Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leuke uitspraken


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Emmawee

Emmawee

08-02-2009 om 22:35

Pubers

Op de fiets zagen we vandaag twee jongelingen en Stoffer zei: "volgens mij praten zij Engels". Ik zei: "nee, ze praten Nederlands, maar ze praten een beetje raar." en voegde daaraan toe: "Het zijn pubers". Waarom zeg ik dat nou? Vroeg ik me af en ik begon ook nog eens uit te leggen wat pubers zijn. Geen kinderen meer, maar ook nog geen grote mensen. En ik had er nog een verhandeling achteraan over pukkels en hard groeien en een baard krijgen en toen stopte ik maar, want waarom dit allemaal vertellen aan een 5-jarige? Dus gingen we verder over baby's en bejaarden.
Zegt Stoffer een klein stukje verderop heel droogjes: "volgens mij zijn dat ook... eh... kubers."
Een stelletje. Ik schat ze 16, lange jassen, legerlaarzen, piercings, pukkels, het proto-type. Ooooooh wat had hij het goed begrepen zeg!!! Ik moest echt afstappen van het lachen. Ik heb geen idee of het hier overkomt, maar het moment was echt schitterend.
Groeten, Maw.

Irene

Irene

09-02-2009 om 11:19

Variant op achter het behang?

Ewout (7): "kids, dat betekent kinderen"
Ids (4): "nee hoor, dat zit tussen de ramen"
(Ids bedoelde kit)

Yaron

Yaron

09-02-2009 om 15:02

Oud

Zaterdag was ik aan het opruimen en haalde ik de wesp die middelste na de zomervakantie gemaakt had, van het plafond. Reactie van middelste (4) was: "Wow, die is oud geworden zeg". Ja, hij was van boven niet meer zwart, maar grijs van alle stof dat zich het afgelopen half jaar op zijn rug en kop had verzameld.

Triple

Triple

10-02-2009 om 21:39 Topicstarter

Klopt!

Zoon van bijna 5 vandaag: "Morgen is gisteren eergisteren!"

Moest wel even nadenken voor ik kon zeggen dat het klopte! Ha, ha.

Jacoline29

Jacoline29

11-02-2009 om 12:33

Uitspraak

dochtertje 5 jaar vertel ik we gaan morgen draadjes vlees eten,zegt ze oh draken vlees lekker.LOL

Ellen

Ellen

11-02-2009 om 16:12

Domino..

Dochter(4): "we hadden vandaag weer een andere juf"...

Ik: "Oh ja, wie dan"?

Dochter: "Van de domino"..

Ik: "Van de domino"?

Dochter: "ja, domino"..

Zoon (7) breekt in in het gesprek: "ja, er was vandaag iemand van de kerk op school". !!!

ayla

ayla

12-02-2009 om 10:51

Tellen

mama ik kan al heel goed tellen: 1 2 3 4 5........28 29 10en20, 11en20, 12en20......

Jong geleerd

Er wordt af en toe een gek liedje met gebaren gezongen op school: tikkie tikke draai draai, hoofd eraf, bye bye.
Dochter (7) en vriendin zingen het luidkeels op weg van school naar huis. Zoon (4) wil ook mee doen en zingt enthousiast door de straat: stickie stickie draai draai.....

judiths mama

judiths mama

20-02-2009 om 09:09

En het elfje heet:...

Margarine!

(Dochter was verkleed als elfje en grote zus vroeg, hoe heet je dan als elfje?) Het klinkt eigenlijk ook wel prachtig als je erover nadenkt!

Mathilde

Mathilde

20-02-2009 om 13:13

Latijn

Vanwege de voorjaarsvakantie is dochter (5,5) vandaag al om twaalf uur uit. Ik zeg tegen haar dat ze daardoor ook niet naar de bso hoeft. Dochter kijkt teleurgesteld, dus ik zeg: oh, ik dacht dat je wel blij zou zijn, want meestal ga je niet zo graag op vrijdag naar de bso, maar dat geeft niet, ik wil je best brengen hoor, dus je gaat liever wel naar de bso? Zij, nuffig: nou, niet per se.
Hoe komt ze erop?
Mathilde (jaja, ik weet dat het allemaal mijn eigen schuld is)

Toverkip

Man zegt iets tegen mij over de kippepoten die hij gekocht heeft. Mijn zoon wil daar iets over vragen en zegt:" nu je 't over kip hebt..."
Waarop dochter van 4 verontwaardigt vraagt:" wat is Toverkip nou weer?"
Ik heb 10 minuten de slappe lach gehad en mijn dochter snapte er niks van

Sjillie

Sjillie

24-02-2009 om 21:04

2 leuke

Van de week in een speeltuintje stonden muurtjes met verschillende vormen gaten. Dochter 4 noemt ze op: een vierkant, een driehoek en een ronde cirkel!

De school van de kinderen gaat eind van het schooljaar tijdelijk naar een andere locatie omdat op de huidige locatie een geheel nieuw gebouw komt. De kinderen beginnen zelf over de verhuizing. Dochter van 4 vraagt ineens: "mama hoe kan de school verhuizen? Die staat toch vast?"

Gr Sjillie

k-dootje

k-dootje

24-02-2009 om 22:45

Deo

terwijl ik sta te koken, vist dochter van net 5 een deoroller uit mijn tas. Mam, wat is dat? vraagt ze. Ik zeg: dat is voor onder je armen. Met de roller onder haar oksel geklemd vraagt ze: kijk mam, zo?

k-dootje

k-dootje

25-02-2009 om 19:31

Gebed

dochter van 5 begint net haar avondgebedje: Heer, ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws. Het goede nieuws is dat X hier vanmiddag heeft gespeeld. Het slechte nieuws is dat er een vliegtuig is neergestort.

Tja, als het van jezelf wel mag..

Zoon, bijna 5, zegt een heel erg lelijk woord. Ik vertel hem dat hij dat niet meer mag zeggen.

Zoon: "Maar ik zei het tegen mezelf en van mezelf mocht ik het wel zeggen.."

Ineens wist ze het!

Suus (5j4m) begint aanstaande zaterdag met échte zwemles. Hiervoor heeft ze al watergewenning gehad en ze vind het gewoon écht niet leuk.Ze ziet dus ook als een berg nu tegen de zwemles op. Mijn advies was dan ook dat ze maar heel goed haar best moest doen, das te eerder heeft ze haar A, des te eerder mag ze stoppen en des te eerder kan ze kiezen voor wat anders. Maar wat zou ze dan graag willen???

Na even nadenken wist ze het....

Autorijles!

Verkeer

Bij mijn dochter in de klas zijn ze bezig met het thema verkeer, mijn dochter vertelt dat wij op de fiets ook verkeer zijn, ok antwoord ik, en hoe zit het dan als we naar school lopen? "dan zijn we loopgangers mam"

Breien

Een trui breien doe je met breil aldus mijn dochter

Sandra A

Sandra A

05-03-2009 om 09:56

Nieuwjaar

Zoonlief (4,5jr) is gefascineert door cijfers en tellen, en verteld dat er op het bord op school '2009' staat. Ik leg hem uit wat een jaar is maar hij kijkt me wat wazig aan, dat was nog iets te hoog gegrepen. Dan vraag ik, na 2009 komt een nieuw jaar, wat komt er na 2009?. Zegt hij: Vuurwerk!

Mama houdt van

Ik ging vandaag een jongetje van school even thuis brengen, ik ken zijn moeder niet zo goed maar ik kom er langs, aangezien ze ziek was vroeg ze me om haar zoon even thuis te brengen 's middags, prima dat deden we dus.
Toen we daar aankwamen, vertelde hij daar wonen de buren, en daar woont X mama wilde eerst papa, daarna X en nu y, mama houd van duizenden!
Je kon mij wegdragen, toen zijn moeder de deur opendeed hoorde ze nog net het laatste staartje, dus wilde weten waar het over ging, ze kon er wel om lachen, behalve dat van duizenden klopte het aardig zei ze.
groetjes Ank

Strepen

Mama, als je veel strepen in je gezicht hebt, dan ben je heel oud, he?

(strepen = rimpels)

En bedankt.

Gelukkig kwam erna "maar papa heeft er veel meer!" (verschil moet er zijn

Linda

ma

ma

07-03-2009 om 21:20

Beroep

Vriendin is loopbaanbegeleider.
Dochter van zes vertelt trots dat ze weet wat vriendin voor werk doet: brugglijbaanloper

vinkje

vinkje

08-03-2009 om 21:21

In de horecaaa!

Mijn dochter zong gisterenmorgen op mijn verjaardag luidkeels aan mijn bed het "Lang zal ze leven"
Ze heeft vaak moeite met de spelling en gaat hiervoor ook naar een logopediste.
Ze zong ipv "lang zal ze leven in de gloria, lang zal ze leven in de HORECA!!
Laat ik nu geen druppel drinken, ha ha

Mooi worden

Zoon (5) kijkt shownieuws met één of ander thema over mooi worden ofzoiets. Ik volg het niet, want zit hier. Zegt hij op een gegeven moment "mam, wil je mooi worden". Dus ik zeg, dat ben ik toch al?! "Nee hoor" zegt hij "want dan moet je pijn lijden". Ha, duidelijk!

Toke

Toke

09-03-2009 om 20:00

Uit

Jongste (4) heeft nieuwe lamp voor zijn slaapkamer, met Cars-auto's erop. In de winkel was hij er niet bij weg te slaan, dus thuis kan hij amper wachten tot ik hem heb opgehangen. Trots laat ik zien hoe het eruit ziet als het lampje brandt. Mooi, zegt hij. En drukt weer op het lichtknopje. Yesssss!!! zegt hij tevreden. 'Hij doet het ook als hij uit is'

moe

moe

10-03-2009 om 21:06

...naar eten dat ik niet lust

Zegt mijn zoon van net: Sebastiaan (een jongen in zijn klas) heeft een grote broer, maar die stinkt. Dus ik vraag "Waar ruikt hij dan naar". Zegt hij "naar eten" en heel bedachtzaam daar achteraan "naar eten dat ik niet lust..."

Triple

Triple

17-03-2009 om 14:17 Topicstarter

Spelletje

We doen met zoon van net 5 een gezelschapsspelletje. Papa roept: wie het hoogst gooit mag beginnen!
Zoon pakt dobbelsteen en gooit hem tegen het plafond.
Ehh, ja dat is inderdaad behoorlijk hoog...

Sjillie

Sjillie

20-03-2009 om 11:27

Babytje krijgen

Gesprek met dochter van bijna 5 (jongste):

Dochter: "Mama nemen wij een babytje"
Ik: "Meisje, baby's neemje niet, die komen uit mama's buik."
Dochter: "O, doe jij dan een baby in je buik?"
Ik: "Nee. In mama's buik kan ook geen babytje meer."
Dochter: "Maar de baby mag ook wel in mijn buik hoor."
Ik: "Waarom zou je een baby erbij willen?"
Dochter: "Die kruipen zo leuk."

Gr Sjillie

notje

notje

23-03-2009 om 14:15

Kip

Gisteravond hadden we een lekkere gebraden kip.Mijn man en ik smullen nog van de restjes tussen de botjes die op de schaal liggen.Zegt dochterlief:"Nou het is wel een rommelige kip zo"!
Heerlijk die kijk van kinderen.
Notje

Trouwen

Mijn dochter van 4 heeft op school een liedje geleerd over trouwen. Enthousiast zingt ze:
"bruid en bruidegom,
nu zijn jullie een paard"

Ik ben zo benieuwd wat ze voor zich ziet, als ze dit zingt...

Groetjes,
Mamamjan

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.