Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
oorbel

oorbel

25-02-2012 om 14:15

2de gaatje 10 jaar

Wat vinden jullie?
Dochter van 10 jaar heeft sinds 2 jaar oorbellen. Nu wil ze graag een 2de gaatje in haar oren.
Op zich vind ik 2 gaatjes per oor erg leuk. Maar ik vind haar nog zo jong. Met 13 jaar zou ik het geen probleem vinden. Dochter is heftig teleurgesteld. Dat snap ik ook. Vriendinnetjes mogen het allemaal wel. Normaal gesproken ben ik daar niet zo gevoelig voor maar nu zie ik wel dat ik geen logische argumenten heb. Ik kom niet verder dan dat ik haar te jong vind. Dat het gevoelsmatig is. En wat moet ze dan als ze 13 is? (dat is natuurlijk een achterlijk argument; ik kan mij nog herinneren dat mijn moeder dat opvoerde.)

Mijn vraag is concreet:
Wat doen jullie in zo'n situatie?
Weigeren op basis van gevoel- persoonlijke voorkeur of ga je overstag omdat je geen redelijke argumenten hebt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nee

ik vind het persoonlijk niet mooi en zou het dus ook niet willen bij dochter, dat moet ze dan maar doen als ze 18 is (of eerder maar dan wel mijn commentaar en sancties er duidelijk bij).

Fiorucci

Fiorucci

25-02-2012 om 15:04

Iets later

Ik ben net met mijn dochter naar de juwelier geweest voor een tweede gaatje, voor haar twaalfde verjaardag. Vond ik een mooi moment. Ze heeft nu een klein zilveren ringetje in de eerste gaatjes en een mini roze steentje in de tweede gaatjes.

Fiorucci

Fiorucci

25-02-2012 om 19:34

4tje

Dat laatste is natuurlijk makkelijk te ondervangen, dus alleen zilver of goud kopen..)
Ik heb zelf vijf gaatjes aan elke kant maar eigenlijk nooit problemen kwa ontstekingen etc. Ik vermoed dat sommigen daar meer gevoelig voor zijn dan anderen.

Terpi

Terpi

26-02-2012 om 10:47

Ik zou het wel doen

ik geloof dat ik het wel zou doen als ik geen goede reden zou kunnen verzinnen om het niet te doen.

Tango

Tango

26-02-2012 om 12:21

Ha, toevallig

begon Tangodochter van bijna 11 er zonet over. Ze ging met een vriendinnetje weg en die vertelde een tweede gaatje te willen laten schieten. Tangodochter wilde ook. Ik ben er nog niet op in gegaan en wacht wel af of ze er nog over begint. Het liefst zou ze ook nog een piercing willen (door haar lip of neus!), maar daar beginnen we helemaal niet aan. En dat tweede gaatje komt wel als ze 12 is. Vindt ik inderdaad een mooie leeftijd en verder klaagt ze nu al regelmatig over dat ene gaatje als ze haar oorbel er niet goed inkrijgt. Voorlopig laten we het nog even bij 1 dus. Als ze het met haar 12e nog steeds wil, vind ik het wel goed.

Vic

Vic

26-02-2012 om 15:07

Nee

Ik heb zelf ook 2 gaatjes in elke oorlel en dat blijf je zien, ondanks dat ik al jaren geen oorbellen meer draag. Mijn oudste heeft op haar 9e wel oorbellen gekregen, ook al had ik gezegd dat dat pas mocht op haar 18e (even een zwak moment Maar als ze nu nog tweede gaatjes zou willen, geef ik daar echt geen toestemming voor. Ongeschonden oorlellen zijn zoveel mooier.

Yvonne

Yvonne

27-02-2012 om 04:40

Hier met 9 al

Zelf wilde ik vroeger ook een 2de gaatje. mocht pas al ik 18 was, ik vond dat zo flauw. De dag na mijn 18de verjaardag ben ik meteen naar de juwelier gegaan. Toen dochter met 9 een 2de gaatje wilde heb ik haar wel even goed over na laten denken. Maar daarna mocht het gewoon.
Ze is nu 13. Als ze straks een piercing wil mag het ook maar niet in haar gezicht. Als ze dat ooit wil zal ze moeten wachten tot ze op zich zelf woont

passiebloem

passiebloem

27-02-2012 om 14:29

Hier ook

Hier ook een dochter van 10 jaar die een tweede gaatje wilde. Ik vind het ook leuk staan. Het was wel een zakgeldkwestie en de afspraak dat wat ons betreft dit het laatste gat tot haar achttiende is!Hier eigenlijk nooit ontstoken orem!

groeten passiebloem/

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.