Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Eva

Eva

15-06-2018 om 17:38

VPRO Jeugd zoekt gezinnen

Met toestemming van het beheer plaats ik graag een oproep vanuit VPRO Juegd.

VPRO Jeugd is opzoek naar gezinnen die komende zomervakantie met de auto op vakantie gaan, met ten minste één kind van 8-13 jaar. Met het programma Toedeledokie! volgen we gezinnen gedurende de autoreis (heen) om alle gezellige, grappige momenten op de achterbank mee te maken. Maar ook de momenten dat de oudste het niet meer uithoudt zonder zijn/haar vrienden of de jongste wagenziek wordt. Hoe is het om met z’n allen in een auto te zitten op weg naar de vakantiebestemming?

Voor een van de afleveringen zouden wij graag een gezin willen volgen waarbij er afspraken gelden over het gebruik van mobiele telefoons/tablets/tv-tjes of gamen - kan ook een verbod op dit gebruik zijn. Dit om onze kijkers meer te leren over hoe andere gezinnen met de digitale wereld omgaan.

Ben je een gezin of ken je een gezin? Stuur een mail naar [email protected] dan kunnen we verder praten. Bedankt!

Ad Hombre

Ad Hombre

16-06-2018 om 07:35

Alles is weg!

Ja, jongens, die voorkeursbehandeling krijg je als je betaalt! Alle kritiek en relativering wordt op bestelling verwijderd. Die service krijgt een student met een onderzoek niet.

Alles voor de zogenaamd progressieve VPRO. Blij dat ik dat lidmaatschap al heel lang geleden opgezegd heb.

Pirata

Pirata

16-06-2018 om 08:57

Ook

Dat viel mij ook op. Dit is minstens de 3e keer dat dit bericht is geplaatst overigens. Ben benieuwd of zich iemand van hier heeft aangemeld.

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

16-06-2018 om 09:17

Kritiek

De kritiek is niet verwijderd, het is een nieuwe oproep. De eerste was door een misverstand verwijderd.

@Emma

@Emma

16-06-2018 om 11:36

Wie betaalt? De vpro? Aan ool? Hoe weet je dat? Ben oprecht nieuwsgierig.

Isella

Isella

16-06-2018 om 17:50

Betalen

Misschien bedoelt Ad dat de VPRO betaalt aan OOL voor het bericht omdat het voor hun reclame is.

Ik heb overigens de redacteur gemaild en gevraagd of meedoen betaald wordt, maar dat is niet zo. Wat ik dus belachelijk vind, want ze laten mensen voor zich werken en maken er een tv-programma van, maar de deelnemers worden niet betaald.

Flauw zeg

Waarom zo flauw reageren. Het is toch helemaal geen gewoonte om deelnemers te betalen? En advertenties wel?
Tenzij je een BNN er bent waar men belang bij heeft om die in het programma te krijgen.
Waarom moet alles betaald worden? En natuurlijk worden de VPRO medewerkers betaald. Het is hun baan!

@Emma

@Emma

16-06-2018 om 18:06

AnneJ

Nee ik snap dat de deelnemers niet betaald worden, maar volgens Ad wordt de vpro of Eva wel betaald. Toch niet door ool? Ik zie nergens advertenties, of snap ik er helemaal niks van?

Emma

https://www.ouders.nl/colofon

Daar gaat de redactie toch over? Ik zie het probleem hier niet. De VPRO geeft aan dat ze de oproep plaatsen met toestemming.

Isella

Isella

16-06-2018 om 18:19

Gewoonte

Dus omdat het een gewoonte is om deelnemers niet te betalen, is het goed, AnneJ? Raar argument zeg.

En dan komt er nog een raar argument: BN’ers worden wel betaald, dat vind je logisch, maar onbekende mensen hoeven natuurlijk niet betaald te worden van jou. Wat is het verschil tussen BN’ers en andere deelnemers? Zeker zie ik het verschil niet tussen mijzelf en een groot deel van de BN’ers van tegenwoordig die alleen maar bekend zijn omdat ze op tv zijn, niet omdat ze iets speciaals kunnen.

Dus als ik aan een programma als Expeditie Robinson meedoe en Barbie doet ook mee, moet zij wel worden betaald en ik niet? Leg dat eens uit.

Nou Isella

Gewoon omdat de redactie van zo''n programma als Expeditie Robinson daarover gaat. En als je dat als deelnemer niet wil, je wil wel betaald, dan kan men besluiten om niet met jou in zee te gaan. Sorry hoor. Is hier iets inherent goed of fout?

Isella

Isella

16-06-2018 om 18:26

Nou AnneJ

Tuurlijk gaan redacties daar over. Maar jij vroeg in #7 ‘waarom moet alles betaald worden?’
Daaruit concludeer ik dat jij het normaal vindt dat deelnemers niet betaald worden en ik vind dat niet normaal. Je bent namelijk aan het werk voor een omroep, dus moet je worden betaald, net als de cameraman en de redactieassistent.

Beloning

Je doet mee omdat je het leuk vind om mee te doen en het onderwerp je aanspreekt en je het prima vind dat er ook zo'n bijdrage in de media komt, ter lering en vermaak, en in je vrije tijd. Die ervaring en het meedoen is je beloning. En dan heb je soms ook nog een leuke première of andere meegevertjes. Gespreksonderwerp met anderen in je familie en kennisenkring.
Kan me voorstellen dat je dat niet boeit en dat je niet met je kop op de tv wil. Dan doe je het niet.

En als je Barbie wil worden moet je dat gewoon doen. Kun je ook geld vragen. Maar stellen dat meedoen betaling veronderstelt gaat te ver.

Isella

Isella

16-06-2018 om 18:35

Nee AnneJ

Stellen dat meedoen betaling veronderstelt gaat niet te ver, dat vind JIJ te ver gaan. Het is dus een mening, geen feit.

Een mening

http://www.mediacourant.nl/2017/12/npo-verbiedt-beloning-aan-deelnemers-documentaires/

"De NPO verbiedt met ingang van 2018 dat deelnemers aan documentaires of andere journalistieke programma’s worden betaald voor hun verhaal. Dat heeft de NPO vandaag bekendgemaakt. Het besluit volgt kort op de ophef die is ontstaan rondom de documentairereeks Captain Henk van PowNed. De topman van de controversiële motorclub No Surrender die hierin gevolgd wordt, kreeg per aflevering 1.000 euro. Dat was onder de nieuwe code van de NPO niet mogelijk geweest."

Ad Hombre

Ad Hombre

16-06-2018 om 18:44

Misverstand

Ik dacht dat de reacties waren verwijderd, maar de oproep is opnieuw geplaatst. Da's een andere zaak

@Emma

@Emma

16-06-2018 om 19:38

AnneJ

Mijn vraag was gericht aan Ad die veronderstelt dat de vpro betaalt en schijnbaar privileges heeft (#2). Ik was gewoon nieuwsgierig waar hij dat vandaan heeft. Verder boeit het me niet zo.

Emma

Dat heeft hij vermoedelijk uit een eerdere draad. Toen deze oproep de eerste keer werd geplaatst was niet duidelijk dat de VPRO daar netjes volgens de regels voor had betaald. Dus ik dacht met een zwartrijder van doen te hebben - en dan nog wel zo'n grote - en klikte onmiddellijk bij forumbeheer. De oproep werd daarop nogmaals geplaatst, nu met een uitdrukkelijke vermelding dat ervoor betaald was. Reacties volgden. Kennelijk is die tweede oproep - met alle reacties - door een foutje verwijderd, wat Ad het idee gaf dat dit was gedaan omdat de reacties te kritisch waren. Dat was dus niet zo, er was gewoon een foutje gemaakt dat door forumbeheer is hersteld. Maar de gedachte van Ad was op zichzelf niet zo gek.

Groeten,

Temet

overigens

Vroeger, toen er nog twee netten waren in Nederland, in zwart-wit, met een paar uurtjes uitzending per dag, was het een ware sensatie als je op de tv kwam. Das war einmal. Inmiddels zijn er zoveel zenders met zoveel zendtijd dat er amper genoeg inwoners in dit land zijn om als materiaal en klapvee te dienen. Maar nog steeds is het gebruikelijk om deelnemers niet te betalen. Of slechts een fooi. Wie zich echt even goed boos wil maken moet kijken of op de site van de NRC de stukken terug te vinden zijn over het programma "vier handen op éen buik" - de haren rijzen je te berge. Die deelnemers werden wel betaald, maar vraag niet hoe.

Ik vind dat het zolangzamerhand inderdaad tijd wordt om de bordjes te verhangen: wie jouw privéleven op tv wil gooien zal in de buidel moeten tasten om het ongemak dat daarmee samenhangt te compenseren. Maar goed, kennelijk zijn er nog altijd genoeg mensen die gratis mee willen doen zodat men dit soort programma's kan blijven maken. Zou aan de deelnemers het minimumloon betaald moeten worden, dan was het rap afgelopen. Wat niet per se een slecht idee hoeft te zijn, natuurlijk

Groeten,

Temet

@Emma

@Emma

16-06-2018 om 20:51

Temet

Dankje voor je uitleg

Isella

Isella

17-06-2018 om 10:00

Oke, sinds kort dus verboden

AnneJ, dan is het sinds kort dus verboden. Dat is jammer. Dan blijft dit soort shit dus nog lang op tv. Gelukkig hoef ik niet te kijken.

Hoezo verboden?

Zo'n programma is geen documentaire, dat is amusement. En dan lijkt het me niet meer dan redelijk dat de VPRO in ruil voor deelname de gezinsvakantie betaalt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.