Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
prinses01

prinses01

30-12-2008 om 21:38

Achterop de fiets

Hallo,

Het fietszitje achterop begint te klein te worden (of liever gezegd: dochterlief wordt te groot). Hoe kun je ze dan achterop vervoeren? Zijn dat speciale zitjes/leuninkjes (ik weet niet hoe ik het anders moet noemen). Ik kan wel naar een fietsenmaker lopen, maar ik hoor liever jullie ervaringen. Zo zag ik laatst ook een soort zitting achterop die je kon inklappen? Iemand bekend mee?

Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes, Ingrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

30-12-2008 om 21:47

Los

Ik was ooit van plan om zo'n inklapbaar dingetje voor achterop te kopen. Door van alles en nog wat kwam het er niet van. Dus toen heb ik zoon gewoon los achterop de fiets gezet en het ging eigenlijk prima!
Evt. kun je dan nog wel voetsteunen aanbrengen, en let op of je sterke jasbeschermers hebt. Die van mij zijn bijvoorbeeld extra sterk, speciaal voor trappende kindervoeten.

Brianna F

Brianna F

30-12-2008 om 21:47

Leuning en losse steuntjes

Ik had een inklapbare leuning, die je aan het eind van de bagagedrager bevestigd. Je hebt ze ook met zittinkjes eraan vast, die je op de bagagedrager vastschroefd en dan 2 voetensteuntjes vastgemaakt aan het frame van de fiets.

amk

amk

30-12-2008 om 23:16

Let op

tot 8 jaar is het wettelijk verplicht je kind te vervoeren in een fietszitje met deugdelijke rug, arm! en voetsteun.

Even gekopieerd uit het reglement verkeersregels en verkeerstekens:
Artikel 61
Fietsers en bromfietsers mogen slechts kinderen beneden acht jaren vervoeren indien zij zijn gezeten op een doelmatige en veilige zitplaats met voldoende steun voor rug, handen en voeten.

De sanctie die er opstaat is even uit mijn hoofd iets van 70 of 90 euro!
Niet dat ik het idee heb dat die nu vaak uitgedeeld wordt, maar toch.

groetjes,
Angela

Guinevere

Guinevere

31-12-2008 om 09:30

O jee

Oei, dan loop ik inderdaad regelmatig een fors risico op een bekeuring. Goh, ik had hier nog nooit van gehoord. Ik zal als we worden aangehouden maar tegen de plisie zeggen dat zoon 8 is (maar véél te klein voor zijn leeftijd)
Volgens dat artikel moet je zo'n groot kind dus echt in een kinderzitje zetten, nou, dat wordt moeilijk hoor. Zijn er wel van die grote fietsstoelen? Ik zie me al rijden, met een soort Empire State Building achterop...

Lou

Lou

31-12-2008 om 12:07

Ik ook

Ik loop kennelijk ook al een tijdje het risico op een bekeuring. Maar ze past gewoon niet meer in een zitje! Waar slaat zo'n leeftijdsgrens op, het gaat toch om veilig zitten? Sommige oudere kinderen zijn een kop kleiner dan mijn 7,5-jarige. Die zouden dan los mogen zitten en mijn dochter niet? Ik geloof niet dat ik me van deze regel iets ga aantrekken.

groet,

Lou

Prulletje

Prulletje

31-12-2008 om 13:49

Marktplaats

Wij hebben de BoBike Junior (het inklapzitje dus), maar dan van marktplaats. Er staan er vrij veel op, en is een stuk goedkoper! Het zit toch een stuk comfortabeler en een beetje veiliger dan los achterop. Kind hier is nu 9 (gemiddeld van lengte en gewicht) en fietst meestal zelf. Maar zit voor heel grote afstanden nog wel eens bij papa achterop. En dat gaat prima.

Prulletje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.