Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

telefoon nummer op de jas


GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

09-04-2022 om 13:25

tim.l schreef op 09-04-2022 om 13:22:

[..]

wat slim, en fijn dat dat werkt. in mijn geval zou dit niet werken bij mijn kids.

Zoontje nog net te jong en dochter heeft helemaal niet het idee dat ze überhaupt verloren loopt

Dan doe je hem in de wandelwagen en haar hand vast houden? 

Ik zag laatst een kindje met een soort tuigje/rugzakje, misschien is dat nog een optie? 

ik denk dat aanleren van telefoonnummer helemaal niet echt zinvol is. Een jong kind wat in paniek is omdat papa of mama kwijt is, zal niet gauw correct het hele telefoonnummer op kunnen dreunen, lijkt me. 

Briefje in broekzak? En toch kunststof armbandje gebruiken. Vinden ze misschien niet prettig, maar leren dat dat bij dagje uit hoort. Zoals tandenpoetsen voor het slapengaan. Over veel dingen kan gesproken worden, maar sommige dingen zijn niet onderhandelbaar. 

tim.l

tim.l

09-04-2022 om 13:27 Topicstarter

welk prettig overigens hoeveel reacties er in zo'n korte tijd worden geplaatst

tim.l schreef op 09-04-2022 om 13:20:

[..]

heel handig idd. die hebben we zelf ook gemaakt. zijn we helaas alleen wel kwijt geraakt na een avontuur in de speeltuin.

Ik hoor vooral veel 'ja maar' bij jou. Als ze de penning kwijtraken in de speeltuin, zou het me niet verbazen dat het ook met de jas gebeurt.

Geef ze allebei een horloge met GPS tracker, dan kan je ze zelf terugvinden 😉

tim.l

tim.l

09-04-2022 om 13:30 Topicstarter

Apiejapie schreef op 09-04-2022 om 13:26:

ik denk dat aanleren van telefoonnummer helemaal niet echt zinvol is. Een jong kind wat in paniek is omdat papa of mama kwijt is, zal niet gauw correct het hele telefoonnummer op kunnen dreunen, lijkt me.

Briefje in broekzak? En toch kunststof armbandje gebruiken. Vinden ze misschien niet prettig, maar leren dat dat bij dagje uit hoort. Zoals tandenpoetsen voor het slapengaan. Over veel dingen kan gesproken worden, maar sommige dingen zijn niet onderhandelbaar.

ben het met je eens dat sommige dingen niet onderhandelbaar zijn, er zijn genoeg dingen die moeten zelfs al wil bijvoorbeeld mijn kind dat niet. waaronder tandenpoetsen idd 

kunststof bandje hebben we toevallig zojuist besteld, deze zijn van het zachte materiaal en nog zeker de moeite waard om te propberen. 

tim.l schreef op 09-04-2022 om 13:22:

[..]

wat slim, en fijn dat dat werkt. in mijn geval zou dit niet werken bij mijn kids.

Zoontje nog net te jong en dochter heeft helemaal niet het idee dat ze überhaupt verloren loopt

Zolang dochter niet de indruk wekt dat ze kwijt is, dan zal een telefoonnummer waar dan ook weinig zin hebben. Dus welk probleem probeer je precies op te lossen?

tim.l

tim.l

09-04-2022 om 13:33 Topicstarter

Mlah! schreef op 09-04-2022 om 13:28:

[..]

Ik hoor vooral veel 'ja maar' bij jou. Als ze de penning kwijtraken in de speeltuin, zou het me niet verbazen dat het ook met de jas gebeurt.

Geef ze allebei een horloge met GPS tracker, dan kan je ze zelf terugvinden 😉

de ja maar die je hoort komt voort uit de zoektocht van bijna 5 jaar. we hebben veel geprobeerd. de penning die kwijt is geraakt in de speeltuin is met rist en als waarschijnlijk ergens achter blijven hangen.

een jas kwijtraken is altijd nog een optie, maar dan is de jas wel makkelijker terug te vinden haha 

Jullie hebben niks nieuws ontworpen. Bestaat al jaren. Ik had die strijkdingen al op mijn kleding in de jaren '80/ begin '90. 

Strijklabels hoeven natuurlijk niet in de nek. Ze kunnen overal. Op de jas. In de trui enz lijkt me prima werken. Kind aanleren dat ze daar het nummer kunnen vinden. 

Dochter moet met uitstapjes haar armband met nummer omhouden. Geen discussie mogelijk. Soms moeten dingen gewoon. 

tim.l

tim.l

09-04-2022 om 13:35 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 09-04-2022 om 13:25:

[..]

Dan doe je hem in de wandelwagen en haar hand vast houden?

Ik zag laatst een kindje met een soort tuigje/rugzakje, misschien is dat nog een optie?

we hebben een bolderwagen. en de afspraak is al dat me dochter de stang vasthoudt en me zoontje of in de kar zit en anders voor ons loopt. maar juist het spelen in de speeltuin of het wandelen in het bos worden leuker als kids een beetje hun ding kunnen doen. 

ik ken de tuigjes, die gebruikte we vroeger voor mijn dochter. heel prettig al vind de omgeving het vooral zielig. me dochter vond het prettig en wou zelfs thuis soms het harnas om. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

09-04-2022 om 13:37

tim.l schreef op 09-04-2022 om 13:33:

[..]

de ja maar die je hoort komt voort uit de zoektocht van bijna 5 jaar. we hebben veel geprobeerd. de penning die kwijt is geraakt in de speeltuin is met rist en als waarschijnlijk ergens achter blijven hangen.

een jas kwijtraken is altijd nog een optie, maar dan is de jas wel makkelijker terug te vinden haha

Niet helemaal, van de tig jassen en vesten die zoon kwijtraakte tijdens uitstapjes hebben we er maar 1 terug gevonden.

tim.l schreef op 09-04-2022 om 13:35:

[..]

we hebben een bolderwagen. en de afspraak is al dat me dochter de stang vasthoudt en me zoontje of in de kar zit en anders voor ons loopt. maar juist het spelen in de speeltuin of het wandelen in het bos worden leuker als kids een beetje hun ding kunnen doen.

ik ken de tuigjes, die gebruikte we vroeger voor mijn dochter. heel prettig al vind de omgeving het vooral zielig. me dochter vond het prettig en wou zelfs thuis soms het harnas om.

Misschien een wat rustiger bos of een rustiger speeltuin opzoeken. Geen idee waarom je juist in die omgevingen zoekt voor dergelijke oplossingen. Ik dacht aan situaties in een druk stadscentrum, een pretpark oid.

In een bos kun je je kinderen toch wel gewoon in de gaten houden?

tim.l

tim.l

09-04-2022 om 13:40 Topicstarter

PinkFlower schreef op 09-04-2022 om 13:35:

Jullie hebben niks nieuws ontworpen. Bestaat al jaren. Ik had die strijkdingen al op mijn kleding in de jaren '80/ begin '90.

Strijklabels hoeven natuurlijk niet in de nek. Ze kunnen overal. Op de jas. In de trui enz lijkt me prima werken. Kind aanleren dat ze daar het nummer kunnen vinden.

Dochter moet met uitstapjes haar armband met nummer omhouden. Geen discussie mogelijk. Soms moeten dingen gewoon.

het idee van een strijk label bestaat al erg lang, geloof ik direct. de manier waarop wij hem hebben ontworpen maakt hem wel anders maar inderdaad niet uniek.

uniek zijn hoeft ook niet, het moet werken. 

ik kan niet zo goed de inschatting maken hoe andere kindjes zouden omgaan met kleding en of bandjes die vervelend zitten. maar mijn sochter scheurt zelfs de mouwen van haar truien kapot omdat die te strak zitten. is een ASS ding zeggen ze

(en laat die bolderkar maar gewoon thuis, als je zoon daar toch niet in wil, dan heb je meer energie over om gewoon op de kinderen te letten).

Ik herhaal: kinderhorloge! Dan vind je haar zelf in plaats dat het een buitenstaander moet opvallen dat jouw kind kwijt is.

 https://bestreviews.nl/gps-horloge-kind/

tim.l

tim.l

09-04-2022 om 13:41 Topicstarter

Beterlaat2021! schreef op 09-04-2022 om 13:18:

Mijn hond heeft een penning, die met een stevige ring aan zijn tuig zit. Ik denk dat die ook goed aan de rits van een kinderjas gedaan kan worden.


ben zojuist veter plaatjes tegen gekomen, die lijken hier een beetje op. die gaan we proberen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.