Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Peuterpraat


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

08-11-2010 om 18:02

Piemel

Dochter wordt in het voorjaar 'een grote zus'. Ze denkt daar blijkbaar heel serieus over, want gisteren zei ze ineens: "Mama, als ik grote zus word, heb ik dan ook een piemel nodig?"
Groetjes
Massi

Hihi

En waar heeft ze die piemel dan voor nodig als grote zus?? Kon ze dat nog vertellen?

groet

Guinevere

Guinevere

09-11-2010 om 12:48

Ach

Ach, hier wist mijn zoon (3,5 jaar) mij gerust te stellen op het piemelvlak. "Mama, je bent nu nog een meisje he? Maar later word jij ook een jongen hoor!".

Massi Nissa

Massi Nissa

09-11-2010 om 19:17

Marsy

Nou, neefje van vier is ook net grote broer geworden en die heeft er wel een (een piemel). Vandaar dat dochter dacht dat zoiets misschien wel verplicht was. Ik zei al tegen mijn moeder, hier ga ik haar straks mee plagen als ze dertien is en ze heeft een verjaardagsfeestje.
Groetjes
Massi

Aha!

Nu snap ik weel waar die gedachte dan vandaan komt

Mijn schoonvader zegt altijd: dat leer je nog wel voor je een jongetje bent. Als het gaat over moeilijke dingen!

Stinkt

Mijn oudste zoontje (2.5) is bezig met op het potje plassen en poepen. Hij had weer geplast en gepoept. Kijkt hij me heel serieus aan; even naar de winkel. Ik; wat ga je daar doen dan? Hij; even nieuwe poep kopen. Deze stinkt. Ik kwam niet meer bij!!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

m ik

m ik

23-11-2010 om 11:25

Zand

Ik was onze oudste aan het overhoren over wat voor grondsoorten er in Nederland zijn en waar het zand vandaan komt.
Jongste (3 jaar) antwoord daarop en zegt "uit de zandbak !"

Irene

Irene

24-11-2010 om 20:01

Lemoni (net 2 jaar geworden) kijkt foto's. "dat ben ik!", roept ze als ze zichzelf ziet. En bij een foto van een ander: "dat ben geen ben ik"

Sunja

Sunja

26-11-2010 om 20:44

Piemel

Onze conversatie van vanavond:
Mijn oudste (2,5 jaar) zit in bad: 'mama, kijk, ik plassen' Ik: 'Zoho, plas jij in bad, moet dat niet op het potje?' Hij: 'Nee mama, ik plassen, piemel' Nu moet ik al lachen natuurlijk.
Zegt hij erachteraan: 'mama piemel nee' Ik: 'Nee inderdaad heeft mama geen piemel' Hij: 'mama, kopen winkel!' )
Ik: 'mama heeft geen piemel, want mama is een meisje' Zegt hij: 'NEE! Mama is MAMA'
))

Merel78

Merel78

03-12-2010 om 19:21

Hemel

Dochter (3.5)
Mama, hoe kom je in de hemel?
(en nog voor ik antwoord kan geven komt de vervolgvraag) met de auto of met de bus?

Merel

Guinevere

Guinevere

05-12-2010 om 15:38

Lastig, die familierelaties

Zoon (3,5): "Mama, jij bent mijn broer he?". "Nou, weet je dat zeker?". "Ik maakte een grapje, jij bent papa zijn broer! Leuk he?".

m ik

m ik

13-12-2010 om 15:38

Wij hebben geen kerststal staan hoor ...

maar volgens dochter (3,5 jaar) hebben we een boerderij en zijn de 3 koningen : zwarte Piet, sinterklaas en een meneer !

Aagje Helderder

Aagje Helderder

15-12-2010 om 15:59

Volgens

onze bijna 3,5 jarige heeft de kerstboom geen naalden maar klauwen....

Guinevere

Guinevere

16-12-2010 om 11:02

K3-fantasie

Onze zoon van dik 3,5 ziet K3 op tv. "Daar ben ik naar toe geweest, mama! Toen jij niet thuis was en Grotebroer op mij lette. We gingen niet staan dansen, maar we gingen gewoon zitten. En jij was ook een keer bij K3. Je ging meedansen en je was op tv.".
Kennelijk mis ik hele stukken uit mijn geheugen, want ik kan me er allemaal niets van herinneren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.