Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

telefoon nummer op de jas


tim.l schreef op 09-04-2022 om 13:40:

[..]

het idee van een strijk label bestaat al erg lang, geloof ik direct. de manier waarop wij hem hebben ontworpen maakt hem wel anders maar inderdaad niet uniek.

uniek zijn hoeft ook niet, het moet werken.

ik kan niet zo goed de inschatting maken hoe andere kindjes zouden omgaan met kleding en of bandjes die vervelend zitten. maar mijn sochter scheurt zelfs de mouwen van haar truien kapot omdat die te strak zitten. is een ASS ding zeggen ze

Wat maakt het dan anders? Ik lees nl gewoon een strijklabel. Met een leuk plaatje. Zoals er zoveel zijn. 

Je wil niet weten hoe vaak mijn kinderen een jas ergens kwijt raakten ... 

Wij spraken (afhankelijk van de omstandigheid) met de kinderen af wat ze moesten doen als ze ons ineens niet meer zagen. Zoals hard roepen. Maar soms wezen we ook bij voorbaat al een herkenbaar punt aan waar we elkaar dan konden terugvinden. Zoals de uitgang van een winkel. In onoverzichtelijke omstandigheden zoals een een pretpark of stad spraken we af dat ze vooral niet zelf zouden gaan zoeken en moesten blijven waar ze waren en wachten tot wij ze vonden. En vertel je kinderen wie ze het beste om hulp kunnen vragen: medewerkers, politie, moeders met kinderen. 

Mocht je je kind willen 'merken' dan zou ik dat met een CD marker op een hand doen. 

tim.l

tim.l

09-04-2022 om 13:43 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 09-04-2022 om 13:37:

[..]

Niet helemaal, van de tig jassen en vesten die zoon kwijtraakte tijdens uitstapjes hebben we er maar 1 terug gevonden.

viel het labeltje dan niet voldoende op? of kijken mensen daar gewoon niet naar?

tim.l schreef op 09-04-2022 om 13:40:

[..]

het idee van een strijk label bestaat al erg lang, geloof ik direct. de manier waarop wij hem hebben ontworpen maakt hem wel anders maar inderdaad niet uniek.

uniek zijn hoeft ook niet, het moet werken.

ik kan niet zo goed de inschatting maken hoe andere kindjes zouden omgaan met kleding en of bandjes die vervelend zitten. maar mijn sochter scheurt zelfs de mouwen van haar truien kapot omdat die te strak zitten. is een ASS ding zeggen ze

Mijn ervaring is dat de stickers van Goedgemerkt erg goed blijven zitten. Kun je toch ook op een jas plakken? Of trui/shirt. Niks makkelijker dan dat. 

En bij strijken heb je het nadeel dat het er op blijft zitten, dus ook als je kleding doorgeeft aan bijv neefje/nichtje. 

Wij hebben jaren instrijklabels gebruikt van Goed Gemerkt. En mijn oudste zoon is 19 jaar. Het is dus zeker niet nieuw en het werkte prima. Toen ze ouder werden knipte ik het plaatje ervan af om alleen de naam erin te strijken. Reuze handig bij sportkleding zoals trainingsjacks. 

Dus prima idee alleen het bestaat allang. 

tim.l

tim.l

09-04-2022 om 13:46 Topicstarter

PinkFlower schreef op 09-04-2022 om 13:42:

[..]

Wat maakt het dan anders? Ik lees nl gewoon een strijklabel. Met een leuk plaatje. Zoals er zoveel zijn.

volgens mij mag ik hier geen link plaatsen, dus kan ik het niet laten zien helaas.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

09-04-2022 om 13:48

tim.l schreef op 09-04-2022 om 13:43:

[..]

viel het labeltje dan niet voldoende op? of kijken mensen daar gewoon niet naar?

Geen idee, er heeft in elk geval nooit iemand gebeld dat ze een jasje hadden gevonden. 


tim.l

tim.l

09-04-2022 om 13:48 Topicstarter

Plantenbak schreef op 09-04-2022 om 13:45:

Wij hebben jaren instrijklabels gebruikt van Goed Gemerkt. En mijn oudste zoon is 19 jaar. Het is dus zeker niet nieuw en het werkte prima. Toen ze ouder werden knipte ik het plaatje ervan af om alleen de naam erin te strijken. Reuze handig bij sportkleding zoals trainingsjacks.

Dus prima idee alleen het bestaat allang.

deze labeltjes ken ik inderdaad, we gebruiken het in de oudere zorg ook veel.

wat wij lastig vinden is dat een persoon wel erg dichtbij moet komen voordat hij of zij het telefoon nummer zien. die plaatjes zijn altijd zo klein. 

of heb je die ook groter ?

tim.l

tim.l

09-04-2022 om 13:48 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 09-04-2022 om 13:48:

[..]

Geen idee, er heeft in elk geval nooit iemand gebeld dat ze een jasje hadden gevonden.


wat jammer, was handig geweest.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

09-04-2022 om 13:49

Ik schreef met watervaste marker ons telefoonnummer in de kraag van hun jas/shirt. Net zo makkelijk. 

Als niets blijft zitten zou ik kind een oud of goedkoop t-shirt aangeven en met een textiel stift daar groot en duidelijk mijn telefoonnummer op zetten. Een strijklabel kan ook losraken.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

09-04-2022 om 13:50

tim.l schreef op 09-04-2022 om 13:48:

[..]

deze labeltjes ken ik inderdaad, we gebruiken het in de oudere zorg ook veel.

wat wij lastig vinden is dat een persoon wel erg dichtbij moet komen voordat hij of zij het telefoon nummer zien. die plaatjes zijn altijd zo klein.

of heb je die ook groter ?

Maar dat dichtbij komen gaat toch sowieso gebeuren? Mensen zien niet op afstand dat je kind kwijt is lijkt me?

tim.l

tim.l

09-04-2022 om 13:51 Topicstarter

Apiejapie schreef op 09-04-2022 om 13:44:

[..]

Mijn ervaring is dat de stickers van Goedgemerkt erg goed blijven zitten. Kun je toch ook op een jas plakken? Of trui/shirt. Niks makkelijker dan dat.

En bij strijken heb je het nadeel dat het er op blijft zitten, dus ook als je kleding doorgeeft aan bijv neefje/nichtje.

het is inderdaad niet milieu bewust als het materiaal niet meer verwijdert kan worden.

gelukkig zijn er wel materialen (vinyl) die wel verwijdert kunnen worden met speciaal spul en warmte. maar goed neemt niet weg dat het kledingstuk daarmee mogelijk wel beschadigd.

je typt stickers van goed gemerkt, zijn dat echt stickers of moet je die ook strijken ?

ScarceKudu74

ScarceKudu74

09-04-2022 om 13:52

Tuinfluiter schreef op 09-04-2022 om 13:49:

Als niets blijft zitten zou ik kind een oud of goedkoop t-shirt aangeven en met een textiel stift daar groot en duidelijk mijn telefoonnummer op zetten. Een strijklabel kan ook losraken.

Of dit idd. 

tim.l

tim.l

09-04-2022 om 13:55 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 09-04-2022 om 13:50:

[..]

Maar dat dichtbij komen gaat toch sowieso gebeuren? Mensen zien niet op afstand dat je kind kwijt is lijkt me?

klopt, maar wat is dichtbij en wat is te dichtbij. ik zou persoonlijk niet in de kraag van een kind kijken. of uitgebreid op de rug ofzo. 

misschien als het labeltje voorop geplaatst is op een hele duidelijk plek dat ik hem zou zien. maar anders denk ik dat ik het label niet zou zien.

of de labels zijn groter te krijgen dan wat ik nu in me hoofd heb.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.