Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Gekke/afschuwelijke kindernamen


Regendrup.

Regendrup.

13-01-2022 om 13:25 Topicstarter

Jack zou hier worden uitgesproken als "sjaaaak". 

En die hierboven, Brain. 

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

13-01-2022 om 13:26

Jonagold schreef op 13-01-2022 om 13:18:

Ik heb hem hier al vaker genoemd, maar ik blijf hem hilarisch (en dus dieptriest voor het kind) vinden: Diablo. Ouders houden van snelle auto’s, dit jongetje is genoemd naar de Lamborghini Diablo… Dat je dan niet even checkt wat het betekent? Onbegrijpelijk. Ook van de ambtenaar van de burgerlijke stand trouwens.

Oh wij kennen ook een Veyron, toen snapte ik m niet maar het begint me nu te dagen😂

Wij hadden op school 3 broertjes die heette, Sandjai Jai en Sandy. Sorry maar dan geeft je de broertjes dus een stukje van de naam van de grote broer. 

Zo ken ik iemand die heet P. Nissen.
Ook niet echt goed over nagedacht.

Vroeger heb ik een buurjongen gehad met de naam Pasquenel. Wordt je volgens mij ook niet erg blij van. Net als mannennamen die verkleind worden voor een vrouw. jopie, guusje jantje enz. Zelf vind ik Sterre, Bloem, Mensje en Splinter ook niet echt leuke namen.
Gelukkig is er deels ook iets van smaak, maar soms is het wel handig om als ouders zijnde iets beter na te denken wat het voordat ze hun kind zo werkelijk noemen. Naast hun 'echte' naam kun je een kind natuurlijk altijd ook nog een leuke bijnaam kunnen geven, welke niet geregistreerd is.

Ik had vroeger een collega die K.A. Bouter heette. Hij was vernoemd naar opa van moederskant, ouders hadden niet over de combi initialen en achternaam nagedacht 

BlueFawn schreef op 13-01-2022 om 13:26:

[..]

Oh wij kennen ook een Veyron, toen snapte ik m niet maar het begint me nu te dagen😂

Nou, gelukkig hebben ze wel smaak in auto’s 😂.

Veyron is de (achter)naam van een bekende Franse coureur. Dat vind ik dan nog soort van kunnen als roepnaam. Maar Diablo? Duivel? Tja…

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

13-01-2022 om 13:46

Jonagold schreef op 13-01-2022 om 13:43:

[..]

Nou, gelukkig hebben ze wel smaak in auto’s 😂.

Veyron is de (achter)naam van een bekende Franse coureur. Dat vind ik dan nog soort van kunnen als roepnaam. Maar Diablo? Duivel? Tja…

Dat dan weer wel, de Veyron is echt wel een prachtige bak. 

Fruitijsje, ik vind dat juist wel heel leuk, van jongensnamen een meisjesnaam maken. Zo had ik een oud-collega Stijntje en een Fransje. En een vroeger buurmeisje heet Guusje. Is volgens mij, net als Engeltje, een oud Hollandsch gebruik. Inderdaad gelukkig een kwestie van smaak😀

Och wij vonden als kind de initialen van een oom heel grappig W.C. dus. Tja in de tijd dat Willem geboren werd, bestond dat woord nog niet.  
En ik vraag me af hoeveel kinderen in België nog Marc(ske) genoemd zijn, nadat Marcske zijn intrede bij de kampioenen deed

" Op vakantie 3 zusjes: Angel, Desteny en Diamond"

Mijn dochter zat op school en opvang bij 3 zusjes die Blessing, Favour en Precious heetten. Dat waren gelukkig best leuke kinderen. Die kwamen uit een Ghanees gezin trouwens, een naam als Blessing is in die kringen vziw niet ongewoon.

Bij de naam Precious moest ikzelf steeds aan Gollem denken, ik hoop maar voor dat meisje dat niet teveel mensen in haar omgeving dat hebben. 

Ik ken ook een tweeling die Sylvain en Sylvian heten. Gaat denk ik nog wel eens problemen opleveren met verwisseling (ziekenhuis, bank etc.) Zusje heet Sylvia. 😁

Allemaal op zich geen rare namen, maar wel de combinatie.

Schemerlampje schreef op 13-01-2022 om 14:01:

Ik ken ook een tweeling die Sylvain en Sylvian heten. Gaat denk ik nog wel eens problemen opleveren met verwisseling (ziekenhuis, bank etc.) Zusje heet Sylvia. 😁

Allemaal op zich geen rare namen, maar wel de combinatie.

Och wat sneu

Saga schreef op 13-01-2022 om 14:30:

[..]

Och wat sneu

Inderdaad, dan heb je toch wel een gebrek aan fantasie als ouders 🙈

Bij meerdere kinderen met dezelfde voorletter is het met de post ook wel onhandig. Zeker als je niet meerdere namen hebt en als de kinderen van hetzelfde geslacht zijn.
Daar zou ik dus wel over nadenken als ouder (als ik meer kinderen zou hebben).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.