Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Ayanna

Ayanna

06-07-2011 om 13:13

1e officiële kinderfeestje

In september is het zover en mag ik onze zoon zijn 1e echte kinderfeestje gaan organiseren! Ik ben dus op tijd... Hij wordt dan 5 jaar en hij is helemaal gek van Star Wars, en dan met name de Star Wars Lego-variant. Nu heb ik op een site al leuke Star Wars-thema dingen gevonden zoals bordjes/kopjes, tasjes, tattoo's enz. want meneer wil een Star Wars-feest.
Ik heb echter totaal geen fantasie wat betreft spelletjes. Wie o wie kan en wil mij daarmee op weg helpen? Ik wil dus 5 jongetjes leuk bezig houden met een paar spellen waarbij het Star Wars-thema terug komt. Wie heeft er ideeen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Valkyre

Valkyre

06-07-2011 om 16:03

Ehm..

Zelf je eigen robot (R2D2 of hoe-heet-die-ander, of een fantasierobot) knutselen? Met lege rozijntjesdoosjes of met blokjes piepschuim.

Verkleden/zelf Darth Vader maskers maken van zwart karton/zwarte capes voor alle jochies.

Speurtocht (prinses Leia redden - moet je wel iemand zo gek krijgen om een gouden bikini aan te trekken, haha!)

De taart... Hmm. Je kunt natuurlijk een fototaart bestellen, lekker makkelijk.

En verder lekker naar de speeltuin, als je daar in de buurt mocht wonen. Altijd goed!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

06-07-2011 om 16:05

Bij slecht weer

Star Wars kleurplaten!

Maar uit ervaring weet ik dat buiten spelen het makkelijkste is.

Oh, en Darth Vader- tikkertje: wie 'm is, moet Darth Vader nadoen (denk: astmatische zeehond).

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Guinevere

Guinevere

06-07-2011 om 20:50

Eh..

Eh, ik denk dat de meeste 5-jarigen of bijna 5-jarigen nog nooit van Star Wars gehoord hebben, laat staan dat ze weten wie Darth Vader is. Dan kan je er beter een space-achtig feestje van maken. Gewoon een simpele speurtocht en een robotje knutselen is zat, voor de rest gewoon laten spelen.

Ayanna

Ayanna

06-07-2011 om 22:11

Dus wel....

Dat dacht ik een maand of wat geleden ook nog, maar vergis je niet! Binnen zijn klasje (groep 1 en 2) is het helemaal hot! Kind weet me haarfijn uit te leggen wie de goeierikken zijn en wie de slechterikken. En dat Anakin de papa van Luke Skywalker is en dat keizer Palpatine van Anakin een slechterik heeft gemaakt en dat ie toen Darth Vader is geworden...ik bedoel maar. Hij heeft de films nog nooit gezien, vinden we hem ook nog te jong voor, maar dit is allemaal met dank aan Lego en hun coole ruimtevoertuigen. En You Tube waar kinderen tot in den treuren hun collectie laten zien met de daarbij behorende tekst en uitleg.....zucht.....
Mijn man wil zich trouwens graag verkleden als Darth Vader, als ik dan prinses Leia wil zijn...maar volgens mij heeft ie iets andere intenties... Ik speel wel Darth Moeder!
Kleurplaten vind ik trouwens een goed idee! En wie de mooiste kleurplaat heeft gemaakt krijgt een Star Wars-masker. En zo'n fototaart natuurlijk, heel stoer!

Yaron

Yaron

07-07-2011 om 10:09

Eén tip

Van Star Wars weet ik echt niets, ondanks twee zonen, die weten er ook niets van. Maar ik heb één tip doe geen competitie met een kinderfeestje voor kinderen van 5/6 jaar, dat draait vaak uit op veel verdriet bij de "verliezers" dus of allemaal een prijs of niet één een prijs voor bijvoorbeeld de mooiste kleurplaat. Als ze allemaal hun best hebben gedaan verdienen ze allemaal een prijs. Mijn zoon vierde zijn feestje voor zijn zesde verjaardag en zei gelijk al dat er geen winnaars of verliezers mochten zijn anders was het geen leuk feestje volgens hem.

Ayanna

Ayanna

07-07-2011 om 10:56

Yaron

Dat was ook mijn bedoeling. Dat ze allemaal zo mooi gekleurd hebben dat ze allemaal een prijs krijgen!

Valkyre

Valkyre

07-07-2011 om 17:59

Schat

Wij hadden een piratenfeestje voor zoons 4e - de schat met het schatzoeken (speurtocht) was een schatkist (verjaarscadeau) met daarin zakjes Orcacrackers en yoghurtrozijntjes voor iedereen. Iedereen blij..

Ik was er eerlijk gezegd nooit op gekomen dat kleuren ook een competitie kon zijn. Bij ons kregen ze gewoon taart, hartige crackertjes, en een paar snoepjes in het cadeauzakje mee naar huis. Of ze nou zin hadden om te kleuren of niet

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Polly Shearman

Polly Shearman

07-07-2011 om 21:58

Veel simpeler

Print tig plaatjes van een starwars figuur. Plak die net voor het feestje op allerlei lantaarn palen, verkeersborden enz in de buurt. Langs allerlei speeltuintjes als die er zijn. Of langs andere leuke plekjes. Rugzak met drinken en koekjes mee en je bent zo een paar uur zoet.

Ayanna

Ayanna

07-07-2011 om 22:25

Dank dames

Heb al weer een paar tips voorbij zien komen, waar ik iets mee kan! Moet natuurlijk wel opletten dat ik het feestje niet te 'vol' ga stoppen met verschillende activiteitjes. Spelen moet natuurlijk wel de boventoon voeren op zo'n feestje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.