Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leuke uitspraken


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Djem

Djem

06-12-2008 om 17:40

Nog 1

Dochter is momenteel behoorlijk geinteresseerd in het gebit en wacht geduldig af wanneer ze gaat wisselen. Dan krijgt ze namelijk nieuwe tanden. Net als opa, maar opa heeft een kunstgebed.

Triple

Triple

06-12-2008 om 20:44 Topicstarter

Politie bellen

Laatst waren we ergens verkeerd gereden met de auto en het handigst was meteen op dezelfde weg te keren. Maar er stond een bord met verboden om te keren. Dat zei ik dus tegen mijn vriend die aan het stuur zat. Hij keerde echter toch om. Zoon van 4,5 hevig geschokt achterin: 'We moeten de politie bellen en sorry zeggen!'

Ha, ha, normaal is hij helemaal niet zo braaf.

*bella*

*bella*

07-12-2008 om 01:02

Schaatsbaan

Dochter (5) wil nog een slokje water eer ze slapen gaat.
´Weet je mama, ik wil altijd water drinken voor ik ga slapen, dan kan ik lekker dromen over schaatsen, (door het koude water?) dan wordt mijn hart een schaatsbaan...

Sinterklaas en kermis

hoi

eerst vrijdag sinterklaas toegezongen:
zie ginds komt de stoomboot uit spanje weer aan...
de piet staat te lachen en roept ons stoer toe

en daarna hoera als sinterklaas afgelopen is dan is het bijna kermis!

en dan zingen we natuurlijk kermisliedjes:
tinkerbel, tinkerbel, tinker all the way
oh what fun it is to ride

Gruffalo

Rembrand

Rembrand

07-12-2008 om 15:42

Uit de oude doos.

Mijn oppasdochter een jaar of vijf geleden ( luidkeels op straat gezongen ).
"Hoe huppelt zijn paardje, het DEKT op en neer" !
Op dat moment was ik blij geweest met een Tenalady...
M.

Chantelle

Chantelle

07-12-2008 om 21:45

Titanic

Mijn zoontje (4,5) heeft van Sinterklaas een moeilijke puzzel gekregen van een wereldkaart. De Titanic staat er ook op... Ja, opa dat is de Taai Taai, die ging tegen een ijsberg aan!

Lady75

Lady75

08-12-2008 om 10:34

Even lachen

mijn schoonvader zei tegen mijn zoontje Sam (4 jaar)....jij bent mijn lieve kleinzoon. Nee, zei hij gelijk terug. Tim (zijn jongere broertje van 2) is jou kleinzoon, ik ben jou grootzoon, HAHAHAHAHAHAHA.

Annet 74

Annet 74

08-12-2008 om 12:11

Sinterklaasje.................

mijn dochter zingt altijd:

SINTERKLAASJE, BOLLE BOLLE BOLLE........

Telefoon gaat...

dochter (toen 3) neemt telefoon op...

blijkt iemand van het werk van mijn man te zijn... is je vader thuis...?

hoor ik haar zeggen: ja maar die zit te poepen!

Rembrand

Rembrand

08-12-2008 om 13:07

Annet.

Wees blij dat je dochtertje de telefoon niet ging brengen naar Papa
M.

k-dootje

k-dootje

08-12-2008 om 20:00

Uitkiezen

dochter van 4 vraagt: mama, toen jij papa ging kiezen om te trouwen, stond hij toen in een lange rij en koos je hem toen als eerste?

Julie

Julie

09-12-2008 om 13:28

K-dootje!

precies zo dacht ik vroeger dat trouwen ging. Je kleedde je op je mooist aan, en mocht in de kerk uit een lange rij mooi aangeklede mannen kiezen.
En eigenlijk gaat het in het echt ook zo, natuurlijk

Wel grappig dat ik en je dochter ervan uit gaan dat je zelf mag kiezen, en dat het niet de man is die uit een lange rij dames mag kiezen!

Sneeuwlelijk

Mijn dochtertje was vanochtend weer op luide toon aan het rondcommanderen, dus ik maande haar tot stilte met de woorden: "Even een beetje rustig aan schreeuwlelijk".

Zegt ze: "ik ben geen sneeuwlelijk; ik ben sneeuwwitje...."

Een sneeuwlelijk LOL.

Mamvantwee

Mamvantwee

10-12-2008 om 11:32

Broek

Zoon van 3, vanmorgen: "Mama, wil jij even mijn broek opzakken?"

Ik herinnerde me opeens dat mijn dochter (nu 4) dat een jaar of 2 geleden ook eens zei.

En laatst, we zitten aan de boterham: "ik heb nog één hongertje" en hij neemt nog een hap.

Meisje in mijn hoofd

Zoon (5) zingt liedje van kinderen voor kinderen dat hij op school heeft geleerd (ook bekend van Paul de Leeuw).

Zijn versie:

"ik word altijd wakker met een meisje in mijn hoofd, 'k loop de hele dag te zingen en te fluiten"

Marlies

ayla

ayla

12-12-2008 om 11:17

Elfje

dochter van 4 vroeg me gisteren tijdens het eten met volle mond: Mama weet jij hoe het elfje van Jezus heet. Dacht eerst dat ik het niet goed verstaan had, wie schat. Ht elfje van Jezus mama, Manlief en ik kijken elkaar aan. Nee schat hoe dan: Gabria komt er triomfantelijk. Na even denken kwam ik erachter dat ze de ENGEL van Jezus bedoelt die Gabriel heet

Kwijt

Gisteren vroeg ik aan zoon (5) welk boek ik zou voorlezen voordat hij ging slapen. Hij pakte een boek met piratenverhalen, dat ik net een dag eerder uit had gelezen. Toen ik dat tegen hem zei, zei hij: " Ja, maar het eerste verhaal is alweer kwijt in mijn hoofd".

Emmawee

Emmawee

14-12-2008 om 21:39

Kerstdiner

Stoffer van 5 heeft a.s. donderdag Kerstdiner. "Is dat van de Dinee-ushof?" (Linnaeushof = grotespeeltuin).
Ik: "Nee, een diner betekent eten"
Hij: "O, en ushof?"
Maw.

Moderne kerststal

dochter zit lief te spelen met haar playmobil kerststal, jze verteld het hele verhaal keurig na.

"Maria en jozef kwamen eindelijk aan bij de stal en toen deden ze het licht aan".

amk

amk

15-12-2008 om 21:39

Haha manda

mijn drie jarige heeft een andere variant:
Jozef is een pilaat. De engel is getrouwd met 1 van de wijzen en zij hebben een kindje jezus. Waar Maria is gebleven is onduidelijk. En het ene playmobile popje dat ze heeft is de oppas.

Angela

Oh ja angela

wat gezellig zo die engel met 1 van de wijzen !

(ik wil de wijzen ook nog zsm kopen, kan hem niet bij intertoys krijgen)

Sjillie

Sjillie

25-12-2008 om 12:47

Lip

We zitten aan het kerstontbijt, dochter van 4 heeft eigelijk genoeg en begint vies te doen met haar boterham.
Papa waarschuwt tot 2x toe. Bij de tweede keer verzucht dochter: "Papa zit me niet zo op mijn lip."

Hahahaha, die verontwaardiging op het gezicht van mijn man, hahahaaha.

ano9

ano9

29-12-2008 om 21:26

Viesje

we hebben net ontbijt op, ligt er een stukje eigeel op tafel dat hard geworden is. ow zegt mijn dochter, dat is een stukje hard geworden zacht....

Triple

Triple

29-12-2008 om 22:13 Topicstarter

8 punten

Zoon van 4 speelt fanatiek mario kart op de nintendo ds en roept steeds enthousiast: "ik heb gewonnen! ik heb 8 punten!"
Hij wordt namelijk steeds laatste van de 8 deelnemers...

Barbie

Mijn dochters zitten naar de film 'Barbie en het Zwanemeer' te kijken, alleen de titel blijkt lastiger dan ik dacht. Zegt jongste(4) tegen oudste(5):"je had toch beloofd dat we 'Barbie en de ganzenvijver' gingen spelen?" hahaha

In het zelfdes stereo

= en excelsis deo.

Sjillie

Sjillie

02-01-2009 om 09:19

Rode billen

Dochter van 4 gaat met sjillieman boodschappen doen. Sjillieman krijgt in de auto jeuk in zijn kruis. Sjillieman krabt bij het uitstappen dus even snel aan zijn kruis (gewoon snel over zijn broek.)
Dochter ziet het 9is al uitgestapt) en roept over het super drukke parkeerterrrein: "Papa heb je jeuk of heb je rode billen?"

Ik zit al

Dochter, 4,5jr, zit op haar stoeltje aan tafel met haar nieuwe Mega Mindy laptop te spelen. Helaas blijkt het wat te moeilijk te zijn voor haar en ik zeg tegen haar dat we er eens een keer goed voor moeten gaan zitten. Zegt mijn dochter: Mam, maar ik zit toch al goed.
Ja, daar had ze natuurlijk wel gelijk in.

groetjes van Charlotte

Gnome

Gnome

09-01-2009 om 03:12

Komt nooit meer goed!

Zoonlief moet naar school en zit vreselijk te treuzelen. Een beetje geïrriteerd zeg ik: schiet nou eens op, we moeten naar school! zegt ie droog en tikkie geïrriteerd terug: "mama ik KAN niet opschieten, Ik ben aan het ADEMEN!"

evapoppea

evapoppea

11-01-2009 om 15:02

Naam

Zoon van bijna vijf (met roepnaam Gijs en doopnaam Simon):
"Mam als ik dood ben noemen ze me niet meer Gijs he? Verbaasd vraag ik: "Waarom niet, hoe noemen ze je dan?"
Zoon: "Nou, Simon natuurlijk, want dat is toch mijn doodnaam?"

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.