Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Lange vliegreis met dreumes en peuter


Jippox schreef op 30-03-2022 om 09:40:

Je kunt er ook voor kiezen je niet te ergeren he. Dat je accepteert dat reizen ook ongemakken met zich meebrengt, dat dat er een beetje bij hoort.
Des te fijner als je dan op je bestemming bent!
(ja of niet, want daar is vast ook wel weer e.e.a. om je druk over te maken...)

Klopt! Proberen we ook, dus voor de luidruchtige mensen/kinderen hebben we oordoppen mee. We nemen meestal iets van een slaapmasker mee zodat we geen last hebben van de normale voorbijgangers. Het enige wat nog niet lukt is de nek/rugklachten te voorkomen met mensen die aan je rugleuning gaan hangen...heb weleens de ligstand knop ingedrukt als ze eraan hingen maar dan krijg je een flinke commotie.

Jippox, zoiets wilde ik ook zeggen maar jij doet het mooier. Als we accepteren dat ongemak erbij hoort, en we niet zo speciaal zijn dat alle andere mensen zich in allerlei bochten moeten wringen om ons maar niet te storen, zijn we al een heel eind. 
Zelf kan ik me erg lastig afsluiten van prikkels dus ik vlieg liever niet. Moet het toch, dan ga ik gewapend met oordopjes en een goed boek en ik probeer me zoveel mogelijk af te sluiten. Andere mensen zijn (uitgezonderd heel erg asociaal gedrag) niet verantwoordelijk voor hoe ik me voel. 

Jippox: "Als een kind in een vliegtuig een hoop misbaar maakt, heb ik altijd te doen met de ouders en ben ik vooral blij dat ik er zelf niets mee hoef"

Ja, dat heb ik nou ook altijd. Als ik ergens een kind hoor blèren of er eentje zie die zo'n klassieke driftbui heeft "hoera, ik hoef lekker helemaal niks!"

Ik heb dat trouwens op meer terreinen. Ik ben nogal onhandig, en ik voel dus ook altijd een beetje blijdschap als er iets omgaat of stukvalt en dat op geen enkele manier mijn schuld is

Adults only flights goed idee. Kunnen die mensen zich lekker ergeren aan andere volwassenen. Ik vrees alleen dat als die tickets duurder zijn dat men toch weer kiest voor een vlucht met kinderen. Tenslotte kun je vandaag de dag al business class vliegen en dan heb je geen last van kinderen.

Eens met wat hier eerder al werd gezegd accepteer kinder gehuil gewoon als ongemak van het reizen met een hele groep vreemden. Net als alle andere ongemakken die mensen ervaren in een vliegtuig, te krap, stinkende medepassagiers, luchtziekte, dronken mensen etc. Dat is gewoon ongemak waarvan je weet dat het hoort bij vliegen. En kun je je daar niet overheen zetten ga dan gewoon niet vliegen.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

30-03-2022 om 11:20

Plantenbak schreef op 29-03-2022 om 20:40:

[..]

Volgens mij heb jij geen kinderen. Ik ga je namelijk iets verrassends vertellen. Mijn man en ik gaan op vakantie naar iets dat wij leuk vinden en wij nemen onze kinderen dan mee. Natuurlijk passen wij ons reisschema aan, houden wij ook rekening met hun wensen maar wij beslissen en wij blijven niet in België, Nederland of Duitsland (nou ja,, wij zijn wel eens een vakantie in Duitsland gebleven).

Mijn jongste zoon was voordat hij 3 jaar was al 2 keer in Amerika geweest en 1 keer in Zuid afrika. Weet hij niks meer van maar wij wel.

Dus om antwoord op je vraag te geven. Wij gaan op vakantie voor onszelf en nee een klein kind weet er straks niks meer van maar daar heb ik het ook nooit voor gedaan.

1000% mee eens. Kinderen zijn vaak op jonge leeftijd ook al in een binnenspeeltuin geweest, daar zullen ze ook niet altijd meer herinneringen aan hebben op hun 10-de. Of naar de kinderboerderij. Die dingen dan maar niet ondernemen met kinderen, want ze weten er toch niks meer van? Op het moment hebben ze daar als het goed is plezier, dat is toch ook waardevol.

Leuk juist dat je dit als gezin onderneemt!

BeneficialJay65

BeneficialJay65

30-03-2022 om 11:22

Suusje. schreef op 29-03-2022 om 21:39:

[..]

Ik had vijf weken vakantie in Nederland vorig jaar en maar 1 dagje regenachtig en een paar keer in de nacht regen. Kan ook gewoon.

Ik wil op vakantie gewoon de garantie op zon en warmte , dat heb je in Nederland nu eenmaal niet. Op Curaçao bv wel.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

30-03-2022 om 11:36

Ideetje88 schreef op 29-03-2022 om 23:35:

Aiden, dat voor jou de enige reden is om te vliegen als er iemand overlijdt, wil niet zeggen dat dat voor iemand anders ook geldt. Voor ons geldt dat niet en wij nemen onze jonge kinderen dus wel mee voor ‘alleen maar’ een vakantie. Dat andere mensen daar andere keuzes in maken, snap ik. Misschien zeggen wij hierna ook wel dat het eens maar nooit meer is.

Ik vind het eerlijk gezegd nogal kort door de bocht dat je zegt dat ik weinig respect heb voor andere passagiers. Juist omdat ik niemand tot last wil zijn, heb ik hier gevraagd om tips. Als ik zou verwachten dat mijn kinderen het hele vliegtuig op zijn kop zouden zetten, zou ik het ook niet doen maar het blijven kinderen en helemaal te voorspellen is het niet.

ik heb veel tips gekregen, dank daarvoor. Er zitten zeker hele bruikbare tips tussen die ik ga gebruiken. Ik vind het alleen jammer dat dit topic is verzand in een discussie over wel of niet vliegen met jonge kinderen met daarin ook de nodige veroordelingen over en weer. Het zou fijn zijn als iedereen elkaars keuzes wat meer zou respecteren.


Je hoeft je niet te verantwoorden hoor. Jouw kinderen hebben net zoveel recht op, en een plek in de wereld als ieder ander. 🌼
Fijne vakantie alvast 🌞🌞🌞

Heb niet het hele forum doorgelezen dus waarschijnlijk al benoemd. Reis geregeld met mijn peuter alleen. Wat ideaal is is een reiskoffer Bedbox van bv Stokke, zo kan je de stoel verlengen tot een soort bedje. Maar ook kan je kind erop zitten en zo voortgetrokken worden. Ideaal als je bv naar de gate moet. En ze vinden het vaak superleuk.
De koffer kan je ook goed doorverkopen, ook belangrijk

Dat was dus nog helemaal niet benoemd, en je maakte me nieuwsgierig. Heb even gekeken. Handig ding, maar niet goedkoop (maar ja, Stokke...). Punt is wel dat dat idee alleen werkt als het kind een eigen stoel heeft, en dat heeft de jongste van TS niet. 

Temet schreef op 30-03-2022 om 15:12:

Dat was dus nog helemaal niet benoemd, en je maakte me nieuwsgierig. Heb even gekeken. Handig ding, maar niet goedkoop (maar ja, Stokke...). Punt is wel dat dat idee alleen werkt als het kind een eigen stoel heeft, en dat heeft de jongste van TS niet.

Hier ging uk in kantelbare maxi cosi. Op kantelstand lag het heerlijk te slapen. Idd wel in eigen stoel.

Als je een vliegticket koopt betaal je niet voor X uur rust, je betaalt er voor om van A naar B gebracht te worden. Het reizen zelf is vaak geen pretje, en als je kiest voor vliegen (zonder prive-jet) is dit een van de dingen die erbij hoort. Het is geen saunacomplex, waar ze je beloven heerlijk tot rust te komen. 

Ideetje88 schreef op 29-03-2022 om 23:35:

Aiden, dat voor jou de enige reden is om te vliegen als er iemand overlijdt, wil niet zeggen dat dat voor iemand anders ook geldt. Voor ons geldt dat niet en wij nemen onze jonge kinderen dus wel mee voor ‘alleen maar’ een vakantie. Dat andere mensen daar andere keuzes in maken, snap ik. Misschien zeggen wij hierna ook wel dat het eens maar nooit meer is.

Ik vind het eerlijk gezegd nogal kort door de bocht dat je zegt dat ik weinig respect heb voor andere passagiers. Juist omdat ik niemand tot last wil zijn, heb ik hier gevraagd om tips. Als ik zou verwachten dat mijn kinderen het hele vliegtuig op zijn kop zouden zetten, zou ik het ook niet doen maar het blijven kinderen en helemaal te voorspellen is het niet.

ik heb veel tips gekregen, dank daarvoor. Er zitten zeker hele bruikbare tips tussen die ik ga gebruiken. Ik vind het alleen jammer dat dit topic is verzand in een discussie over wel of niet vliegen met jonge kinderen met daarin ook de nodige veroordelingen over en weer. Het zou fijn zijn als iedereen elkaars keuzes wat meer zou respecteren.

Jammer dat je niet ook ziet dat ik het echt wel zou begrijpen en jou ook echt zou ontlasten als ik dat zou kunnen. Daar ga je niet op in. 

Tijgeroog schreef op 30-03-2022 om 16:56:

Als je een vliegticket koopt betaal je niet voor X uur rust, je betaalt er voor om van A naar B gebracht te worden. Het reizen zelf is vaak geen pretje, en als je kiest voor vliegen (zonder prive-jet) is dit een van de dingen die erbij hoort. Het is geen saunacomplex, waar ze je beloven heerlijk tot rust te komen.

Helemaal mee eens. Maar dan alsnog mag je het onprettig vinden dat er op de stoel naast je iemand zit die al een maand lang geen douche lijkt te hebben gezien en een lucht verspreid waar je akelig van wordt. Of als de passagier naast je zo "omvangrijk" is dat hij/zij de helft van jouw stoel in beslag neemt met zijn/haar omvang. Je moet het ermee doen, maar leuk is anders. En dat mag je zeggen, dat je het niet prettig vindt. Net zo goed als dat je mag zeggen dat je het niet prettig vindt wanneer er 8 uur lang een kind zit te krijsen/dreinen/huilen in de rij voor je.

Natuurlijk is dat heel onplezierig, allemaal. En dat mag je zeker ook vinden. Het schiet alleen zo weinig op om je er over op te winden, want het verandert niet. 
En de mensen die hier reageren met dat ze dan maar niet moeten vliegen met babies want "dat vinden we vervelend" hebben toch echt pech, zo werkt het niet. Je kunt de wereld niet helemaal inrichten zoals jij wilt.

Temet schreef op 30-03-2022 om 15:12:

Dat was dus nog helemaal niet benoemd, en je maakte me nieuwsgierig. Heb even gekeken. Handig ding, maar niet goedkoop (maar ja, Stokke...). Punt is wel dat dat idee alleen werkt als het kind een eigen stoel heeft, en dat heeft de jongste van TS niet.

Het is niet goedkoop als je het niet wederverkoopt. Ik heb de mijne destijds van marktplaats en voor idem prijs weer door verkocht. Zit vrij weinig van de nieuwe aankoopsprijs af voor tweedehands, dus uiteindelijk is het goedkoop. En kwaliteit betaald terug.

Haar andere kind heeft wel een eigen stoel. Deze werkt prima ook voor de persoon die erbij zit, aangezien ik zelf mijn benen er ook opleg. Dit gebruik ik dan bij de stoel tegen het raam. Dus misschien is het mogelijk om met twee kinderen net wat beter te liggen/zitten

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.