Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Julia47

Julia47

06-03-2009 om 23:38

8 jr veel vriendinnen, zo onzeker

Ik heb een ingewikkeld probleem: mijn dochter voelt zich snel buitengesloten. Dat wil zeggen: ze heeft veel vriendinnen, maar één is de liefste en als ze daar een middag niet kan spelen zijn de rapen gaar. Dan voelt ze zich afgewezen, dan wil ze niks meer, terwijl ze toch zelf ook vaak haar gang gaat en niet altijd met iedereen kan spelen. Het leek eerst een soort faalangst, ze had het gevoel dat ze gepest werd en kon dan heel boos reageren, waar de andere kinderen dan weer niks van snapten. Ze heeft speltherapie gehad en is daar een heel stuk sterker uitgekomen. Maar nu lijkt het oude gedrag weer helemaal terug te komen. Ik word er zo moe van, ze voelt zich bij het minste geringste buitengesloten en is dan erg overstuur. Ik heb gebeld met de speltherapeut. Misschien ligt het aan het feit dat ze net op een nieuwe naschoolse opvang zit, waar ze trouwens bijna iedereen al kent en waar ze ontzettend graag heen gaat. Misschien is het ook wel weer tijdelijk, en kan ze door de verandering weer even terugvallen in haar oude patroon, maar ik heb zo weinig geduld, ik kan er zo slecht tegen dat ze zich zo voelt. Ze heeft veel vriendinnen die ontzettend graag met haar spelen. Ik weet niet hoe ik haar kan helpen. Weet iemand raad?

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.