Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
anna

anna

05-12-2011 om 06:18

Gestopt met bv en zachte ontlasting

Hoi allemaal,
Is eindelijk gelukt, gestopt met bv 4 dagen geleden. Alles ok, kindje bijna 11 maanden, en het ging heel soepel (ik gaf nog alleen maar 2x per dag bv).
Maar nu heb ik 2 vragen:
- hij heefd last van een soort diarree, wel 4 of 5 keer per dag, maar schijnt er geen last van te hebben, alleen de "nappy rash". Hij is heel vrolijk dus behalve met verschonen! Ik denk niet dat het door de kv komt omdat die dronk hij een beetje daarvoor en ook door z'n porridge al 5 maanden. Heefd iemand dit ervaren?
- hoeveel kv moeten ze op die leeftijd binnen krijgen?

Groetjes

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

05-12-2011 om 09:09

Buitenland?

Hallo
Je woont niet in Nederland, omdat je het over porridge (pap) hebt?
Over de dunne ontlasting. Komen er misschien tandjes door?
Trouwens onze oudste poepte destijds elke flesvoeding, jongste niet, die had juist weer last van verstopping en dat is veel vervelender.
Hier in het archief van de vraagbaken vond ik nog een voedingsschema, misschien heb je daar wat aan?
http://www.ouders.nl/friso/v0178.htm
succes

dc

dc

05-12-2011 om 14:20

Tandjes?

Klinkt inderdaad als tandjes in combi met de luieruitslag.

En waarom zeg je "eindelijk gelukt?", zo lang is 11 maanden niet, toch? Persoonlijk zou ik tot na de winter wachten.

http://www.ouders.nl/friso/v0064.htm

anna

anna

06-12-2011 om 08:49

Tandjes

Zou het inderdaad wel goed kunnen zijn...
Ik dacht mischien zit er in borstmelk iets dat met verteren helpt..
dc, nee 11 maanden vind ik ook niet super lang, maar voor mij is het wel zwaar geweest met het meneertje die geen fles of whatsoever wou, en ik die s'avonds werkt. En het is nu hier eindelijk lekker zomer (australië), dus hopelijk het einde van alle snotneuzen (die hij altijd deelt met die van z'n 2.5 jaar broer)..

En even erbij voor de grap:
Nieuw woord hier: thankyouwel!

Bedankt voor de handige links!
Groeten

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

dc

dc

06-12-2011 om 10:32

Jaloers

Ik kom net helemaal verkleumd thuis en bij jou wordt het lekker zomer!

Borstvoeding is wel lichtverteerbaar, maar dan zou je dus verwachten dat met kv de ontlasting dikker zou worden, lijkt me. Gewoon even aanzien, en als je je zorgen maakt om uitdroging, even naar de dokter.

Gastro season

Ach DC, in Oz begint nu het gastro season...

anna

anna

09-12-2011 om 00:15

Update

Niks verandert, dus ben toch even naar de doctor gegaan (laatse 3 dagen was het wel erg waterig en groen en om de 2 uur). Ze zei soms duurd het wel 2 weken voordat ze aan meer kv wennen. Nog een weekje wachten en dan zien we wel weer. Mannetje is nog steeds vrolijk. Woord alleen gek van luiers verschonen!!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fransien

Fransien

09-12-2011 om 09:39

Vrolijk en levendig

Als je kind nog vrolijk en levendig is, krijgt hij nog genoeg binnen. Als je zoon duf wordt, ga dan onmiddellijk naar de arts.
Wat luiers betreft, flink in de sudocreme houden, dat is zinkzalf, beschermt de billetjes. En ja, luiers verschonen, blijft een vervelend karweitje.
Overigens is het ook altijd mogelijk dat je zoon een virusje onder de leden heeft, dan zou het na zo'n week een stuk beter moeten gaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.