Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Alleen zwemmen met 9 en 11 jaar/

Hallo,
onze zoons willen alleen naar het zwembad. ze zijn 9 en 11 jaar. Oudste is zeer verantwoordelijk en heeft al een keer eerder met vrienden alleen gezwommen.
toch vind ik jongste te jong. Wat vinden jullie?

We wonen in schalkwijk, er zijn regelmatig kleine opstootjes ook in zwembad. Ik vind het gewoon geen goed idee.
Zoon is boos. Vind dat het prima kan.
Ik wil graag weten, zijn wij nou te voorzichtig?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kobalt

Kobalt

01-05-2011 om 09:46

Nee

Ik vind je niet te voorzichtig. Onze (net) tien jarige mag ook nog niet alleen naar het zwembad en die broer van 11 is nog te jong om voor zijn broertje te zorgen.

Fiorucci

Fiorucci

01-05-2011 om 11:43

Nee

Want al geef je oudste niet de verantwoording, als er wat gebeurt zal hij het wel als zodanig opvatten.

Vic

Vic

01-05-2011 om 12:39

Afhankelijk van situatie

Mijn dochter mocht alleen, met vriendinnen, naar het zwembad toen ze net 10 was. Toen had ze trouwens nét haar A-diploma. Het zwembad in Schalkwijk is toch zo'n zwemparadijs? Dat had ik waarschijnlijk niet goed gevonden, veel te onoverzichtelijk en groepjes vervelende jongeren. Ons (buiten-) zwembad is echt een familiebad, met heel veel toezicht.

annemir

annemir

01-05-2011 om 12:46 Topicstarter

Oke

Oke bedankt ik ben dus niet gek. Ja Vic zwemparadijs met vervelende jongetjes soms.
Hij heeft abc maar toch... Ik vertrouw hen wel maar anderen niet...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

01-05-2011 om 12:57

Annemir

Het is voor jou een wat verder weg, denk ik, maar in het zwembad in IJmuiden zou ik het wel aandurven (Heerenduinen). Of in Sassenheim, De Wasbeek. Dat is ook wat kleinschaliger en met heel goed toezicht. Ik zie altijd ouders groepjes kinderen afzetten, en dan weer doorrijden.

Fiorucci

Fiorucci

01-05-2011 om 15:34

Precies annemir

Soms is het zo dat je je kind wel vertrouwd, maar zijn omgeving niet...

Niny

Niny

01-05-2011 om 23:01

Mijn kinderen van 12 en 10

Hoi Annemir,
Mijn twee jongsten (meisje van 12 en jongen van 10) zijn gisteren samen naar het zwembad gegaan. Buitenzwembad, veel toezicht, eigenlijk zelden problemen. Niettemin vond ik het best spannend voor ze, maar er waren nog 2 vriendinnen van mijn dochter en de ouders van een van die vriendinnen en het was prima gegaan.
Zo'n zwemparadijs-met-toestanden wat jij beschrijft vind ik iets heel anders, zou ik ze nooit alleen naartoe laten gaan.
Niny

Schalkwijk

aha het boerhaavebad, vervelend dat er opstootjes zijn, de keren dat wij er waren heb ik het niet gezien. Het is ook geen zwembad met heel spannende glijbanen dus een zwemparadijs kan je het niet noemen en er zijn toch ook instructeurs aanwezig ? Die 11 jarige had wel gemogen van mij, maar ik vind 9 jaar te jong, mijn dochter is 8 en heeft het c diploma maar zou van mij absoluut niet zonder toezicht van een volwassene naar het zwembad mogen. 11 vind ik al anders, dan zijn ze langer en beter gebekt, kunnen de siutatie beter inschatten. Maar ik vind 11 niet oud genoeg om toezicht te houden op een 9 jarige.

nee, ik zou nog even wachten totdat de jongste ook wat flinker is.

annemir

annemir

02-05-2011 om 20:59 Topicstarter

Oke

ik heb de opstootjes ook niet zelf gezien en ben er regelmatig,maar je leest en hoort er wel van. Kinderen gaan ook in de buurt naar school en geloof me, er lopen wat pestkoppen rond. ik kan me zo voorstellen wat er zo'n middag kan gebeuren.
oudste zou ook wel mogen hoor,maar idd niet met jongste. ook omdat jongste altijd de narigheid lijkt aan te trekken

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.