Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
*bloempje

*bloempje

17-04-2009 om 12:36

6 jaar en zo brutaal

Hallo,

*zucht*, waarom is opvoeden toch zo moeilijk en soms ook gewoon niet leuk.
Ik heb een dochtertje van 6 en dat is een behoorlijk pittig ding. Heel ongeduldig (net als ik helaas).
Ze is al een tijdje zo hondsbrutaal tegen mij en soms mijn man. Trekken met haar ogen zo van"daar heb je haar weer met dat gezeur".
Hoe kan ik hier nou het beste mee omgaan? Negeren? Straffen, waarschuwen...ik heb alles al geprobeerd. De laatste tijd loop ik alleen maar te vitten....Wie heeft voor mij de goude tip!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bloempje

Hier een dochter van ondertussen bijna 8 met een pittig karakter zullen we maar zeggen. Dochterlief heeft ook van die periodes dat ze er wel wat van kan en ik laat haar dan regelmatig even op de trap zitten om eens na te denken hoe ze het ook netter/aardiger zou kunnen zeggen, vragen, mededelen etc. Tegenwoordig heeft ze de "boodschap" meestal snel begrepen en bindt in. Succes.

Wisselend

afgelopen half jaar heb ik met dochter dit gehad, ik die dan constant boos werd afwisselend met rustig zeggen 'dat kan je ook anders zeggen toch?' en een dochter die vanuit school (moe, overprikkeld ??) met een enorme waffel bij mij thuis verhaal kwam halen of mij regelrecht schoffeerde.

Ik wimpel nu wat vaker speelafspraakjes af, kwartier eerder naar bed, consequent zijn en de excessen direct bestraffen en de mindere uitspattingen afdoen met 'zeg dat eens anders', ik doe ook wel eens alsof ik het niet hoor. Verder geniet ze erg van die enkele middagen dat ik met haar alleen ben en samen wat kneuterig in de tuin aan het prikken zijn of samen op een terrasje zitten, dan is het wel gezellig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.