Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Omkleeddrama dochter 3 jaar

Bellebelle schreef op 29-05-2025 om 11:01:

TO, soms helpt het ook gewoon om het even te doorbreken. Een raar dansje of liedje. Zo stortte mijn destijds 3 jarige dochter zich eens krijsend ter aarde in een publieke ruimte. Ik ben ernaast gaan liggen. Dat vond ze dermate vreemd dat ze meteen uit haar driftbui was.

Dit, mijn 2 is nee kind kan ik vaak omschakelen door hem te kietelen of ff te gooien met kussens samen,  even de energie eruit. 

Anna89 schreef op 29-05-2025 om 07:56:

Hier is het niet zo'n drama als bij jou, maar de twee jongsten zijn vaak heel traag. Ik maak er een wedstrijdje van: "Ik ga me aankleden en vandaag ga ík winnen! Nee, niet te snel jij, ik mag vandaag winnen. Jij was gisteren ook al." Wel even de goede toon erbij natuurlijk. En dan: "Ah wat jammer nu heb jij weer gewonnen. Dat wilde ik ook zo graag. Gefeliciteerd lieverd (dikke knuffel), morgen proberen we het opnieuw." Soms lukt het niet. Ik heb de jongste pas zonder broek en schoenen in de auto naar de vso gebracht. Brullen, maar voor we er waren had hij alles aan.

Dit deden wij ook iedere ochtend: 1, 2, 3 go! Haar kleding lag al klaar, sokken deden we niet, omdat ze die nog lastig vond. En dan op onze eigen slaapkamer aankleden, zodat we elkaar niet konden zien. En wie dan het snelst was. Tussendoor nog een keer reopen: Ik heb mijn broek al aan!  Etc. Tuurlijk won dochter bijna altijd. 

Anoniemvoornu schreef op 29-05-2025 om 10:08:

[..]

Werd je kwaad op een peuter van 3 die zich uitkleedde? Is kwaad niet erg overdreven?

Nee die zich herhaaldelijk weigerde uit te kleden. En na een half uur nog steeds weigerde. En de kleuter is 4. En kan het zelf.

Meesje

Meesje

29-05-2025 om 14:40 Topicstarter

Kom maar schat, mag jij kiezen welke kleren je morgen aan wil
Kun jij toch ook zelf kiezen mama?
Ja, maar jij mag kiezen wat jij wil
Nee, probeer jij maar eens mama.

Sta je met je goede bedoelingen 😂

Als ze 16 zijn doen ze dat niet meer. Die gedachte trok mij erdoorheen. 

Dan leg je geen kleren klaar. Ik heb nooit kleren klaar gelegd. Misschien wel handig om daar mee te beginnen als je de dag erna geen haast hebt, in het weekend bijvoorbeeld. 

tsjor schreef op 01-06-2025 om 08:58:

Als ze 16 zijn doen ze dat niet meer. Die gedachte trok mij erdoorheen.

Mijne is nu 10. Dus binnen 6 jaar wordt het beter? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.