Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Mijn dochter zegt verontrustende dingen

hallo, 
Ik zit op het moment met een hele moeilijke situatie. Ik heb 2 dochters van mn vorige relatie ze zijn 6 en 3,5.
We zijn al 2,5 jaar uit elkaar. Het loopt al vanaf het begin heen stroef. De reden dat we uit elkaar zijn is dat hij heel agressief was en vaker huiselijk geweld plaatstvond niet fysiek. Mijn jongste dochter heeft wel eens verontrustende dingen gezegd als ze terug is van hem zoals “ geen vingertje erin steken (vagina) want dat doet echt heel pijn” als ik er verder over wilt vragen dan zegt ze niks meer. Ze heeft een keer een snee op haar bil gehad na een weekend van hem. Waarop ik vroeg hoe dat kon en waarop zij antwoordde “ papa heeft dat gedaan en echt geen vingertje erin doen want dat doet echt heel veel pijn” Ik als moeder schrok daar natuurlijk heel erg van en heb het toen aan mn oudste gevraagd hoe dat kon waarop zei antwoordde met “ papa is lief hoor papa is lief” 
Ik heb er toen niet veel mee gedaan omdat ik het me haast niet kon voorstellen en ook nog veel angst had naar hem toe. Ik heb hem vaker eens aangesproken over dingen maar dat wordt ontkend of ik of mn kinderen worden als leugenaar beschouwd door hem. 
door verschillende signalen wat de meiden uiten heb ik toch contact genomen met CJG. Nu zo’n 5 maanden is mn jongste dochtertje angstig en paniekerig als ze naar hem moet gaan. Ze stopt niet met huilen en laat me niet meer los. Nu 3 weekenden terug kwamen ze terug van een heel weekend bij hem. Hij benoemde dat de jongste pijn aan haar vagina had en dat het rood was. Na dat hij weg was en de kindjes gesetteld waren vroeg ik het aan der en gaf ze antwoord met “ mn zus (ik noem der naam niet) heeft me erop geslagen en opengetrokken en papa doet dat ook” als ik het mn oudste vraagt hoe dat kan zegt ze dat ze het niet weet en dat papa dat bijna nooit doet. 
ik heb het doorgegevn aan CJG en hun hebben contact opgenomen met de politie. 
ik weet het even niet meer allemaal. Ik ben er enorm van geschrokken maar ik kan het me ook heel moeilijk voorstellen. Ik wil niemand beschuldigen alleen ik maak me grote zorgen maar mn angst voor hem speelt ook mee. Wat doet die met de kinderen gaat die ze nog meer manipuleren zodra hii weet dat dat allemaal erbij betrokken is.

Wat een rotsituatie Liesje

als ze terug is van hem zoals “ geen vingertje erin steken (vagina) want dat doet echt heel pijn

Ik heb er toen niet veel mee gedaan omdat ik het me haast niet kon voorstellen

maar ik kan het me ook heel moeilijk voorstellen. Ik wil niemand beschuldige

hoeveel informatie en duidelijkheid en alarmbellen vanuit je kind horen??? Dit is echt niet normaal en jou gedachtegang erover is ook niet oke! Zo iets moet je altijd direct heel serieus nemen en direct ingrijpen kies voor je kind ipv bang zijn een ander iets te beschuldigen

is dit echt????? Net  Nieuw account met zon naïve moeder ik hoop dat dit nep is!

MOMOFMYPRINSESWITHAUTISM schreef op 28-06-2025 om 19:06:

als ze terug is van hem zoals “ geen vingertje erin steken (vagina) want dat doet echt heel pijn

hoeveel informatie en duidelijkheid en alarmbellen vanuit je kind horen??? Dit is echt niet normaal en jou gedachtegang erover is ook niet oke! Zo iets moet je altijd direct heel serieus nemen en direct ingrijpen kies voor je kind ipv bang zijn een ander iets te beschuldigen

is dit echt????? Net Nieuw account met zon naïve moeder ik hoop dat dit nep is!

Wat een afschuwelijke reactie.  Ik snap best dat je in eerste instantie je ongemak of vermoedens weg drukt. Het is ook moeilijk te geloven dat iemand zoiets doet.  Super knap to dat je uiteindelijk toch de stap hebt gezet.  Dat lijkt me echt moeilijk.  Ik vind je hartstikke dapper. Heel veel sterkte in deze rotsituatie.

Liesjexx

Liesjexx

28-06-2025 om 19:43 Topicstarter

MOMOFMYPRINSESWITHAUTISM schreef op 28-06-2025 om 19:06:

is dit echt????? Net Nieuw account met zon naïve moeder ik hoop dat dit nep is!

Wat een nare reactie, zolang je niet in mijn situatie hebt gestaan kan je er ook niet zo over oordelen. Ik heb actie ondernomen en er wordt nu iets gedaan. Ik zoek alleen een beetje steun en misschien eventuele lotgenoten ervan. 
ik snap uw reactie zeker, ik denk er nu ook zo over waarom heb ik mijn angst in de weg laten staan voor de veiligheid van mn kinderen. Ik wou dat ik eerder aan de bel had getrokken absoluut! Ik ben nu heel trots op mezelf dat ik de stap gezet hebt nu. 

Liesjexx schreef op 28-06-2025 om 19:43:

[..]

Wat een nare reactie, zolang je niet in mijn situatie hebt gestaan kan je er ook niet zo over oordelen. Ik heb actie ondernomen en er wordt nu iets gedaan. Ik zoek alleen een beetje steun en misschien eventuele lotgenoten ervan.
ik snap uw reactie zeker, ik denk er nu ook zo over waarom heb ik mijn angst in de weg laten staan voor de veiligheid van mn kinderen. Ik wou dat ik eerder aan de bel had getrokken absoluut! Ik ben nu heel trots op mezelf dat ik de stap gezet hebt nu.

Het gaat me meer om hoe je steeds denkt het niet te kunnen voorstellen , je kind geeft zulk nare infomatie aan daar is het einde verhaal, niks is belangijker. Ik hoop nog steeds dat dit nep is ik vind mijn reactie helemaal niet afschuwelijk maar wel hoe er word om gegaan met mogelijk afschuwelijke kindermisbruik en een moeder die 2 x roept dat ze er niks bij kan voorstellen.

Kimdekim schreef op 28-06-2025 om 19:31:

[..]

Wat een afschuwelijke reactie. Ik snap best dat je in eerste instantie je ongemak of vermoedens weg drukt. Het is ook moeilijk te geloven dat iemand zoiets doet. Super knap to dat je uiteindelijk toch de stap hebt gezet. Dat lijkt me echt moeilijk. Ik vind je hartstikke dapper. Heel veel sterkte in deze rotsituatie.

en opengetrokken en papa doet dat ook”

kom op zeg je vermoedens wegdrukken snappen dat snap ik echt niet, na deze woorden is het einde verhaal , of het nou waar is of kan dit niet wegdrukken. Niemand hoeft het met mij eens te zijn ik ben blij dat ik er anders in sta.

Liesjexx

Liesjexx

28-06-2025 om 19:50 Topicstarter

MOMOFMYPRINSESWITHAUTISM schreef op 28-06-2025 om 19:45:

[..]

Het gaat me meer om hoe je steeds denkt het niet te kunnen voorstellen , je kind geeft zulk nare infomatie aan daar is het einde verhaal, niks is belangijker. Ik hoop nog steeds dat dit nep is ik vind mijn reactie helemaal niet afschuwelijk maar wel hoe er word om gegaan met mogelijk afschuwelijke kindermisbruik en een moeder die 2 x roept dat ze er niks bij kan voorstellen.

Helaas is het niet nep, de eerste keer heb ik het alleen geuit en niet actie ondernomen. Nu de tweede keer heb ik gelijk actie ondernomen. Alsnog kan je je zoiets niet gelijk voorstellen komt ook deels dat je hoopt dat de nachtmerrie niet waar is. Ik geloof ze erin en heb nu ook stappen ondernomen 

Liesjexx schreef op 28-06-2025 om 19:50:

[..]

Helaas is het niet nep, de eerste keer heb ik het alleen geuit en niet actie ondernomen. Nu de tweede keer heb ik gelijk actie ondernomen. Alsnog kan je je zoiets niet gelijk voorstellen komt ook deels dat je hoopt dat de nachtmerrie niet waar is. Ik geloof ze erin en heb nu ook stappen ondernomen

Ja gelukkig heb je dat nu wel gedaan. Heel vreselijk voor jou en je kinderen als dit echt de situatie is en ik wens je ook veel sterkte

Dat je hoopt dat dat het onderwerp nep is, is geen nare reactie toch? Natuurlijk hoop je dat. Veel wijsheid naar de moeder van deze meisjes. Een omgangsverbod is een belangrijke eerste stap, maar bij tweehoofdig gezag moet je dan met een stevig vermoeden komen. 

wat zei de huisarts ?

Liesjexx

Liesjexx

28-06-2025 om 19:59 Topicstarter

Roos57 schreef op 28-06-2025 om 19:54:

wat zei de huisarts ?

Het moment dat ik daar was kon hij niks verontrustends zien om zelf gelijk een melding te maken. Maar heeft me wel geholpen met verder instanties 

Liesjexx schreef op 28-06-2025 om 19:59:

[..]

Het moment dat ik daar was kon hij niks verontrustends zien om zelf gelijk een melding te maken. Maar heeft me wel geholpen met verder instanties

Goed zo .

MOMOFMYPRINSESWITHAUTISM schreef op 28-06-2025 om 19:49:

[..]

kom op zeg je vermoedens wegdrukken snappen dat snap ik echt niet, na deze woorden is het einde verhaal , of het nou waar is of kan dit niet wegdrukken. Niemand hoeft het met mij eens te zijn ik ben blij dat ik er anders in sta.

Nou heel fijn voor je maar het gaat er nu om dat TS gesteund wordt en eventueel tips krijgt zodat het kindje beschermd gaat worden. 

Lexus schreef op 28-06-2025 om 20:10:

[..]

Nou heel fijn voor je maar het gaat er nu om dat TS gesteund wordt en eventueel tips krijgt zodat het kindje beschermd gaat worden.

Niet meer naar papa brengen dat is tip 1 , weet niet of je dat al niet meer doet. Wat gaan ze nu verder doen, die instanties? En als je tegen je oudste dochter zegt dat ze je echt alles mag vertellen en dat jij of papa echt niet boos gaat worden. 

MOMOFMYPRINSESWITHAUTISM schreef op 28-06-2025 om 19:49:

[..]

Ze heeft toch actie ondernomen? Wat heb je er aan om te benadrukken dat to veel eerder had moeten reageren? Ze heeft actie ondernomen en dat is hartstikke goed van haar.  Maar klop jezelf maar even op de schouder hoor,  omdat jij het heel anders had aangepakt.  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.