Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Elisa

Elisa

30-09-2011 om 13:02

9 jaar oud en zooooooo eigenwijs

Mijn zoontje van 9 weet alles beter. Zeg ik A zegt hij B, als ik dan zeg dat ik toch iets ouder en wijzer ben en dat t echt zo is, zegt hij gewoon glashard, nee hoor, zo is t en niet wat jij zegt. Pffff ik word er zo langzamerhand gek van. Nog tips hoe je hier op in moet spelen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
guera

guera

30-09-2011 om 13:15

Niet voeren

Gebeurt hier ook weleens maar ik laat me niet verleiden tot welles nietes. Over watvoor dingen gaan het dan bij jullie?
Want van uitspraken als 'ouder en wijzer' gaan zelfs bij mij de stekels overeind. ha ha ha. Dat vind ik nooit echt een argument, behalve als kind soms vraagt: mam hoe weet jij dat allemaal? tja omdat ik ouder ben en dus meer heb meegemaakt, en langer op school heb gezeten.

Verder zou ik mijn schouders ophalen als kind zoiets zegt. 'Prima dan geloof je toch wat je zelf zegt, ook goed'. Later komen ze er vaak wel op terug. Hij krijgt hier vast heel veel aandacht mee en een gesprekje

Ely

Ely

01-10-2011 om 09:45

Herkenning

Hoi,
Dat herken ik. Oudste inmiddels tien maar is nog steeds goed in stellige stellingen, zeg maar.

Wat ik probeer is hem zelf te laten inzien dat het onzin is wat hij zegt door vragen te stellen.
Werkt natuurlijk niet voor alles en soms betrap ik mezelf ook wel op wat sarcasme: o ja, wanneer had jij ook alweer rijexamen gedaan want ik heb natuurlijk al heel lang mijn rijbewijs dus tsja.... Vast niet verantwoord maar het helpt vaak wel )
En als het verder nergens relevant voor is laat ik het ook weleens gaan, gewoon ergens anders over beginnen ofzo.
Nu ik erover nadenk heb ik geloof ik 1x gezegd dat hij dit soort discussies leuk met zijn vrienden kan doen, dat ik er niet aan meedoe. Weet niet meer wat de aanleiding was....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

T&T

T&T

01-10-2011 om 12:19

pfff... heb er eentje van 9 en een van 10, en ik herken het wel! ze veranderen behoorlijk, er is zelfs een boekje over: kind van 9, van Hermann Koepke. 9 jaar is echt een keerpunt in een kinderleven!
Maar er is hoop... ze worden vanzelf 10
groetjes, Tess

bertje1

bertje1

01-10-2011 om 14:35

Haha

gewoon zeggen: ja hoor. dan is het afgelopen.
laat je niet op de kast jagen.

Elisa

Elisa

02-10-2011 om 23:17

Nou ok dan

ik ga jullie tips toepassen. maar t blijft lastig dat zeker. Hij gaat zelfs dwars in op feiten die vaststaan, dat maakt me t meeste gek. en toch heb ik er ook al 1 van 12 maar blijkbaar vergeet je weer, alhoewel deze tweede.... t is me dr eentje hahahaha

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.