Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Peuter-topic!

Een vers topic zodat we weer verder kunnen babbelen, ervaringen en tips kunnen uitwisselen over onze oh zo schattige en vlug ontwikkelende maar soms ook über vervelende peuters  



Wij vonden het juist wel fijn, zo lekker veel dagen feest terwijl er dan eigenlijk gewoon maar een gezin op bezoek kwam. Net als gewoon gezellig afspreken

Heerlijk hè die taalontwikkeling Peppa

Wat grappig eigenlijk hoe daar anders mee om wordt gegaan. Wij laten baby (oh wacht dreumes!) juist niet bij opa en oma slapen omdat hij nog niet doorslaapt. We hebben daar eigenlijk niet eens de mening over gevraagd van opa's en oma's. Misschien zouden ze het niet eens erg vinden. Peuter was wel al vaker gaan logeren op leeftijd van baby (die sliep wel door). Maar goed met corona überhaupt veel minder aanleiding toe geweest.

Peuter mag al de hele week verkleed naar de opvang vanwege carnaval. Dat vind ze wel leuk!

Ook heerlijk hoe je soms op kleine dingen zo trots kan zijn. Peuter vindt (nieuwe) dingen vaak spannend. Het zit haar soms in de weg en blijft vaak als we ergens nieuw zijn om ons heen hangen. Paar weken terug waren we ergens iets aan het drinken. Peuter had haar drinken op en zei toen ik wil gaan kleuren en liep zelf weg en ging naast andere kindjes die ze niet kent zitten kleuren.   Voor vele van jullie waarschijnlijk heel normaal, maar ik was wel trots dat dochter dat spontaan en resoluut deed.

Onze peuter is van het weekend drie geworden 🥳 Ik vind het idee dat ze volgend jaar al naar school gaat echt gek. Het gaat voor mijn gevoel opeens zo snel! Ze voelt zich ook echt een grote meid en vind zichzelf eigenlijk wel klaar voor school 😅 Op zich gaat het goed met haar, maar ze zit soms echt met zichzelf in de knoop. Ze is snel boos als ze haar zin niet krijgt en kan dan echt in die buien blijven hangen. Ze wil veel bij mij zitten en wil weer veel samen doen. Waar ze eerst alles zelf wilde doen, moet ik nu weer alles doen. Schoenen aandoen, aankleden, afdrogen enz. Maar goed we proberen zo goed mogelijk bij haar aan te sluiten en te stimuleren, maar kost soms wel veel energie. Verder is het natuurlijk ook gewoon een heerlijk kind. Ze is echt een kleine wijsneus aan het worden en we moeten vaak enorm lachen om haar opmerkingen. ze is ook super lief voor haar zusje en je merkt dat ze nu ook steeds meer kan kijken naar wat die wil, of juist niet🙈. 

Onze peuter wordt volgende week 3 maar zegt ook regelmatig dat ie vier wordt en naar school van zijn broer gaat 😅. Hij moet nog even wachten

Ja dat ze nu drie is vind ik ook wel een ding inderdaad. Zo groot en (eigen)wijs. Ze mocht ook voor de eerste keer trakteren op de peuterspeelzaal. Dat was natuurlijk helemaal geweldig. Meerdere feestjes was ook wel leuk. Vooral dat mijn broer langskwam met zijn kinderen vond ze heel erg leuk. Ze kan nu ook goed mee spelen met haar grote nichten en neef. Ze zijn vanwege de storm ook maar blijven logeren. De middelste van 9 heeft de hele avond met Duplo gespeeld ook toen peuter al naar bed was. 

Gefeliciteerd Tara en Ideetje! En Due bijna. Onze peuter is begin deze maand 3 geworden en wil ook heel graag naar school. Nu zit ze sinds kort op de peuterspeelzaal en dat vindt ze ook al heel stoer.
Vitamientje, wat goed van je peuter dat ze bij de andere kindjes ging zitten! Zo zie je maar, ze kunnen je soms ineens verbazen. Ik herken het ook wel van onze peuter, zij vindt dingen ook vaak spannend. Ik probeer er maar geen druk op te leggen ofzo. Ik was vroeger ook zo, en het is helemaal goed gekomen met mij

Wij hebben alle drie Corona opgelopen vorige week. Klachten zijn nog niet helemaal over dus we zitten al een week in isolatie. Best pittig moet ik zeggen. Peuter kan soms zo erg blijven hangen in iets dat ze wil (en dan wil ze het ook NU),pfff. Ze kijkt echt enorm uit de naar baby die we in april verwachten. Misschien moeten we haar verwachtingen een beetje bijstellen  Ze denkt dat de baby al meteen kan kruipen en wil dat de baby bij haar op de kamer komt slapen. Ben zo benieuwd hoe ze reageert straks.

Onze peuter vond het zingen voor zijn verjaardag thuis dus verschrikkelijk. Ben benieuwd hoe dat gaat als hij bij kdv zijn verjaardag viert.

Beterschap NavyBlue! Sterkte met de quarantaine.

Peuter is nog totaal niet bezig met school eigenlijk. (:

Hier ook zo'n eigenwijsje ja. Heerlijke praat ook Ze kan ook soms zo moederen over broertje. En wat kunnen ze allebei soms zo jaloers zijn. Dan is de ene heel dicht bij mij en komt de ander snel op mijn schoot zitten bijvoorbeeld.

Vandaag echt een heel grappig moment tijdens het eten. Ze wilde graag appelmoes en ze wist dat het in huis was. Ik had al gezegd dat ze zo zou krijgen, maar dat ze eerst maar van haar bloemkool moest eten. Ze bleef maar "appelmoes" herhalen. Zegt mijn man dat ze niet moest zeuren. Zegt ze "Ik zeur niet. Ik zing een liedje over appelmoes." Daarna begon ze te zingen dat de appelmoes tevoorschijn moest komen en dat ze het ging opeten. 

Krullen-bol

Krullen-bol

01-03-2022 om 22:11 Topicstarter

Hoi hoi!!!!!

Pfoe mijn peuter wordt over een maand al een kleuter...!
Wij zitten in heerlijk rustig vaarwater met hem. Hij zit lekker in z'n vel en is weer z'n behulpzame grappige zelf.
Hij heeft super veel zin in school! 

Corona heb ik begin deze maand gehad en ondanks het geen afstand houden van beide kinderen en ook niet echt van man, hebben hun het alle 3 niet gekregen....
Ik zelf ben echt wel 2 weken eraf geweest, toch een gemene wel hoor die Omicron. 

Nog meer peuters last van de zomertijd? Hier is het middagdutje overgeslagen. Een uur in bed woelen en jammeren, maar slapen lukte niet. Vanavond hopelijk vroeg er in.

Peuter was deze week ziek geweest en had gisteren een vermoeiende dag zonder slaapje dus die lag er wel in en heeft 3 uur geslapen. Je merkt dat ze nog niet helemaal hersteld is en middagdut ook echt nodig heeft.

Peuter hier was gisteren om 8.45 wakker, maar vandaag ondanks de zomertijd om 7.30. Ze gaf ‘s middags wel aan moe te zijn maar kon de slaap niet vatten. Gelukkig zit ze nu in het goede ritme want ze is om 19u als een blok in slaap gevallen.

Slapen is hier de laatste tijd sowieso weer moeilijk, dus gisteren sliep ze helaas pas om 9 uur. 

Man maakt zich een beetje zorgen dat ze op het moment heel erg naar hem toe trekt. Vooral als hij weg gaat is dat een probleem. Vorige week ging hij sporten en ze bleef maar zeggen dat ze haar vader wilde. Uiteindelijk sliep ze dus ook nog niet toen hij terugkwam. Gisteren was ze ook in paniek, omdat papa de auto naar de garage ging brengen. Ik zou er met haar achteraan rijden. Toen ze mee mocht in zijn auto was alles goed. Ze is ook wel meer gewend dat ik weg ga en ze bij papa blijft. Ik hoop dat dit binnenkort een beetje overgaat. Man voelde zich ook meteen schuldig als ze gaat huilen, omdat ze hem mist.

Tara82 schreef op 28-03-2022 om 10:04:

Slapen is hier de laatste tijd sowieso weer moeilijk, dus gisteren sliep ze helaas pas om 9 uur.

Man maakt zich een beetje zorgen dat ze op het moment heel erg naar hem toe trekt. Vooral als hij weg gaat is dat een probleem. Vorige week ging hij sporten en ze bleef maar zeggen dat ze haar vader wilde. Uiteindelijk sliep ze dus ook nog niet toen hij terugkwam. Gisteren was ze ook in paniek, omdat papa de auto naar de garage ging brengen. Ik zou er met haar achteraan rijden. Toen ze mee mocht in zijn auto was alles goed. Ze is ook wel meer gewend dat ik weg ga en ze bij papa blijft. Ik hoop dat dit binnenkort een beetje overgaat. Man voelde zich ook meteen schuldig als ze gaat huilen, omdat ze hem mist.

Dat klinkt herkenbaar, alleen dan andersom.. mijn man voelt zich ook echt heel erg afgewezen door haar, ervaar jij dat ook zo? Hoe ga jij daar mee om?

Vind het echt heel lastig om het goed te begeleiden, want ik wil dochter ook niet "afwijzen", maar vind het tegelijkertijd ook heel lastig voor haar vader.

Peppa schreef op 27-03-2022 om 16:29:

Nog meer peuters last van de zomertijd? Hier is het middagdutje overgeslagen. Een uur in bed woelen en jammeren, maar slapen lukte niet. Vanavond hopelijk vroeg er in.

Valt me mee hier.. maar nu viel het verschuiven van het uur ook samen met ziek-zijn, dus dan is er sowieso weinig ritme te bekennen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.