Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
koentje

koentje

12-05-2010 om 09:55

Alleen thuis

Mijn zoon van 11 (adhd en PDD?) blijft niet alleen thuis. Laatst moest ik nog boodschappen doen terwijl hij lekker zat te lezen. Hij zei achteloos dat ik dan maar zonder hem moest gaan, hij had geen zin. Toen ik enkele meters bij ons huis vandaan was rende hij naar buiten, riep dat hij toch mee wilde en rende me achterna. Toen ik ernaar vroeg vertelde hij dat hij denkt dat er nare dingen kunnen gebeuren als hij alleen thuis is... niet goed wetende wat, maar toch maar liever niet alleen thuis is dan.
Het is sowieso een kind wat het liefst bij ons dicht in de buurt speelt en aanwezig is. Dat wordt wel iets minder met het groter worden, maar niet veel. Overigens heeft hij er geen enkel probleem mee om ergens anders te zijn, waar wij niet zijn. Maar dit vind ik heel opvallend. Het is verder geen probleem, maar ik vraag me af of het een signaal is van iets en of we er iets mee moeten.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
jds

jds

12-05-2010 om 22:59

Uhm

Ondanks zijn leeftijd en zijn adhd, vind ik hem toch wel wijs. Wat als hij niet precies weet in welke winkel je bent. En idd: er zou maar brand uitbreken. Ik weet uit eigen ervaring dat je huis er binnen een half uur dusdanig uitziet dat je echt LETTERLIJK GEEN HAND VOOR OGEN ziet. En wat zou hij dan moeten doen?
Dan breekt echt de paniek uit, en kunnen mensen (hoe jong ook) rare dingen gaan doen.

Moek

Moek

12-05-2010 om 23:00

Versterkte angsten

Zou het met de versterkte angsten die bij PDD-NOS horen te maken hebben? Ik stel me er hier ook op in dat zoon wat langer begeleiding in alles nodig zal hebben dan dochters...

Moe...

Moe...

13-05-2010 om 00:55

Plan

Ik heb geen ervaring met pdd nos, maar hier doen wij het met 'het plan'; ik herhaal het ook elke keer; de sleutels van de achterdeur; bij de deur, mijn 06 nummer bij de telefoon, en als er iemand bij de deur is; voor niemand(ook niet voor bekenden) open doen, zeggen dat je ma staat te douchen
(maar voorlopig blijft hij niet meer alleen thuis; brand in de tuinkachel, emmer erop om de rook te verhullen, helemaal overstuur...eerst maar weer deze fase overbruggen met onze jonge onderzoeker)

koentje

koentje

13-05-2010 om 11:28

Gelukkig....

is er ook nog een koentje-man!

Maar jullie hebben het nu over brand; dat heeft hij niet genoemd. De angst is wat onbestendig. Hebben jullie kinderen zoiet s wel eens uitgesproken?

jds

jds

16-05-2010 om 18:49

Pelle

Mijn berichtje is alweer van even geleden, maar als ik het zo teruglees, staat er niet in, wat ik eigenlijk wilde zeggen.
Oftewel: je hebt gelijk!
Koentje-man: mijn kinderen zijn iets jonger, maar die kunnen soms ook ineens een onbestemd gevoel hebben.
Heeft hij mogelijk iets op tv gezien, of via de media gehoord, wat hem zo angstig heeft gemaakt? Iets wat voor ons 'niets voorstelt', maar iets wat voor hem heel erg is? Het zou kunnen dat hij dat geen plaats kan geven, waardoor hij zo reageert....
En zeg nou zelf: we hebben allemaal toch wel eens zo'n buikgevoeg wat we niet kunnen plaatsen. Ik wel ten minste....

koentje

koentje

17-05-2010 om 21:22

Ja. jds

maar hij is nog nooit alleen thuis gebleven; tot voor kort omdat we hem dat niet toevertrouuwden, maar ook omdat hij geen belangstelling heeft alleen thuis te blijven. Maar nu blijkt, als er iets is wat hem thuis toch meer trekt dan meegaan boodschappen doen, dat er toch een stuk angst bij komt kijken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.