijke vind? Deskundigen van RIVM, Gezondheidsraad, professoren etc. moeten (terecht) alles wat ze zeggen onderbouwen, verantwoorden, komen met onderzoeken etc. En leken als jij kunnen ongestraft de grootste onzin uitkramen zonder dat er onderbouwing of bewijs te vinden is. Een beetje ongelijk verdeeld vind je niet?
Verdorie, nu heb ik het toch gedaan. had mezelf beloofd dat ik niet op Onno zou reageren. Nou ja, ik zal het niet meer doen

Kien

Onno

Onno

15-11-2009 om 22:25

Deskundig of niet.

Er komen tegenwoordig wel steeds meer deskundigen die hetzelfde beweren als ik. Ik verbaas mij vaak wel over de grenzeloze naiviteit en onwetendheid van diverse forumleden.
We zullen wel zien welke effecten deze vaccinatie ronde met zich meebrengt. Soms moet er een ramp gebeuren voordat de ogen open gaan. Laat die ramp dan maar gebeuren. Trouwens ze zien nog een hele kwetsbare groep over het hoofd en dat zijn de meisjes die de BHK vaccinatie hebben gekregen dit jaar.

Jakiro

Jakiro

16-11-2009 om 10:42

Onno

Mijn dochter heeft dit jaar de drie vaccinaties tegen baarmoederhalskanker gekregen. Én de vaccinatie tegen de seizoensgriep én de eerste vaccinatie tegen de mex.griep.
Tot nu toe helemaal niks aan het handje.
Wel gaan opeens haar cijfers op de middelbare school omhoog. Ik zeg: zoveel mogelijk tegen van alles en nog wat vaccineren -> hogere cijfers.
En zoals ze zelf zegt: ik heb liever bijwerkingen of een lichte afwijkindg door een vaccinatie dan dat ik op mijn 40e met 3 kleine kinderen sterf aan baarmoederhalskanker....
Mijn dochtertje van 3 heeft 5 weken geleden de laatste DKTP en BMR gekregen, 2 weken later de vaccinatie tegen seizoensgriep en vorige week de eerste mex.griep vaccinatie. Ook bij haar niks aan het handje.
Ik moet er toch niet aan denken dat ze de afgelopen 5 weken de Bof, de Mazelen en Rode Hond en Diftery en Kinkhoest en Tetanus en Polio en de griep én de mexicaanse griep had moeten krijgen om op hetzelfde immuniteitsniveau te zitten als nu....dat had ze niet overleefd. Als ik zie hoe zij de waterpokken doorgemaakt heeft (onschuldige kinderziekte), was ze bij de mazelen overleden....
Jakiro

Tirza G.

Tirza G.

16-11-2009 om 18:49

Hollen maar

In ZuidAfrika woedt op dit moment een mazelen-epidemie. De vaccinatiegraad is er laag, zeer laag. Dus: alle kans om deze toch zo ongevaarlijke ziekte op een Goeie Manier door te maken, zou ik zo zeggen.
Boeken maar die vlucht!

Tirza

Onno

Onno

16-11-2009 om 22:05

Toch een paar vragen.

Hoe kan het dat jouw dochter van pakweg 13 jr. een vaccinatie heeft gekregen voor de seizoensgriep en de mex. griep? Zit ze in een risicogroep? je dochter van 3 ook al, zit die ook in een risicogroep?
"Als ik zie hoe zij de waterpokken doorgemaakt heeft (onschuldige kinderziekte), was ze bij de mazelen overleden...." Tja, dan is haar weerstand toch al redelijk ondermijnt als ze de waterpokken ternauwernood overleefd.

kien

kien

16-11-2009 om 22:20

Onno

"Wereldwijd is mazelen de belangrijkste oorzaak van kindersterfte. De WHO schat dat mazelen verantwoordelijk is voor 50 tot 60% van de totale kindersterfte aan ziekten die in principe vermijdbaar zijn door vaccinaties. Vooral in ontwikkelingslanden is ziekte en sterfte door mazelen nog een groot probleem, met name door gevolgen als longonsteking, ondervoeding en diarree. Ook is mazelen de belangrijkste oorzaak van vermijdbare blindheid."
Hoe zit het dan met de "natuurlijk" opgebouwde weerstand van deze kinderen?

Kien

Jakiro

Jakiro

16-11-2009 om 22:29

Onno

Dochter van 13 heeft astma (gehad), redelijk zwaar als klein kind. Daarbij lactose intolerantie. Sinds 2 jaar redelijk onder controle met alleen nog maar medicijngebruik (pulmicort) in de wintermaanden. Ik ga proberen om het deze winter zonder pulmicort te doen (en vind dan de bescherming van de griepvaccinaties wel erg prettig om rustig te wennen)
Dochter van 3 heeft aspecifieke hyperreactiviteit. Van een simpele verkoudheid krijgt ze al een longontsteking (van 7 in het eerste levensjaar tot 3 afgelopen winter). Zij gebruikt het hele jaar pulmicort en in de winter ook ventolin. Onze hoop en die van de kinderarts is dat ze er overheen groeit als haar luchtwegen volwassen grootte hebben. (daarbij ook eczeem)
Overigens hebben papa en beide oma's ook astma, dus het is redelijk familiair.
De waterpokken bij dochtertje is gepaard gegaan met complicaties en autoimmuunreacties, waardoor ze AB nodig had, lidocaïnezalf, antihistamine, zinkzalfpakkingen, 7 dagen koorts en 4 weken pokken. Hoogstwaarschijnlijk omdat ze de waterpokken kreeg in de winter en 2 weken na een longontsteking (zonder AB behandeld)
Zoontje heeft niks en behoort (gelukkig) niet tot de risicogroepen.
Jakiro

Onno

Onno

17-11-2009 om 00:05

[beledigende titel verwijderd door Forumbeheer]

Vooral in ontwikkelingslanden is ziekte en sterfte door mazelen nog een groot probleem, met name door gevolgen als longonsteking, ondervoeding en diarree. Ook is mazelen de belangrijkste oorzaak van vermijdbare blindheid."

Hoe zit het dan met de "natuurlijk" opgebouwde weerstand van deze kinderen?

Kien

Een gezond kind overlijd niet aan de mazelen en is mazelen nog steeds een betrekkelijk onschuldige kinderziekte. In landen waar bijna niets te eten is samen met een slechte hygiene en behuizing is de mazelen een ernstige ziekte.
je moet alles wel in de juiste contekst plaatsen. Deze kinderen zouden veel meer geholpen zijn met volwaardige voeding betere hygiene en behuizing dan met een vaccinatie.
Nog even over de kinderen van Jakiro, hoe zou het toch komen dat ze bijna geen weerstand hebben en dat ze een immuunsysteem hebben wat bij het minste of geringste volkomen van slag is zodat zelfs waterpokken een probleem is. Ooit weleens van PVS gehoord?

Jakiro

Jakiro

17-11-2009 om 00:34

Onno

Ja
Jakiro

(en binnen de tijd gereageerd met de door mij verwachte opmerking: u gaat door voor de koelkast !!!)

Overigens heb ik 10 jaar geleden een volkomen, niet gevaccineerd, Nederlands kind zien sterven aan mazelen...geen pretje.

Jakiro

Jakiro

17-11-2009 om 00:36

Oh ja onno

Jongste dochter had haar eerste longontsteking al te pakken voor de eerste vaccinatie.
Tot zover je PVS diagnose.
Jakiro

Onno

"Een gezond kind overlijd niet aan de mazelen "

ofwel: een kind dat niet ziek is overlijdt niet aan een ziekte

"Duh" om Tinus P maar eens te citeren.

Groeten,

Temet

Tirza G.

Tirza G.

17-11-2009 om 16:31

Hij is leuk

Een gezond kind overlijdt niet aan de mazelen. Die is leuk ja. Het kind ís niet gezond, want het heeft de mazelen. Ik weet dat je het een stap verder gaat nemen: een gezond kind kríjgt de mazelen niet eens, vanwege de fantastische weerstand.
Maar ja, vindt maar eens een gezond kind in onze tot de nek toe vol gevaccineerde maatschappij.
In Zuid-Afrika leven veel, heel veel mensen (ik ken ze zelfs persoonlijk) die ons qua levensstandaard drie keer in de zak steken. In ZA is heel veel, zo niet alles, een kwestie van geld. Oók de gezondheidszorg. Er gaan daar nu tientallen kinderen dood en echt, die wonen niet allemaal in lemen hutjes met slechte hygiene, maar ook gewoon in zeer welvarende villawijken. Met een díjk van een weerstand.

Tirza

Onno

Onno

18-11-2009 om 22:54

En die adhd dan.

Jongste dochter had haar eerste longontsteking al te pakken voor de eerste vaccinatie.

Tot zover je PVS diagnose.

Ooit heb ik gelezen dat je kinderen ook last hebben van ADHD. ADHD komt je echt niet zomaar aanwaaien hoor. Al die gedrags-en ontwikkelingsstoornissen zijn grotendeels wel het gevolg van de vaccinaties.

O kom er eens kijken

Als ik mijn schoentje zet, komt Sint Onno dan met echte bewijsjes voor zijn stelling: "ADHD komt je echt niet zomaar aanwaaien hoor. Al die gedrags- en ontwikkelingsstoornissen zijn grotendeels wel het gevolg van de vaccinaties." ?

Tirza G.

Tirza G.

19-11-2009 om 15:52

Hoor wie klopt daar kinderen?

Heeft u een kwaal, Onno heeft de oorzaak én de oplossing.

Tirza

Onno

Onno

19-11-2009 om 21:41

Aan het bewijs wordt momenteel keihard gewerkt.[+toelichting For

Als het allemaal niet zo triest was zou ik er nog om kunnen lachen, maar voor ontzettend veel ouders is het gewoon diep lijden. Zeker [verwijderd] Er wordt momenteel keihard gewerkt om zoveel mogelijk bewijs aan te leveren, maar dat kost nu eenmaal tijd en het moet grondig gebeuren. Daarnaast kan ik hier gewoon niet vrijuit schrijven want Forumbeheer leest met samengeknepen billetjes mee en weegt ieder woord op een gouden schaaltje.
Forumbeheer verwijdert (delen van) postings van Onno die a. onnodig kwetsend zijn voor (groepen) ouders of b. insinueren dat ouders gezondheids- of ontwikkelingsproblemen van hun kinderen aan zichzelf te danken hebben (bijv. vermeende vaccinatieschade.) De verwijdering hierboven is een gevalletje b.
Dankzij de mex. griep komt alles nog iets later omdat dat natuurlijk voor veel kleintjes zo'n grote belasting wordt dat zoiets natuurlijk meegenomen moet worden bij de bewijsvoering. Al met al nog heel veel werk dus.
Trouwens, vandaag nog een doktersassistente in de praktijk gehad en ook zij zegt dat de mex. griep nog steeds een milde griep is en dat die hysterie volkomen overdreven gedoe is. Maar ach, de farma kassa moet nu eenmaal blijven draaien.

Tirza G.

Tirza G.

19-11-2009 om 23:12

Natuurlijk

Onno. En jouw kassa ook. Dus hophop, gauw terug naar je patienten.

De gotspe.

Tirza

Vol verwachting klopt mijn hart......

Normaalgesproken probeer ik dit soort discussie te negeren, maar door het toverwoord ADHD lukt dat dus niet meer...

Beste Onno,

Ik ben heel heel erg benieuwd naar dat bewijs van jou. Het is me nogal een stelling die je daar poneert.

Overigens heb ik hele andere ervaringen. Onze ADHD-dochter was vanaf haar geboorte (dus lang voordat ze werd ingeënt) al anders dan onze overige twee kinderen. En dat schijnt, naar ik begrepen heb (van onze ggz-begeleider), heel vaak zo te zijn.

Bij het opmaken van de anamnese werd er daarom ook specifiek naar dit soort ervaringen en naar specifieke gedragingen gevraagd.

We wachten dus vol interesse af.....

Onno

Onno

21-11-2009 om 09:52

Gewoon even geduld.

Overigens heb ik hele andere ervaringen. Onze ADHD-dochter was vanaf haar geboorte (dus lang voordat ze werd ingeënt) al anders dan onze overige twee kinderen. En dat schijnt, naar ik begrepen heb (van onze ggz-begeleider), heel vaak zo te zijn.

Er wordt streng gecensureerd, dus kan ik niet kwijt wat belangrijk is. Er kunnen nog veel meer oorzaken aangewezen worden die voor de geboorte hebben plaatsgevonden. Tja, daar kan ik verder dus niet dieper op ingaan, dan maar gewoon afwachten tot alles in de publiciteit komt.

Tirza G.

Tirza G.

21-11-2009 om 16:17

Gek

Ik word nooit gecensureerd. En bovendien wordt er altijd aangegeven wát er gecensureerd wordt, maar dat terzijde. Dees, ik kan de verklaring wel geven hoor - die Onno niet durft te poneren uit vrees voor censuur.
Bij jouw 3e kind ontwikkelden zich al ADHD-symptomen vóór haar eerste vaccinatie. Jij ziet dat als bewijs dat het PVS niet bestaat. En dat is dom, want het zit namelijk zo: jij bent zelf gevaccineerd, je man is het ook en je andere 2 kinderen ook. Duzzzz de positieve-pro-vaccinatie-vibes waren al vóór de geboorte van je 3e aanwezig bij jullie. En tja, dan is het net als bij homeopathie: hoe vaker je het verdunt (1e kind ontspringt de dans, 2e kind loopt al meer risico maar bij de 3e is het raak), hoe hoger de werking.
Dat zijn dus oorzaken die al voor de geboorte aanwezig zijn. Kun je niks aan doen, jij wist dat namelijk niet. Je moet eerst nog een heleboel ontwikkeling doormaken.

Tirza (ja! kom maar op met die censuur!)

Tirza

Ik vroeg me al of het feit dat ikzelf ooit gevaccineerd ben nog aangedragen zou worden.....

Overigens klopt de theorie niet helemaal: het is onze tweede die de ADHD heeft. Onze jongste heeft zo te zien nergens last van (en is toch al best vaak ingeënt). En dat is dus eigenlijk heel erg goed nieuws dan: die positieve-pro-vaccinatie-vibes trekken dus weer weg bij ons!

Gek overigens dat half Nederland dan geen kind met ADHD heeft. Ach nee, die hebben dan natuurlijk weer kinderen met een van die andere dingen die je ook krijgt van dat vaccineren....

Hoor de wind waait door de bomen [met naschrift]

[gedicht verwijderd]

Naschrift Forumbeheer
Op het Forum discussiëren
begint met elkaar te respecteren
Verschiet aan rijmen niet uw kruit!
Wat op de man speelt gaat eruit.

Forumbeheer Ouders Online

kien

kien

22-11-2009 om 11:35

Anoniempje

Misschien dat je arrogant verwart met professioneel. Als je als medewerker van het RIVM, onderzoeker of op welke manier dan ook betrokken bent bij het vacc. programma, dan móet je professioneel en enigszins afstandelijk zijn. Alleen dan kan je een objectief en weloverwogen oordeel of advies geven. Als je je (teveel) laat leiden door emoties en gevoelens dan vertroebelt dat de zuiverheid van je oordeel. Voor een buitenstaander komt dat misschien arrogant over, maar persoonlijk vind ik het prettiger dat zij zeker van hun zaak zijn dan dat ze het eigenlijk niet weten en ons een halfbakken advies geven. Daarnaast denk ik dat de statistiek echt wel op orde is bij het RIVM. Ze moeten wel want hun gegevens moeten transparant, reproduceerbaar en te controleren zijn.
Dat neemt niet weg dat een goede communicatie in dit soort kwesties van groot belang is. En als zoveel mensen de manier van communiceren vervelend vinden dan valt daar nog wel wat te winnen.

Kien

Tirza G.

Tirza G.

22-11-2009 om 11:58

Ja maar anoniempje

Laten we het ontleden. Er worden jaarlijks 180.000 baby's geboren. Die worden vrijwel allemaal ingeent door CB-artsen/verpleegkundigen. Jij schrijft: artsen worden aan de telefoon afgekapt. Hoeveel dan, wie dan? Hoeveel artsen ken jij die A. sowieso bijwerkingen melden en B. aan de telefoon worden afgekapt? Als ik het zo lees, gaat het over tíentallen artsen. En het lijkt me gewoon stug dat je zoveel artsen kent die dan ook nog eens worden afgekapt.
En dan: vers twee. Waarom pikken die artsen dat? Ook nog wel interessant. Waarom trekken die niet aan de bel, waarom zeggen ze niet tegen ouders: niet doen hoor, dat vaccineren, ik heb er zúlke nare ervaringen mee.

Tirza

nitwit

nitwit

22-11-2009 om 20:43

Anoniempje

Jij zegt het RIVM, de instantie die juist alles uitvoert
Wat is dat alles dan? Wat ik weet is dat de prikken worden gegeven door cb personeel en worden gemaakt door verschillende leveranciers. Het RIVM koopt ze op bevel van de politiek daar in en transporteert ze. En houdt aantallen en bijwerkingen bij, de administratie dus. Ik zie daar geen belangenverstrengeling in.

Samenvatting van "hoor de wind"

De strekking van mijn rijmsel was slechts, dat O. al jaren hier beweert dat het bewijs eraan komt, maar dat er nog steeds niets is. Hoe graag zou ik dat bewijs wel zien.

kien

kien

27-11-2009 om 10:19

Anoniempje

Interessant verhaal. Kan ik dat ergens teruglezen? Ben namelijk erg benieuwd hoe de rechtspraak er in die gevallen aan toe ging, hoe het zat met bewijslast etc.

Kien

Asa Torell

Asa Torell

27-11-2009 om 12:53

Gelezen

En een ander verhaal voor Kien:
http://www.sciencebasedmedicine.org/?p=393

Asa Torell

Asa Torell

27-11-2009 om 13:01

Vraag voor anoniempje

Wat denk je dan van de mazelen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.