Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leuke uitspraken

Zoon van 4,5 is een beetje ziek. Gisteren lag hij hangerig op de bank met zijn ogen te draaien. Zegt hij heel sloom: 'mijn oogjes willen slapen...'.

En vanmorgen zouden we naar een feestje maar hij kon niet mee omdat hij koortsig is. 'Ja maar dan doen we toch gewoon een parasolletje in mijn billen!' (paracetamol dus, ha ha, het leek me wel een feestelijk gezicht zo'n papieren parasolletje tussen zijn billen op een verjaardag).

Anderen nog leuke uitspraken?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Emmawee

Emmawee

27-09-2008 om 23:29

Ook ziek geweest

Maar vrijdagochtend ging het wel weer, maar toch ook niet. Geen zin in school? Of echt nog niet opgeknapt? Omdat hij al zo lang kwakkelt, besluit ik hem toch nog even bij de huisarts te laten bekijken. Daar blijkt: echt niets (meer) aan de hand.
Dus vraag ik hem: "voelde jij je vanmorgen ook al 'beter' of niet?" Zegt hij: "Ik ben wel weer beter, maar hier (wijst naar zijn keel) hier moet het nog een beetje opleuken"
Groeten, Maw.

Sjillie

Sjillie

28-09-2008 om 16:36

Ook over ziek

Ik heb begin deze week een flinke griep gehad.

Zoon vraagt of ik pijn heb en waar. Ik antwoord dat ik pijn heb, in mijn benen, mijn rug, mijn buik, mijn keel en in mijn hoofd.

Zoon heel nuchter en opbeurend (en optimistisch): "Gelukkig maar dat je dan geen pijn in je armen hebt."

Roos

Roos

30-09-2008 om 00:55

Vriendenboekje

Dochterlief op de vraag in het vriendenboekje; wat is je grootste wens voor later?
BORSTEN!
Tja, moet je dat nou opschrijven of niet hè .
Roos

*bella*

*bella*

30-09-2008 om 10:37

Borsten

Gisteren zei dochter vanuit het niets: mam, ik zou wel willen dat je hier (wijst kin aan bij mij) en daar (wijst voorhoofd bij mij aan) kleine borstjes zou hebben (wijst afmeting aan) en dan kon ik daar lekker aan drinken!!
Borstvoeding is hier al zeer lang afgelopen, tot een maand of 18 dus daar weet ze helemaal niets meer van. Weet dus niet hoe ze erbij komt maar ik vond het erg grappig.

smirre

smirre

30-09-2008 om 14:16

Krullenstaart

Onze jongste zoon van zes vindt het heerlijk om mijn haar te kammen.Gisteravond wilde hij een krullenstaart bij me maken. Ik had geen idee wat hij precies bedoelde want dat het niet om een gewone staart ging werd snel duidelijk.Bleek dat hij een vlecht bedoelde haha.

koentje

koentje

30-09-2008 om 15:37

Zoon zei

met diepe zucht eens toen hij een jaar of 5 was; toen papa net uit de douche kwam: 'Oh... ik wou maar dat ik later net zo'n grote piemel krijg als papa...!"

Sjillie

Sjillie

02-10-2008 om 08:40

Dochter van 4

kreeg bij de bakker een knabbelstengel toen wij met z'n tweetjes op stap waren.

Dochter zei dat haar broer dan jaloers zou worden en daarom zou ze het niet verklapperen.

Wel goed uitgesproken;

Oudste van 4 gaat sinds dit schooljaar naar school. Afgelopen week vroeg ik hem om thuis iets te doen (weet niet meer wat) en kreeg te horen; "mama, als ik iets niet wil doen, dan hoef ik het niet te doen!".

Ik heb hem maar even uitgelegd dat deze vlieger thuis niet op gaat.

Linda

Sjillie

Sjillie

03-10-2008 om 09:02

Thermometer

Jongste van 4 zag vanmorgen de oorthermometer liggen, pakte deze en deed het in haar oor met de mededeling: Ik ga even thermometeren

Over....eh

Mam, mag ik vandaag mijn overloop aan? (dochter van 5)

Nou schattig hoor.. :p

Manlief zegt tegen onze zoon van 4 dat hij heeeel veel van hem houdt.
Zoon: "Nou, ik lekker niet van jou !"

Damajo

Annie Tsung

Annie Tsung

09-10-2008 om 19:15

Plakband voor de juf

Mijn zoon van bijna vier zei in de supermarkt tegen een nogal zware meneer: " jij eet zeker heel veel bananen? ".

Tja, van vitaminen word je groot en sterk,zeggen wij altijd,dus het was wel een beetje logsich...

Annie Tsung

Annie Tsung

09-10-2008 om 19:17

Verkeerde titel geloof ik

Ik was nog niet klaar;wilde nog erbij zetten dat hij de juf een plakbandje had gegeven tijdens het knutselen,om op haar mond te plakken:"juf, als je de hele tijd zo zit te kletsen,dan kan ik niet knutselen.Plak die maar op je mond".
Natuurlijk een beetje op zijn kop gehad ....

Irene

Irene

10-10-2008 om 19:54

Open deur

Ids (4) heeft midden in de nacht al een paar keer overgegeven en ligt rillend van de koorts tussen ons in in bed. Dan fluistert hij opeens: "mam?", ik: "ja lieverd", Ids: "ik denk dat ik ziek ben!"

nyed

nyed

10-10-2008 om 21:23

Oh wat schattig

Irene wat schattig en aandoenlijk dan he.

Vanavond zei mijn dochter van bijna 4 jaar.
Mamma ik heb een wekker, ja zeg ik die is nu van jou.
Die was van je overgrootmoeder geweest.
Oh zegt ze waar is die nu dan? Ik zeg in de hemel.
Ze zit nu in gedachte in mijn hoofd.
Zegt ze: Zit ze in je hoofd?
Komt ze met haar hoofd bij die van mij en zegt heel hard
HALLO BEN JE DAAR?
Ik moest zo lachen.

nyed

nyed

10-10-2008 om 21:26

Hahaha annie

Sorry hoor was te snel met drukken op de knop.
Heb werkelijk slap gelegen hier met man van het lachen om de bananen en het plakbandje.
Lol

Triple

Triple

10-10-2008 om 21:28 Topicstarter

Merkwaardig

Nichtje van (destijds) vier loopt langs oma die in de tuin zit te lezen. Ze leest het boek 'danseres zonder benen'. Nichtje kan al goed lezen en zegt in het voorbijgaan: Wat ben jij een merkwaardig boek aan het lezen, hoe kan je nou danseres zonder benen zijn!!

Over wijsneuzen gesproken!

Hahaha

Wat is dit toch een leuke draad!

Nog eentje waar ik ook dubbel om heb gelegen maar die ik van een kennis hoorde:
Ze vertelde mij dat haar destijds 4-jarige zoontje een nogal opgemaakte kassajuffrouw een tijd aanstaarde en vervolgens zei : "U lijkt wel een clown!"

) Damajo

Of deze

Een vriendin van mij zat met haar dochter van vier in de tram. Er zat een erg lelijke mevrouw tegenover hen. Dochter keek eens goed en vroeg toen keihard aan haar moeder: mama, is dát nou een smoelwerk?

Annika

Annika

14-10-2008 om 17:26

Meneer met baby

Op de eerste dag van school stonden alle ouders naar een praatje van de directeur te luisteren. Mijn zoontje (4) zag een zwangere moeder en zei "kijk mama, die mevrouw heeft een baby in de buik". Hij keek om zich heen, zag een nogal gezette vader en riep juichend: "kijk, die meneer heeft ook een baby in de buik". Gelukkig spreekt mijn zoontje Nederlands met me en zit hij op een Franse school!

Triple

Triple

19-10-2008 om 19:52 Topicstarter

Zus

Mijn zus was vroeger ook een kei in rare uitspraken. We zaten een keer bij de kapper en ik werd eerst geknipt. Steil haar en er moest een pony worden geknipt. Kapper knipt scheef en knipt er aan de andere kant weer een stukje af. Weer niet helemaal recht, weer bijknippen. Pony wordt dus steeds korter. Zus zit met kritisch gezicht te kijken en zegt keihard: Mamaaa, wordt ik ook hier geknipt of gaan we naar een echte kapper!!

Supermodder

Supermodder

20-10-2008 om 12:38

Op het plafond lopen

Mijn dochter vertelde gisteren dat ze op het plafond kan lopen. Mijn man en ik natuurlijk verbaasd. Hoe dan?!? Laat dat eens zien... En ja hoor, daar ging ze...Ze rende de trap op naar haar kamer. Begon heel hard te springen en rende weer naar beneden toe. Hoorde je dat? Ik liep op het plafond. Geweldige actie! We hebben echt even in een deuk gelegen.

Kim27

Kim27

24-10-2008 om 10:09

Snurken

Wat een grappig uitspraken hier!

Onze zoon heeft de afgelopen 2 weken bij ons op de kamer geslapen omdat we zijn kamertje aan het opknappen waren. Gisteren mocht hij weer naar z'n eigen kamer, zegt hij: "gelukkig, dan ben ik eindelijk van dat gesnurk van papa af!"
Ik vroeg daarna of ik dan ook op zijn kamer mocht slapen, dan was ik ook van dat gesnurk af....maar dat mocht dan weer niet!

Repareren?

Mijn dochten zag vanavond op TV een kort beeld van een ziekenhuis / operatiekamer.
"was dat een ziekenhuis ?" vroeg ze. "ja hoor, ik zag het wel ... daar kunnen ze mensen repareren".

Haha... repareren ...

nyed

nyed

02-11-2008 om 21:28

Champignons

Dochter zit net een klein weekje op school.
Savonds vraag ik haar wat ze gedaan heeft op school.
Ze had het over champignons prikken, ????
Echt waar hoor mam heb champignons geprikt.
Ik snapte er niks van.

Volgende dag sprak ik haar juf.
Bleek dus dat ze bezig was karton uit een lampion te prikken voor Sint Maarten.

Ahhhhh ja dat bedoelde ze, hihi

krin

krin

04-11-2008 om 13:42

Bruine ogen

Zoon zag mij mijn ogen aanzetten met potlood en mascara en verklaarde: 'dat is zodat je ogen bruin blijven, toch?' Blijkbaar ziet hij zijn eigen blauwe ogen als de norm, en is voor bruine ogen een extra inspanning vereist

Deur is open..

Mijn dochtertje (toen ruim 2) vroeg of ze in de tuin mocht spelen. Ik zei: 'Ja hoor, ga maar. De deur is open.' Ze kijkt naar de deur, kijkt vervolgens naar mij, kijkt weer naar de deur en loopt zo naar voren.... tegen de deur aan. Zegt ze helemaal verontwaardigd; 'Deur is nie open!'.

(ik bedoelde dus dat de deur niet op slot zat.... oeps!)

Sandra A

Sandra A

05-11-2008 om 09:21

Vroedvrouw

Mijn zoontje van 4 jr vroeg me hoe het gaat als een kindje wordt geboren. Ik vertelde hem dat een vroedvrouw komt. Toen riep hij uit: die gaat wroeten!

Sjillie

Sjillie

09-11-2008 om 19:24

Vandaag

vond mijn 4 jarige dochter een "prikkeleikel" in het bos, oftewel een denne-appel!!!!

Triple

Triple

09-11-2008 om 21:03 Topicstarter

Billen...

Zoon (4) vroeg hoe hij nou eigenlijk groeide. Ik uitleggen: nou je eet bijvoorbeeld worteltjes, boterhammen, kaas en daar wordt dan een stukje arm of been van gemaakt. Hij: of neus. Ik: of oren. Hij: of billen. En meteen daarachteraan: Dat gaat bij jou wel goed!!

(Heb inderdaad een nogal fors achterwerk! Ha, ha)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.