Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
dana Versloot

dana Versloot

14-02-2009 om 22:31

5,5 jaar en nog bedplassen.

Onze zoon van 5,5jaar slaapt nog met een luier aan. Overdag gaat alles al ruim 2 jaar goed. Enkel de nachten zijn nog steeds nat. Hij slaap nu nog met een luier. En ik moet zeggen er zijn periodes dat hij zonder luier gaat slapen, en dat het dan 2 a 3 nachten goed gaat en droog wakker wordt, maar na die 3e nacht is het weer over en duurt het weer weken voordat hij weer eens droog is.
Ik begin me een beetje zorgen te maken, omdat volgens mij dit toch wel laat is voor zijn leeftijd. Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben? En wie heeft er tips?

Groeten
Dana

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jesse_1

Jesse_1

14-02-2009 om 22:57

Geen zorgen

Er zijn nog heel veel kinderen die met 5,5 jaar niet zindelijk zijn 's nachts.
Zoek eens in het archief (ook bij bassischoolleeftijd), er staat héél veel in.
Jesse

Ik lees mee...

Hier ook zoon van 5,5 en snachts KLETSnat. We laten hem plassen voor dat wij naar bed gaan, maar ik heb niet het idee dat de luier er minder nat om is. Dus actuele info is ook voor hier welkom. Ik lees mee...

Sjillie

Sjillie

15-02-2009 om 20:20

Geen zorgen

oze zoon van 6½ is ook nog niet aan nachtzindelijkheid toe, hij slaapt zo vast dat hij het niet voelt.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

16-02-2009 om 07:45

Laten plassen

Zetten jullie hem dan 'savonds nog wel even op de wc om te plassen? Mijn dochter zet ik om 23:00 uur op de wc om een plas te doen, dan blijft ze wel droog en anders niet.

Neusspray

mijn nichtje van 7 plast ook nog dagelijks in haar bed. Zij is onlangs begonnen met een speciale neusspray die vlak voor het slapen moet worden toegediend. Vanaf het gebruik heeft ze geen enkel probleem meer.
Spray is wel enkel verkrijgbaar via de dokter.

Maar ik dacht ook dat 5,5 nog niet 'abnormaal' is hoor.

Pelle

die tip van de luier ga ik onthouden als we met mijn zoon met de plaswekker gaan beginnen. Die is trouwens ruim 8, door omstandigheden telkens redenen om weer even het aan te kijken. Maar binnenkort dus ook hier de plaswekker.

Ik vind 5,5 jaar dus nog niet echt een leeftijd om je zorgen te maken.

groetjes van Purk

ano9

ano9

16-02-2009 om 22:26

Hier

8 jaar en nog niet zindelijk. vanalles geprobeerd, plaswekker, wakker maken, stikkersysteem, nog steeds geen resultaat. voor hem is het erger als voor ons. geen zorgen, het komt vanzelf wel (denk ik ha ha)

ano9

ano9

16-02-2009 om 22:28

Daarbij

zijn jongens over het algemeen later met zindelijk worden als meisjes. dochter was met 2.5 jaar dag en nacht droog dus...

*bella*

*bella*

17-02-2009 om 09:19

Niet laat

Laatst met schoolarts besproken (toevallig) en die adviseerde een plaswekker met 7 jaar. Hij vond het nog volstrekt normaal dat dochter van ruim 5,5 nog een luier aanhad. (adviseerde de wekker onder begeleiding, niet zelf beginnen)
Wij hebben hier nooit iets gedaan en doen heel gewoon over de luier. Dus ook nooit laten plassen oid.
En de laatste weken begon het steeds meer te rijpen bij dochter, ze wil nu toch echt graag zonder luier. Komt dus niet van ons uit, maar ze heeft nogal wat logeerpartijtjes de laatste tijd en voelt zich misschien gestimuleerd door feit dat andere kinderen geen luier meer dragen. Luier was af en toe droog laatste tijd, maar zeker niet altijd.
En nu is ´ie vannacht dan voor het eerst afgegaan. Ik ben sceptisch en temper haar enthousiasme dan ook wat, ben bang dat het anders te teleurstellend is als het niet lukt. En als het niet lukt gaat de luier ook weer mooi om. Ben dus benieuwd. Vannacht iig droog! (is een keertje opgestaan om te plassen) Mooi begin maar we zien wel. Heb zelf niet zo´n haast. De schoolarts zei dat als een kind overdag geen problemen heeft met ophouden dat er dan weinig kans is op een fysiek probleem.
Het komt dus wel.(meestal denk ik) Dit is echt iets van de laatste weken, eerder speelde hier niets dat ook maar een beetje leek op zindelijkheid ´s nachts.

mama van zoon 5,5

mama van zoon 5,5

17-02-2009 om 20:30

Hier ook

Ook ik heb een zoon van 5,5 jaar.
Plast nog steeds ´s nachts in bed.
Overdag gelukkig geen ongelukjes,aar wel heel veel en vaak plassen.Hiervoor ben ik naar de kinderarts geweest en ze hebben daarom afgelopen week een echo van de blaas en nieren laten maken.Hierop was niets geks te zien ( tot mijn grote opluchting,want maakte me erg veel zorgen ).Ze hebben hem toen laten plassen...en hij zei dat hij niet kon plassen.Na aandringe kwamen er 10 druppels uit.Toen dus weer via de echo gekeken enwat bleek...er bleef dus gewoon plas in de blaas achter.Hij plast dus niet goed uit.Neemt er de tijd niet voor.
Waardoor hij dus vaker dan normaal moet.Ze zeiden ook dat dit ook vaak het probleem ´s nachts is.

Nu las ik ergens " tot 20 tellen "..en dat ga ik nu ook proberen.

Ik vind 5,5 jaar ook nog niet zo dramatisch als het gaat om een luier ´s nachts...maar toch denk ik dat er op deze leeftijd extra aandacht aan gegeven moet worden.
Misschien helpt dit net even om het probleem voorgoed op te lossen.

Vind het wel een heel lastig probleem,dus ik lees graag mee.

groetjes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.