Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

doktertje spelen door kind van 6 bij kind van 4 en 3

Mijn buurmeisje van 6 heeft doktertje gespeeld bij kinderen van 4 en 3.
Waarbij broek uitging en er ook neusspray en thermometer in billen (anus) werd gebruikt.

Nou vind ik dat maar een rare situatie en hebben dat met haar ouders gesprek gehad en die hebben haar laten praten met iemand maar dat buurmeisje vertelt 2 verhalen en liegt dus.

Die andere kinderen schijnen er meer last van te hebben doordat hij gedrag verandert.

Dat buurmeisje krijgt op seksueel gebied ook rare dingen mee zoals trio waarbij haar ouders betrokken zijn. Roept rare dingen zoals geile kutjes en ook de moeder roept rare dingen zoals geile handen van geile kinderen op het raam

Nou willen wij actie ondernemen tegen dat gezin omdat wij denken dat buurmeisje misschien wel een probleem heeft.


Actie?

Het meisje is 6, geen 16. Hoe komt ze aan neusspray en echte thermometer? Dat die ouders hierover met hun kind een gesprekje voeren is niet raar maar ook nog met andere volwassenen?
Liegen is ook een groot woord voor een 6 jarige. Ze moet zich nog steeds verantwoorden en iedereen doet zijn zegje tegen haar, kind wordt daar ook bloednerveus van en zegt maar wat.

Het is gebeurd, gevaarlijke spullen beter opruimen en haar ouders moeten misschien wat beter opletten.

Maar "wij gaan actie ondernemen" klinkt nog al wat overspannen.

redelijk normaal gedrag

Voor een kleuter, want dan ben je nog als je 6 bent. Vervelend is het wel. Ouders een gesprek laten voeren en je eigen kinderen onder toezicht latrn sprlen net kind van an 6

vlinder72

vlinder72

16-04-2016 om 16:49

eigen kinderen

Kind van 3 en 4 niet zonder toezicht laten spelen. En nieuwe regel instellen. Kleren blijven aan (anders word je zo koud).

Stappen ondernemen? ?????????

mizzie

mizzie

16-04-2016 om 17:11 Topicstarter

ingewikkeld

De situatie van " liegen" is vaker voorgekomen bij meisje 6. Ze manipuleert kinderen die jonger zijn. Ze had ook gedreigd door te zeggen. Zeg je wat tegen papa en mama ga ik je slaan.
De kinderen spelen al heel vaak boven alleen na dat meisje 6 trauma's heeft opgelopen door gedroeg bij haar thuis en ook politie is geweest is het denk ik.mis gegaan. Dit meisje is slimmer dan er gedacht wordt.
meisje 6 heeft in kasten gezocht naar spullen

mizzie

mizzie

16-04-2016 om 17:16 Topicstarter

meisje 6

Meisje 6 heeft ook al eerder rokje omhoog gedaan voor jongens en haar ouders doen rare seksuele activiteiten. Daarom baart het ons zorgen

vlinder72

vlinder72

16-04-2016 om 17:20

Ja, dus

Dat meisje speelt bij jullie in huis alleen nog beneden zodat je een oogje in het zeil kan houden. En jouw kinderen spelen niet daar. Dat kan je prima als regel instellen. Je kinderen zijn nog te jong om alleen elders te spelen.

Verder is dat meisje niet jouw probleem. En blijf je het niks vinden dan zeg je nee, als ze aanbelt om te spelen.

Wen er maar aan. Als je kinderen eenmaal naar school gaan komen ze vast ook wel eens thuis met kinderen die iets ander gedrag vertonen dan je gewend bent. Ook dan is het jouw taak om ervoor te zorgen dat het goed loopt die middag. En de keer daarna zeg je nee tegen die speelafspraak als je niet ziet zitten.

mizzie

mizzie

16-04-2016 om 18:02 Topicstarter

gedrag

De nodige regels zijn natuurlijk gemaakt. Maar het gaat mij er ook om dat ze bedreigd en haar broer schijnt dat ook te doen. Met dingen zoals politie bellen als je dit of dat niet doet.
natuurlijk zijn de kids iingelicht dat dat niet zomaar kan maar ja de angst is er dus wel. Ze zijn gefrustreerd en stuk agressiever dan daarvoor.

Niet meer spelen kan maar iedereen in de straat speelt met elkaar dat zou betekenen dat de kids bij wie gebeurt is helemaal niet meer met iemand kunnen spelen.
En wie zegt er dat het niet dan bij anderen gebeurd.

mizzie

mizzie

16-04-2016 om 18:07 Topicstarter

ouders

En met de ouders praten heeft geen zin. Die luisteren niet en doen alsof hun kids nooit wat doen. Omdat ze zich er altijd uitpraten met mooie verhalen. En ja ik zie wat er gebeurd en hoor wat er gezegd wordt.

vlinder72

vlinder72

16-04-2016 om 18:17

Dus

Jouw kinderen mogen niet meer met dat meisje spelen. Punt. Natuurlijk kan je erbij zijn. De komende tijd ben jij dan ook buiten als zij buiten gaan spelen. Dat is niet raar. Ze zijn pas 3 en 4 jaar. Bij haar spelen gebeurt niet. Of uberhaupt bij iemand spelen gebeurt niet. Alleen buiten onder toezicht en thuis onder toezicht. Samen spelen moeten sommige kinderen ook leren.

Meer kan je niet doen.

Het klinkt ook alsof er vreselijk gekletst wordt over dat meisje en haar ouders. Hou je daar buiten en doe wat je nodig vindt voor je eigen kinderen. Je hoeft niet de buurkinderen te redden. Je hebt het over doktertje spelen. Dat komt veel vaker voor op deze leeftijd.

Met de ouders praten hoeft niet. En anders geef je alleen aan dat je kinderen niet meer met x mogen spelen omdat het leeftijdsverschil te groot is en de kinderen het niet leuk vinden.

Volgens mij zijn het jouw kinderen niet

Noch het buurmeisje en haar broer, noch de kinderen van 3 en 4.
Doktertje spelen is normaal voor die leeftijd. Zoek maar op.

Dat peuters en kleuters vrij lang zonder toezicht spelen, dat is pas zorgelijk. Er ligt een thermometer voor het grijpen, er kan mee geëxperimenteerd worden en je weet niet of de kleintjes worden gedwongen.

Dan krijgt een onschuldig spelletje nare gevolgen.

Moon

Moon

17-04-2016 om 08:37

Mizzie

De indruk die ik krijg is ook dat het niet om jouw kinderen gaat, komen jouw kinderen in je posts niet voor, klopt dat?

Los daarvan maak je je blijkbaar zorgen om een gezin bij jou in de buurt en wil je daar iets mee. Misschien is het nuttig om te beginnen met de vraag wát je ermee zou willen bereiken. Heb je het beeld dat de kinderen beter af zijn als ze niet meer bij hun ouders wonen? Dan denk ik dat het goed is om je eerst daarin te verdiepen, vooral in de gevolgen want die zijn in het verleden nogal onderschat geloof ik.
Of wil je dat daar hulpverleners in actie komen? Maar voor wat dan? Die kunnen niet jouw sexuele moraal daar opleggen.

Hoe frustrerend ook, ik denk dat je vaak weinig echt kunt doen in zo'n situatie. Behalve zorgen dat je contact houdt met die kinderen en ouders zodat je gevoel blijft houden mocht er echt veiligheid in het gevaar komen oid.

mizzie

mizzie

17-04-2016 om 09:31 Topicstarter

klopt

Gaat over mijn buurkindjes. Heel goed contact mee.
en het gezin heeft hulp nodig. Het gezin van dat meisje van 6 dus.
De ouders waren uit elkaar maar de moeder is terug gegaan omdat ze seks had op de bank bij haar schoonouders waar ze verbleef. Met andere woorden wie weet wat haar kids mee hébben gekregen. En komt het niet zomaar ergens vandaan. Het gaat bij de kinderen van dat gezin om broek uitdoen enzo. Schijnt ook zo te zijn geweest dat de broer had gezegd dat iemand zijn broek moest uitdoen anders zal hij de politie bellen. Die is 10 tegen een kind van 4. De kinderen spelen al in de straat net als alle andere kinderen maar je ziet ze wel maar hoort natuurlijk niet alles.

Ja maar ja maar.

Maar kleuters spelen toch niet zonder toezicht buiten? En de vraag blijft, heb jij zelf kinderen?
Willen de ouders van dat kindje van 4 jaar maatregelen nemen?

Dat meisje heeft geen kans bij jou

Ze doet een normaal spelletje, krijgt daar ook alle kans voor en ze is dankzij een overijverige buur al een probleemgeval. Want haar moeder heeft - o jee - seks buiten de normen. Heeft buur horen zeggen. Broer is ook niet helemaal fris, zo gaat de roddel.

O jee, de peuter is aangereden. Hoe zou dat toch komen? O, we hadden het te druk met roddelen.

mizzie

mizzie

17-04-2016 om 12:47 Topicstarter

nee

Nee niet zonder toezicht alle buren letten op elkaars kind. Ik woon in een dorp waar het net ff anders gaat dan in de stad. Hier is meer vrijheid zeg maar.
Ja zelf een kind van 2 en bijna 4.
Ze willen maatregelen nemen omdat beide kinderen van dat gezin nogal wat mee gemaakt hebben waaronder bedreigingen van hun ouders naar elkaar en er nog de vrouw met 2 kleinere kinderen regelmatig blijft slapen. En die vader vertelt ook altijd trots over zijn trio met beide vrouwen.
En er wordt dus gedacht dat de kinderen daar meer van mee krijgen dan de bedoeling is en daarom ook ineens van die rare dingen doen en ook rare dingen zeggen.
als een kind van 6 roept door de straat "lekkere geile kutjes" en de moeder door de straat schreeuwt dat er geile kinderen met hun geile handen aan het raam zitten vind ik niet normaal

mizzie

mizzie

17-04-2016 om 12:53 Topicstarter

geen roddel

Helaas zijn het geen roddels. Het zijn allemaal feiten. Ik deel dit hier omdat ik ook het gezin waar het omgaat heel goed ken. En tijdens de scheiding van 2 maanden contact had. En ik woon er tegenover dus zie en hoor heel veel.
Ik hoor ook heel veel wat kids zeggen en dochter zegt regelmatig als je dit niet doet dan sla ik je of speel ik niet meer met je of andere dingen.
Ok.misschien vrij normaal maar gebeurt erg vaak. En ook nu met dokter spelen.
1 had zij en meisje 4 het verzonnen en ander buurkindje wist ze niks van
2 toen had meisje 4 en ander buurkindje het verzonnen.
Wat het probleem is. Is dus dat dat al leugens zijn. Eerst deed ze het wel en daarna deed ze helemaal niks. Daarna nog bedreigd dat ze niks zeggen mochten anders ging ze ze slaan.

En jullie kunnen wel constant over toezicht hebben maar je staat geen 24 uur per dag op de lip van je kind anders ben je gewoon obsessief

Doktertje spelen is normaal

En dat ze de baas speelt, ook dat komt voor. Ze krijgt ook alle kans om dat te doen, want er is geen toezicht op die kleintjes want dat is obsessief. Ze wint het nooit want het is zo'n raar gezin.

Echt, ik heb medelijden met haar. Kan je niet gewoon meer werk maken van buurschap en haar bij de hand nemen? Want in mijn ogen is het vooral geroddel en weinig gemeenschapszin.

mizzie

mizzie

17-04-2016 om 15:14 Topicstarter

beste vriendjes

De kinderen het meisje van 6 spelen al jaren samen en er waren nooit problemen totdat de ouders ruzie kregen vanwege het trio gebeuren en er bedreiging met mes geweest is waar het meisje van 6 en jongen van 10 bij waren.
Ze zijn tijdje weg geweest en nu weer terug. Sinds dat moment loopt het met de kids uit de hand.
ik denk dart er iets mis is bij hun na dit hele drama

Toezicht.

Jij hebt een kind van 2 en van 4, natuurlijk houd je toezicht, ook in een dorp.
Ik zou heerlijk op het bankje in de speeltuin zitten. Heb ik jaren gedaan, samen met andere ouders van peuters en kleuters.

Niks obsessief, alleen buiten spelen bouw je op, passend bij de leeftijd.
Je oudste speelt straks nog niet eens alleen op een schoolplein, ook niet als er een hek omheen zit, de juf houdt inderdaad ook toezicht.
Je 2 jarige is sowieso te jong om alleen op stap te gaan.

Het kan zeker zo zijn dat er problemen zijn in dat gezin maar ik lees nu vooral aannames.

Mijntje

Mijntje

17-04-2016 om 17:23

aanspreken

Ik kan hier niet over oordelen, het kan een heel onschuldig spelletje zijn en het woord geil niet mogen noemen, ach ik vind dat beter dan div andere scheldwoorden.

Degene die evt de moeder zou kunnen aanspreken is de ouder van die kinderen van 3 en 4 of de kinderen die 'last' ondervinden door het gedrag van dat 6 jarige meisje en haar broer (ik zou ook niet willen dat ze met een thermometer in de anus van mijn kind zouden poeren). Niet jij. Alles wat jij denkt te weten heb je niet uit eerste hand.
De roddels over de rare sexuele activiteiten van de ouders, je weet niet wat er van waar is, je was er niet bij (neem ik aan), dat is minder belangrijk.

Maar het klopt toch?

Een dokter gaat aan de gang met een neusspray en thermometer. Als je zes bent, kan het best via de anus worden opgenomen, Zetpillen gaan ook zo.

Wat doet ze dan fout? Behalve dat een thermometer niet voor het grijpen ligt. Maar dat is de verantwoordelijkheid van een volwassene. Ze speelt het levensecht na.

Echt, dat er grote ongelukken hadden kunnen gebeuren, buiten kijf. Omdat er niet wordt opgelet. Misschien moet je de pijlen eens richten op de buurvrouw die de kleintjes onder het toezicht van een zes-jarige laat.

En dat liegen, je bent een jaar of 2 te vroeg met beschuldigen. Ook dat mag je opzoeken. Ze is echt nog te jong voor al die verwijten.

mizzie

mizzie

17-04-2016 om 20:30 Topicstarter

geen roddel

Hoef ik ook niet bij te zijn. Ze hebben het me zelf verteld en schamen er niet voor dus gissen is het niet. Ze hebben gewoon trios. En alle anderen dingen zijn ook bevestigd.
Door de mensen zelf of hun zelf.
En dit meisje van 6 weet heel goed wat liegen is. Niet ieder kind is hetzelfde neem aan dat je dat wel weet.
Zoals ik begreep lag de thermometer ook niet makkelijk voor het pakken.
En dat meisje van 6 was zo'n beetje de 3e kind. Elke dag kwam ze langs dus haar kennen doen ze ook. Ook deden ze vaak leuke dingen met haar.
als een kind zo vaak over de vloer komt en je dacht haar te kennen dan vertrouw je haar ook net als je eigen kids.

Oké Mizzie.

Je gaat de ouders dus melden/aangeven.
Je mening is duidelijk.
De ouders zijn viespeuken en hun 6 jarige dochter een gevaar voor de maatschappij.

Weet je al bij wie je je bezorgdheid gaat melden?

Tango

Tango

17-04-2016 om 22:11

Het lijkt mij

Dat hooguit de ouders van de kinderen van 4 en 3 actie moeten ondernemen. Niet jij. Ik begrijp niet helemaal waarom jij je erin mengt, terwijl het niet om jouw kinderen gaat.

Eens met Wil40

Mizzie, je vult zelf in dat dit een rare situatie is waarbij dit meisje fout is. Ze liegt, ze maakt misbruik van vertrouwen.

Allemaal volwassen invulling. Waar je echt achter aan moet gaan, is jouw eigen neiging tot het verbuigen van de waarheid.

Van geen toezicht tot op elkaar letten tot excuses zoeken voor de ouders als er toch geen toezicht blijkt te zijn..het is allemaal net iets te kronkelig.

Je wil actie ondernemen. Hier komt het: blijf heel, heel ver uit de buurt van dit meisje. Je doet haar kwaad.

mizzie

mizzie

18-04-2016 om 07:59 Topicstarter

oppas kinderen

Ik pas regelmatig op de kids en dat al vanaf de geboorte vandaaar.
niet zozeer actie maar hulp. Ze willen zelf niks doen omdat ze het zelf te druk hebben ( de ouiers van meisje 6) wat mij dus al zegt dat er wel iets is. De situatie is ingewikkeld en moeilijk uit te leggen. Er zijn al meerdere dinger gebeurt omtrent hun kids.
Maar goed. En ook de ouders schijnen regelmatig naar boven te zijn gelopen maar niks gezien dus of ze hoorde ze net toen gebeurde niks.

nou...

Jij past vaak op de buurkinderen en het is hun buurmeisje (en haar ouders) waarover je je veel zorgen maakt vanwege haar gedrag). Snap ik het zo goed?

Dan lijkt mij dat in de eerste plaats de ouders van die buurkinderen de aangewezen personen zijn om na te denken over wat ze willen of niet willen. Het kan best zijn dat dat meisje van 6 door de niet alledaagse thuissituatie een wat merkwaardige ethiek ontwikkelt, maar dat kan zij zelf niet helpen.
Het enige wat jij kunt doen is - als je daar oppast- alle kinderen in je nabijheid houden, dus voorlopig beneden laten spelen en niet op de eigen kamertjes, en goed observeren; vriendelijk zijn en duidelijk grenzen aangeven. Meer kun je niet doen volgens mij.
Als dit te lastig is, dan misschien maar niet meer oppassen?

mizzie

mizzie

18-04-2016 om 08:46 Topicstarter

klopt

Klopt idd. Ze weten dat ik dit gepost heb. Ze wouden meningen van mensen die buitenstaanders zijn. En ik kon deze site dus. Ze lezen ook alles. Anders had ik nooit overal.op kunnen reageren.

tuurlijk

Er gebeurt iets vervelends met mijn kind onder toezicht van de oppas. En dan laat ik vervolgens de oppas op een forum gaan zoeken naar een oplossing….

Nou, volgens mij hebben vooral die ouders van de kinderen waar jij op past hulp nodig!

mirreke

mirreke

18-04-2016 om 10:47

Hebben de ouders hulp nodig? Of de oppas?

Ik vind dit eerder een bijdrage in de rubriek: lekker roddelen over de buren. Alles is hearsay of roddel. Ik kan mijn niet voorstellen dat ouders willen dat er zo over hen gesproken wordt als jij nu doet. Je bent een roddelaarster, Mizzie. Dit is schadelijk gedrag, schadelijk voor de mensen die dit betreft, waar je over spreekt.

Maar okay, als de betreffende ouders meelezen is mijn advies: NEEM EEN ANDERE OPPAS!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.