Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Lange vliegreis met dreumes en peuter


Mijn zoon geniet van onze vakanties en heeft ze de afgelopen 2 jaar echt gemist. Dus ja we doen het mede voor onze kinderen. En nee de afgelopen 2 jaar hebben we wel gemerkt dat een vakantie in Nederland Duitsland of België niet af en toe dagje slecht weer is afgelopen vakantie was 2 weken vakantie en 2 weken regen. 

Decembermamma schreef op 29-03-2022 om 20:41:

Mijn zoon geniet van onze vakanties en heeft ze de afgelopen 2 jaar echt gemist. Dus ja we doen het mede voor onze kinderen. En nee de afgelopen 2 jaar hebben we wel gemerkt dat een vakantie in Nederland Duitsland of België niet af en toe dagje slecht weer is afgelopen vakantie was 2 weken vakantie en 2 weken regen.

De zomer van 2020 was heet en droog. In augustus vielen de bladeren al van de bomen. Wel soms een onweersbui maar geen weken regen achter elkaar.

2021 was twee weken heel mooi, daarna minder. Maar ook niet overdreven slecht weer. 

Ik snap je wens om weer eens ver op vakantie te gaan maar het is echt niet zo dat het in Nederland aan een stuk door regent. Kijk naar de afgelopen weken. Fantastisch mooi lenteweer gehad.

Decembermamma schreef op 29-03-2022 om 20:41:

Mijn zoon geniet van onze vakanties en heeft ze de afgelopen 2 jaar echt gemist. Dus ja we doen het mede voor onze kinderen. En nee de afgelopen 2 jaar hebben we wel gemerkt dat een vakantie in Nederland Duitsland of België niet af en toe dagje slecht weer is afgelopen vakantie was 2 weken vakantie en 2 weken regen.

Ik had vijf weken vakantie in Nederland vorig jaar en maar 1 dagje regenachtig en een paar keer in de nacht regen. Kan ook gewoon. 

Suusje. schreef op 29-03-2022 om 21:39:

[..]

Ik had vijf weken vakantie in Nederland vorig jaar en maar 1 dagje regenachtig en een paar keer in de nacht regen. Kan ook gewoon.

Dat kan vast heb je mazzel! Wij zitten aan de schoolvakantie vast en aan 5 weken vakantie op jaarbasis en hebben best wat dagen moeten gebruiken om onderwijs te geven aan ons kind. Dus we hebben 2 weken zomervakantie opgenomen en die 2 weken betekende 2 weken regen en anders te koud weer om lekker in korte broek of jurk te genieten van de zomer.

Overigens heeft mijn collega met 2 weken kamperen in Nederland naar zijn zeggen ook altijd prachtig weer ook al zien wij elke dag de regenbuien overtrekken. 

Onze kerstvakantie trokken wij ook altijd naar de zon toe.

Het punt is vooral dat mensen hier menen te mogen bepalen hoe anderen hun leven in dienen te richten. Dat is niet zo. 

AlisonH schreef op 29-03-2022 om 22:42:

Het punt is vooral dat mensen hier menen te mogen bepalen hoe anderen hun leven in dienen te richten. Dat is niet zo.

Het andere punt is dat als men tien uur gaat vliegen met zulke jonge kinderen en dan zegt: "In het ergste geval is het 10 uur afzien, maar dat overleven we dan ook weer wel." dan heb je weinig respect voor de overige passagiers. Ja ze zullen het overleven maar tien uur afzien vind ik nogal wat. 

Ik las dat iemand liever het vliegtuig pakt voor tien uur dan tien uur in de auto zitten. Het voordeel van het laatste is dat je zelf kunt stoppen en even uitstappen en niemand tot last bent. 

Begrijp mij goed: ik verbied niemand te vliegen met jonge kinderen maar de enige reden dat ik ga vliegen is als er iemand aan de andere kant van de wereld ernstig ziek is of komt te overlijden. Ik zou het dan absoluut niet prettig vinden als ik dan vlak bij een gezin kom te zitten met veel te jonge kinderen die 'alleen maar op vakantie' gaan. Ja pech gehad en ik zal heus ook het kind entertainen waar nodig om de ouders te ontlasten maar heb een beetje begrip voor elkaar en wacht gewoon een jaartje als je niet half denkt dat jouw kind dit aankan.

Ideetje88

Ideetje88

29-03-2022 om 23:35 Topicstarter

Aiden, dat voor jou de enige reden is om te vliegen als er iemand overlijdt, wil niet zeggen dat dat voor iemand anders ook geldt. Voor ons geldt dat niet en wij nemen onze jonge kinderen dus wel mee voor ‘alleen maar’ een vakantie. Dat andere mensen daar andere keuzes in maken, snap ik. Misschien zeggen wij hierna ook wel dat het eens maar nooit meer is. 

Ik vind het eerlijk gezegd nogal kort door de bocht dat je zegt dat ik weinig respect heb voor andere passagiers. Juist omdat ik niemand tot last wil zijn, heb ik hier gevraagd om tips. Als ik zou verwachten dat mijn kinderen het hele vliegtuig op zijn kop zouden zetten, zou ik het ook niet doen maar het blijven kinderen en helemaal te voorspellen is het niet. 

ik heb veel tips gekregen, dank daarvoor. Er zitten zeker hele bruikbare tips tussen die ik ga gebruiken. Ik vind het alleen jammer dat dit topic is verzand in een discussie over wel of niet vliegen met jonge kinderen met daarin ook de nodige veroordelingen over en weer. Het zou fijn zijn als iedereen elkaars keuzes wat meer zou respecteren. 

Aiden schreef op 29-03-2022 om 22:59:

[..]

Het andere punt is dat als men tien uur gaat vliegen met zulke jonge kinderen en dan zegt: "In het ergste geval is het 10 uur afzien, maar dat overleven we dan ook weer wel." dan heb je weinig respect voor de overige passagiers. Ja ze zullen het overleven maar tien uur afzien vind ik nogal wat.

Ik las dat iemand liever het vliegtuig pakt voor tien uur dan tien uur in de auto zitten. Het voordeel van het laatste is dat je zelf kunt stoppen en even uitstappen en niemand tot last bent.

Begrijp mij goed: ik verbied niemand te vliegen met jonge kinderen maar de enige reden dat ik ga vliegen is als er iemand aan de andere kant van de wereld ernstig ziek is of komt te overlijden. Ik zou het dan absoluut niet prettig vinden als ik dan vlak bij een gezin kom te zitten met veel te jonge kinderen die 'alleen maar op vakantie' gaan. Ja pech gehad en ik zal heus ook het kind entertainen waar nodig om de ouders te ontlasten maar heb een beetje begrip voor elkaar en wacht gewoon een jaartje als je niet half denkt dat jouw kind dit aankan.

Niks meer aan toe te voegen 🤗

Ideetje88 schreef op 29-03-2022 om 23:35:

Aiden, dat voor jou de enige reden is om te vliegen als er iemand overlijdt, wil niet zeggen dat dat voor iemand anders ook geldt. Voor ons geldt dat niet en wij nemen onze jonge kinderen dus wel mee voor ‘alleen maar’ een vakantie. Dat andere mensen daar andere keuzes in maken, snap ik. Misschien zeggen wij hierna ook wel dat het eens maar nooit meer is.

Ik vind het eerlijk gezegd nogal kort door de bocht dat je zegt dat ik weinig respect heb voor andere passagiers. Juist omdat ik niemand tot last wil zijn, heb ik hier gevraagd om tips. Als ik zou verwachten dat mijn kinderen het hele vliegtuig op zijn kop zouden zetten, zou ik het ook niet doen maar het blijven kinderen en helemaal te voorspellen is het niet.

ik heb veel tips gekregen, dank daarvoor. Er zitten zeker hele bruikbare tips tussen die ik ga gebruiken. Ik vind het alleen jammer dat dit topic is verzand in een discussie over wel of niet vliegen met jonge kinderen met daarin ook de nodige veroordelingen over en weer. Het zou fijn zijn als iedereen elkaars keuzes wat meer zou respecteren.

Respecteer dan ook "onze" keuze dat wij (jonge) jankende kinderen in een vliegtuig rete-irritant vinden en dat we liever zien dat ouders met jonge kids niet vliegen. Ik kies er bewust voor om nooit maar een kinderboerderij, pannenkoekenhuis of op zondag naar een MacDonalds te gaan. In t vliegtuig kun je ze nou eenmaal niet ontlopen.

Eigenlijk heb ik zelden echt last gehad van krijsende babies/peuters in het vliegtuig. Als ik alleen vlieg dan slaap ik meestal, lees een boek, luister naar muziek. Ik boek meestal een raam stoel en dan zit ik relaxed in mijn hoekje gedurende de vlucht. 

Wel vlieg ik eigenlijk altijd met lijnvluchten en meestal ook niet de meest toeristische bestemmingen. Dus de hoeveelheid kinderen per vlucht is meestal wel beperkt. Ik ben een keer met een chartervlucht naar Tenerife geweest en dat was ook de enige keer dat ik echt last had van kinderen om me heen. Niet van een kind speciaal maar het hele vliegtuig zat vol met gezinnen met kleine kinderen (en daarnaast nog een paar drukke vrijgezellenfeesten clubjes.) Dat was echt een rumoerige vlucht. Gelukkig had ik een goede hoofdtelefoon.

Met de kinderen vliegen is tot nog toe ook geen probleem geweest. Ze kijken filmpjes, spelen wat, eten wat en ze komen de tijd wel door zonder echt lastig te zijn. Ik heb voor een vlucht van meer dan 1-2 uur wel altijd een stoel bijgeboekt voor baby/peuter. Ik ben zelf ook niet zo klein dus wat meer ruimte is altijd prettig. En altijd zorgen voor veel schoonmaak doekjes, genoeg te eten en te drinken, extra kleding voor de kinderen, extra shirt voor mezelf, hydrofiele doeken.... 

Koekie1980 schreef op 30-03-2022 om 00:05:

[..]

Respecteer dan ook "onze" keuze dat wij (jonge) jankende kinderen in een vliegtuig rete-irritant vinden en dat we liever zien dat ouders met jonge kids niet vliegen. Ik kies er bewust voor om nooit maar een kinderboerderij, pannenkoekenhuis of op zondag naar een MacDonalds te gaan. In t vliegtuig kun je ze nou eenmaal niet ontlopen.

Weet je was ik zo'n hekel aan heb dat is al die mensen die met hun ogen gaan rollen als we met onze kind het vliegtuig in lopen. Weet je wat het irritantste is dit zijn vaak die mensen die zich aan je rugleuning omhoog trekken, of bij het langslopen even je hoofdsteun vastpakken zodat je als je net indoezelt met een klap wakker geschud wordt en last van je rug krijgt. Aan het einde van zo'n vlucht krijgen we dan standaard zo'n opmerking van "ik heb hem de hele vlucht niet gehoord" en dan heb ik de neiging te zeggen "was dat maar wederzijds" 


Wat een hoop onverdraagzame mensen zijn hier! Als een kind in een vliegtuig een hoop misbaar maakt, heb ik altijd te doen met de ouders en ben ik vooral blij dat ik er zelf niets mee hoef.

Tussen onze oudste en jongste zit 8 jaar (met nog 2 ertussen). Als wij hadden moeten wachten tot ze allemaal oud genoeg waren om te mogen vliegen (zoals sommigen hier van mening zijn) dan hadden we meer dan 10 jaar geen verre reis kunnen maken.

Erg blij dat we dat toch gewoon gedaan hebben!

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

30-03-2022 om 09:11

Koekie1980 schreef op 30-03-2022 om 00:05:

[..]

Respecteer dan ook "onze" keuze dat wij (jonge) jankende kinderen in een vliegtuig rete-irritant vinden en dat we liever zien dat ouders met jonge kids niet vliegen. Ik kies er bewust voor om nooit maar een kinderboerderij, pannenkoekenhuis of op zondag naar een MacDonalds te gaan. In t vliegtuig kun je ze nou eenmaal niet ontlopen.

Ik kan nog wel wat soorten mensen opnoemen die ik rete-irritant in het vliegtuig vind. Luidruchtige groepen jongeren bijvoorbeeld, al dan niet stomdronken. Mensen die hun rugleuning ook overdag helemaal naar achter zetten. Knieen tegen mijn rugleuning, of stinkende sokken op mijn armleuning.

Eerlijk gezegd heb ik een grotere hekel aan bovenstaande personen. Die gedragen zich namelijk gewoon asociaal. Jonge kinderen huilen over het algemeen niet expres. Ze gaan vaak wel harder krijsen als hun ouders gestresst raken door boze blikken en opmerkingen van medepassagiers. 

Ik zie wel wat in adults only vluchten voor mensen die een hekel hebben aan kinderen in een vliegtuig maar die zijn er volgens mij nog niet. adults only hotels komen er steeds meer.

Je kunt er ook voor kiezen je niet te ergeren he. Dat je accepteert dat reizen ook ongemakken met zich meebrengt, dat dat er een beetje bij hoort. 
Des te fijner als je dan op je bestemming bent! 
(ja of niet, want daar is vast ook wel weer e.e.a. om je druk over te maken...)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.