Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
debby pronk

debby pronk

30-09-2011 om 23:28

9 jaar prikken een heel angstig kind

hoi hoi,

even een vraagje hoe men dit heeft gedaan.
mijn zoon is echt panisch voor prikken..
voor onze zomervakantie heeft hij een hep a prik gehaald en in overleg met de huisarts(die ook prikte)is deze in zijn been gezet omdat hij een gespierde spijker is.. de huisarts gaf ook aan in de armen prikken bij hem zal altijd zeer doen omdat hij zo mager is.

nu krijg ik de oproep voor 9 jr prikken en hier staat al in "zorg ervoor dat de bovenarm ontbloot kan worden"
zoon wil dit echt niet. zal ik nu maar even bellen om dit aan te geven dat ze in zijn been moeten prikken of wachten we af en geven we daar aan dat ze in zijn been moeten prikken en anders niet..omdat hij de boel dan op stelten zet en de prik geven niet gaat(al eerder gehad nl)

wat zouden jullie doen..

groetjes

mama van zoon van 9

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ayla

ayla

01-10-2011 om 07:59

Emla

ooit van gehoord? Emla zalf is een verdovende zalf die je een half uur van te voren op de prikplek moet smeren, pleister erop, en dan doet de prik een stuk minder pijn, misschien wordt je zoon ook een stuk rustiger als hij weet dat de huid verdooft is

picobello

picobello

01-10-2011 om 10:25

Prikken

hier ook extreem angstige 9 jarige. ( een ook moeder die niet van prikken houdt)
Bij dochter werd er alleen bloed geprikt mbv lachgas, maar dat was in zh. vacinatie alleen door eigen arts, nooit schoolarts. Door langzaam een vertrouwensband op te bouwen met arts laat ze nu toe dat ze geprikt wordt.
Schoolartsen zijn vaak wat ongeduldig, moeten nog veel anderen prikken op dezelfde dag. laat iemand niet ergens anders prikken dan dat jij of hij wil.

mari39

mari39

01-10-2011 om 13:09

De 9 jaar prikken

zijn er twee,toch? Tenminste, mijn zoon kreeg er twee letterlijk tegelijk in beide armen. Twee verpleegkundigen/artsen die aftellen en ze er tegelijk inzetten. Dus als je zalf gaat smeren (is wel een goed idee overigens) of in de benen laat doen, houdt rekening met 2 prikken.
mijn zoon was ook erg gespannen, dat maakt de prik alleen maar pijnlijker, maar het is goed gegaan.
Succes ermee

ishtar

ishtar

01-10-2011 om 13:50

Aparte afspraak en emla

zoon (met beperkingen) is ook extreem angstig. Door toeval konden we 2 keer niet op de reguliere prik-afspraak komen en moesten we een aparte afspraak maken. En dat is zo goed bevallen! Thuis heb ik er emla opgesmeerd, op beide armen inderdaad, het zijn 2 prikken, dat kent zoon, hij weet ook dat hij dan niks voelt. Toch was hij wel heel gespannen, maar hij heeft bij mij op schoot gezeten en ik hield hem vast. Zo konden ze de prikken geven. Dat was in zo'n grote prikhal echt niet gelukt!
Sterkte met en voor je zoon!

Puck

Puck

01-10-2011 om 13:55

Apart

Zo'n massaal prikevenement lijkt me idd geen goede optie. Een aantal mogelijkheden zijn hier al genoemd. Wat ze hier doen met kinderen die angstig zijn is dat zecapart meegenomen worden naar een andere ruimte waar wel individuele aandacht gegeven kan worden.

jeugdarts GGD

jeugdarts GGD

03-10-2011 om 20:33

Vip-ruimte en in de benen

Hoi,

Bij mijn GGD (waar a.s. woensdag weer massa-vaccinatiemiddag is) is er áltijd een zogenaamde (of door mij zogenoemde) VIPruimte. Daar lijkt het dus op 'een afspraak in je eentje'. Er is daar rust (geen publiek), en mogelijkheid voor wensen zoals in de benen prikken, om de beurt prikken, en in de houdgreep prikken.
Of het nou is omdat het kind het eng vindt, of omdat ouders het eng vinden, of gewoon niet gediend zijn van allerlei blikken van anderen (kinderen die geluidjes maken, huilen, noem maar op). Daar is de VIPruimte voor. Bij binnenkomst in de sporthal waar wij prikken, kan dat worden aangegeven, en als een van de mensen aanwezig het idee heeft dat een kind graag gebruik zou willen maken van de VIPruimte, wordt het aangeboden.
Misschien is dat bij jullie ook zo?
Groet,
jeugdarts GGD

Ik zie er nu al tegenop...

.. en dan is mijn dochter nog 7. En dan niet vanwege haar, maar vanwege mijzelf.. ik ga namelijk bij de aanblik van een injectienaald al tegen de vlakte. Zijn daar ook VIP-ruimte's voor? Of surrogaatbegeleiders? Zodat ik het niet hoef te zien? (Andere kant opkijken werkt overigens ook niet. De wetenschap dat daar een injectienaald ligt doet me al tollen..)

Tango

Tango

03-10-2011 om 22:28

Ireth

Is het dan niet handiger om iemand anders met je kind te laten gaan in plaats van je nu al druk te maken om de prikactie. Tegen die tijd gewoon regelen dat ze met een vriendinnetje meekan of zo.
Als je zelf angstig bent maakt dat het voor je kind niet beter hoor. Vorig jaar stond ik met Tangodochter in de rij voor de prikken, zij was niet bang ofzo. Achter ons stond een moeder maar te roepen van oh, ik hoef het niet te zien hoor, kan die deur niet dicht etc. Kind naast haar stond vreselijk te huilen. Tja, niet zo gek natuurlijk.

Irene

Irene

04-10-2011 om 09:09

Ireth: niet mee!

Als je er zelf zo'n moeite mee hebt: niet meegaan! Er is vast wel iemand anders te vinden die dat kan doen. Ik heb zoiets met tandartsen. Ik ga dan ook nooit met kinderen naar de tandarts, dat doet mijn man.

Tijgeroog

Tijgeroog

04-10-2011 om 09:47

Ireth

Ik zou inderdaad niet mee gaan. Probeer te voorkomen dat je kinderen ook prikangst krijgen, ik denk dat je zelf wel weet hoe lastig dat is. Laat je man gaan en vertel je dochter niet dat dat is omdat jij niet durft, maar omdat hij het zo leuk vindt. Als ze jouw angst merkt wordt ze er zelf ook bang voor.

Fiorucci

Fiorucci

04-10-2011 om 15:25

Eens!

Toen mijn kinderen zo jong waren en ik zelf nog panisch voor de tandarts, ging mijn man met hen mee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.