Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
liora

liora

26-04-2009 om 19:42

Afdrogen

Hoi ouders,

Mijn zoon is bijna 6. Meestal droog ik hem nog af na het bad. Maar is dat nog wel nodig? Vanaf wanneer gingen jullie kinderen zichzelf afdrogen?

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Liora

Dezelfde vraag stelde ik mezelf gisteren toen ik mijn dochter weer af stond te drogen na het bad. Onze dochter is bijna 8 en doordat ze lang haar heeft moet ik haar daarbij nog helpen als ik niet één grote klittenbos wil hebben daarna. Automatisch droogde ik haar helemaal af terwijl ze net een uurtje daarvoor samen met haar broer naar het zwembad was geweest en het dan wel zelf doet (haar zit dan in een staart en wordt alleen zo droog geknepen). Ik geloof dat ik het haar thuis voortaan ook maar zelf laat doen na het douchen/badderen.

Jesse_1

Jesse_1

26-04-2009 om 20:27

Hihi

Met dit soort dingen is het: zolang als jullie het beiden nog willen .
Oudste had 2 kleine broertjes, en zelf een flinke neiging tot 'zelluf doen', dus die doet vrijwel alles al vanaf vrij jong zelf. Middelste en Jongste (5) laten zich alles lekker aanleunen . Soms laat ik het ze zelf doen, en droog alleen de kieren (oksels, liezen) nog even na.
Jesse

Asa Torell

Asa Torell

27-04-2009 om 12:28

Hier zelf

Zoon van 5 'doet' het meestal zelf. Dat bestaat er uit dat hij gewoon 5 minuten blijft zitten met de handdoek die ik om hem heen sla, en daarna is hij dan wel ongeveer droog. Als we sneller moeten zijn (bijv. bij zwemles) dan droog ik hem meestal wel af - ik weet dat hij het wel zelf kan maar ik wil ook best helpen (tenminste als het wordt gewaardeerd, dus vriendelijk gevraagd etc).

Hier ook zelf

Zoon van 6 en dochter van 4 drogen zichzelf af na het douchen, alleen het lange haar van mijn dochter doe ik nog. Oh ja, en hun tenen controleer ik altijd even, als ze die niet goed afdrogen hebben ze zo last van kloofjes oid...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.