Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Vic

Vic

04-01-2010 om 09:10

1e keer partijtje

Mijn dochter wordt bijna 5 en ik ben bezig met de voorbereiding voor haar eerste partijtje. Toen ik vroeg wie ze wilde uitnodigen noemde ze papa, mama, opa, oma etc. Het onderwerp partijtje is haar nog helemaal vreemd omdat ze nog nooit voor een is uitgenodigd. Zelf lijdt ze er niet onder, maar ik vond het toch wel erg sneu. Na hoeveel tijd op school hebben kinderen over het algemeen hun eerste uitnodiging binnen? Ik moet wel zeggen dat haar beste vriendjes vooral jongere kinderen zijn, dus hopelijk volgen er de komende maanden veel uitnodigingen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Heel verschillend

wanneer ze voor het eerst uitgenodigd worden. Ook per school/streek is het nogal verschillend wanneer het eerste feestje gegeven wordt. Op de school van mijn kinderen is het eerste feestje meestal voor de 5de of 6de verjaardag. Als je kind er zelf helemaal geen behoefte aan heeft zou ik anders gerust afwachten tot volgend jaar en nu een leuk feestje geven met inderdaad papa, mama, opa en oma en misschien wat leuke kennissen met kinderen van haar leeftijd.

Yta Chalne

Yta Chalne

04-01-2010 om 11:08

Geen onderwerp

Zoon (4j4m) kreeg vanochtend zijn derde uitnodiging voor een feestje. Het zegt hem echt niks. Hij gaat graag naar feestjes, daar niet van, maar de verjaardag van oma is nog steeds veel leuker dan een feestje van een klasgenoot Het is meer voor mij een gerust gevoel dan voor hem. Ik zou me er dus vooral helemaal niet druk over maken (maar ik snap reuzegoed dat je toch wat ongerust bent, zo gaat dat nu eenmaal als het over je kinderen gaat!)

liora

liora

04-01-2010 om 12:55

Verschillend

Hoi,

Het ene kind wordt op bijna elk partijtje gevraagd, het andere kind wordt 2x per jaar gevraagd. Mijn zoon wordt (helaas) ook weinig uitgenodigd. Hij zit er totaal niet mee, maar ik kan soms echt pijn voelen als ik weer een kindje met enveloppen zie en weer zie dat hij geen uitnodiging krijgt. Hij is de allerliefste, waarom zien ze dat niet?????????????????? Ahum.

Maar goed, hij vindt het allemaal prima gelukkig.

Liora

100%mama

100%mama

04-01-2010 om 12:55

Hier

echt een "feestjes" school, want we hebben er dit schooljaar nu 6 achter de rug......Zelf hebben wij dit jaar zijn eerste kinder feestje gegeven toen wij 5 jaar werd, gewoon lekker thuis met ouderwetse kinderspelletjes. Hier vind hij het ook helemaal leuk als hij naar een feestje gaat, maar idd, het feestje van familie vind hij toch leuker. Kijk het lekker aan en doe idd als zij dit wil dit jaar een gewoon feestje zoals zij het wil denk ik!

Vic

je zou een klein feestje kunnen geven. Ze wordt vijf, nodig je vijf kindjes uit waar ze weleens mee speelt of waarover ze vertelt in de klas. Je zou ook de juf kunnen vragen met welke kinderen ze een klik heeft.

Meestal word je wel teruggevraagd, dus de kans is daarna groot dat als er dan kinderen jarig zijn die geweest zijn op haar feestje, haar ook uitnodigen.

Weet je zo'n eerste feestje hoeft niet groots te zijn. Gewoon een leuk thema en daar wat spelletjes en een knutselwerkje aan ophangen en het is al geweldig. Zeker als ze zo jong zijn willen ze ook nog veel lekker spelen.

Mijn advies is dus, zeker omdat ik begrijp dat je het fijn zou vinden als zelf ook eens een feestje zou hebben, om wel een feestje te geven.

Hier trouwens was oudste viereneenhalf bij zijn eerste feestje. Dit was echter van een buurjongetje. Echt eerste klassefeestje was hij zelf ook vijf. Jongste was vier jaar en (even tellen...) acht maanden toen hij eerste klassefeestje had.

groetjes van Purk

Vic

Vic

07-01-2010 om 19:19

Afwachten

Het is dus even afwachten of de uitnodigingen gaan komen na ons feestje. Ze gaat drie kinderen van school vragen en een van de bso. Het wordt geen thuisfeestje (daar ben ik niet zo goed in), maar we gaan naar het poppentheater dus dat past wel goed bij de leeftijd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.