Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

telefoon nummer op de jas


Ik zag dat ze inmiddels ook stempels hebben en stickers naar wens dus is het te klein dan vraag je wat groters. Ik zou niet weten waarom ik een grote sticker/label zou willen hebben. Als je kind weg is dan zal iemand toch dichtbij je kind gaan komen. 

Die instrijklabels haal je er trouwens zo weer vanaf door ze nogmaals warm te maken (net zoals je ze erop strijkt). Ik heb 4 kinderen dus kleding werd vaak doorgegeven en met de naam van een ander erin dat kon echt niet. 

Jouw product is vast heel handig Tim en heeft vast leuke plaatjes maar het is niet nieuw of origineel. Dat betekent natuurlijk niet dat het geen succes kan worden. 

tim.l

tim.l

09-04-2022 om 13:57 Topicstarter

Tuinfluiter schreef op 09-04-2022 om 13:49:

Als niets blijft zitten zou ik kind een oud of goedkoop t-shirt aangeven en met een textiel stift daar groot en duidelijk mijn telefoonnummer op zetten. Een strijklabel kan ook losraken.

ja klopt, kan helaas ook los gaan. zie ook kleding stempels met naam, helaas alleen heel klein.

tim.l

tim.l

09-04-2022 om 14:00 Topicstarter

Plantenbak schreef op 09-04-2022 om 13:57:

Ik zag dat ze inmiddels ook stempels hebben en stickers naar wens dus is het te klein dan vraag je wat groters. Ik zou niet weten waarom ik een grote sticker/label zou willen hebben. Als je kind weg is dan zal iemand toch dichtbij je kind gaan komen.

Die instrijklabels haal je er trouwens zo weer vanaf door ze nogmaals warm te maken (net zoals je ze erop strijkt). Ik heb 4 kinderen dus kleding werd vaak doorgegeven en met de naam van een ander erin dat kon echt niet.

Jouw product is vast heel handig Tim en heeft vast leuke plaatjes maar het is niet nieuw of origineel. Dat betekent natuurlijk niet dat het geen succes kan worden.

ik dacht al dat die labeltjes ook weer los te halen waren, simpelweg warm maken zou de lijm weer doen activeren of deactiveren net hoe je het ziet. blijf je dan alleen geen lijm resten zien ?

mogelijk dat ik een groter label wil omdat mensen niet prettig dichtbij me dochter kunnen komen. ze vind dat vreselijk en ze raakt in paniek.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

09-04-2022 om 14:03

tim.l schreef op 09-04-2022 om 13:55:

[..]

klopt, maar wat is dichtbij en wat is te dichtbij. ik zou persoonlijk niet in de kraag van een kind kijken. of uitgebreid op de rug ofzo.

misschien als het labeltje voorop geplaatst is op een hele duidelijk plek dat ik hem zou zien. maar anders denk ik dat ik het label niet zou zien.

of de labels zijn groter te krijgen dan wat ik nu in me hoofd heb.

Maar als je kind kwijt is zal iemand sowieso dichterbij je kind moeten komen. 

tim.l

tim.l

09-04-2022 om 14:05 Topicstarter

maar in principe is de angst herkenbaar voor mensen, en word het bevestigen van een nummer niet als gek gezien. dat is prettig. 

ik moet namelijk zegen dat ik nog nooit een kindje met een nummer op zijn jas heb gezien. dus vroeg me af of het dan niet heel gek is.

tim.l

tim.l

09-04-2022 om 14:06 Topicstarter

Battle-Royale schreef op 09-04-2022 om 14:03:

[..]

Maar als je kind kwijt is zal iemand sowieso dichterbij je kind moeten komen.

dat klopt. 

maar je doet zo'n label toch niet aan de buitenkant? Dus iemand moet dan toch bij je dochter komen om het label te kunnen zien.

Andere optie is kaartjes maken en je dochter leren om als er iets is een kaartje te geven aan iemand. Daarop staat dan wat er met je dochter is en hoe ze jullie kunnen bereiken. En dan wel altijd een jas kopen met een zak met een rits waar je die kaartjes in kan doen. 

tim.l schreef op 09-04-2022 om 13:46:

[..]

volgens mij mag ik hier geen link plaatsen, dus kan ik het niet laten zien helaas.

Je kan het toch gewoon omschrijven? Ik begrijp oprecht niet wat er anders aan kan zijn. 

Dit topic ruikt ook erg naar onderzoek. Voor iemand die zelf een product heeft bedacht dat op een strijklabel lijkt weet je er weinig van. Als je iets uitvindt of op zoek bent naar een oplossing Google je toch eerst uitgebreid? Goed gemerkt is een heel bekend merk op dat gebied. 

tim.l schreef op 09-04-2022 om 14:05:

maar in principe is de angst herkenbaar voor mensen, en word het bevestigen van een nummer niet als gek gezien. dat is prettig.

ik moet namelijk zegen dat ik nog nooit een kindje met een nummer op zijn jas heb gezien. dus vroeg me af of het dan niet heel gek is.

Ik zou mijn telefoonnummer ook niet groot zichtbaar voor iedereen graag op de kleding van mijn kind willen hebben. Je hoeft dat toch niet van 3 meter afstand te kunnen lezen? 

Krijg je dadelijk situaties waarin ouders elkaar gaan appen dat hun Pietje eens door moet gaan met schommelen of dat hun Jantje niet zo moet duwen tegen hun Kareltje. Zie het al voor me

Mij is niet helemaal duidelijk welke situatie je op wilt lossen.
Als ik het goed begrijp, wil je, dat als je een kind kwijt raakt, dat iemand die jouw kind vindt, jou kan bellen. Maakt het dan uit of het telefoonnummer groot op de jas staat, of dat het kind het telefoonnummer uit het hoofd leert, op de arm heeft staan, op een briefje in de broekzak of kleiner op een label 'ergens' op de kleding? Zolang de vinder het nummer maar kan vinden. En als jouw kinderen weten: hier staat het telefoonnummer, dan is het probleem toch al opgelost? Je hoeft het toch niet op 5 meter afstand te kunnen lezen?

tim.l

tim.l

09-04-2022 om 14:12 Topicstarter

Plantenbak schreef op 09-04-2022 om 14:09:

maar je doet zo'n label toch niet aan de buitenkant? Dus iemand moet dan toch bij je dochter komen om het label te kunnen zien.

Andere optie is kaartjes maken en je dochter leren om als er iets is een kaartje te geven aan iemand. Daarop staat dan wat er met je dochter is en hoe ze jullie kunnen bereiken. En dan wel altijd een jas kopen met een zak met een rits waar je die kaartjes in kan doen.

ik zou dus dat label juist wel aan de buitenkant plaatsen. juist voor het goede zicht

tim.l schreef op 09-04-2022 om 13:48:

[..]

deze labeltjes ken ik inderdaad, we gebruiken het in de oudere zorg ook veel.

wat wij lastig vinden is dat een persoon wel erg dichtbij moet komen voordat hij of zij het telefoon nummer zien. die plaatjes zijn altijd zo klein.

of heb je die ook groter ?

Als ik een kind help dat zijn ouders kwijt is dan kom ik heel dichtbij. Dan ga ik niet op 1,5 meter afstand staan. Je gaat dan ook op kind hoogte zitten om te praten met het kind en het gerust te stellen. 

Labels hoeven niet groot maar wel ergens opvallend. Zeker als een kind niet zelf kan vertellen waar ik het label met nummer kan vinden. 

tim.l

tim.l

09-04-2022 om 14:14 Topicstarter

Apiejapie schreef op 09-04-2022 om 14:09:

[..]

Ik zou mijn telefoonnummer ook niet groot zichtbaar voor iedereen graag op de kleding van mijn kind willen hebben. Je hoeft dat toch niet van 3 meter afstand te kunnen lezen?

Krijg je dadelijk situaties waarin ouders elkaar gaan appen dat hun Pietje eens door moet gaan met schommelen of dat hun Jantje niet zo moet duwen tegen hun Kareltje. Zie het al voor me

haha zou wat zijn, haha. zie het al helemaal voor me

In de vorm van een badge zie het volgens mij wel eens.

tim.l

tim.l

09-04-2022 om 14:14 Topicstarter

PinkFlower schreef op 09-04-2022 om 14:13:

[..]

Als ik een kind help dat zijn ouders kwijt is dan kom ik heel dichtbij. Dan ga ik niet op 1,5 meter afstand staan. Je gaat dan ook op kind hoogte zitten om te praten met het kind en het gerust te stellen.

Labels hoeven niet groot maar wel ergens opvallend. Zeker als een kind niet zelf kan vertellen waar ik het label met nummer kan vinden.

wat zou dan volgens jou groot genoeg zijn en of opvallend ?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.