Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
louise

louise

18-08-2009 om 23:19

Angst voor spelen bij kinderen

Onze zoon van 5 jaar is super vrolijk, grappig en ligt goed in de klas. Dat is natuurlijk ontzettend fijn. Maar omdat iedereen hem zo leuk vindt willen ze ook graag met hem spelen...dat is ook leuk en dat vindt hij zelf ook erg gezellig.

MAARRRRRRRRRRR...................
Ze vinden het natuurlijk ook leuk als hij bij HUN thuis komt spelen..en dan gaat het mis.

Hij begint 'smorgens al te huilen en als het dan zo ver is hangt hij als een blok aan mijn been.

Verjaardagfeestjes net zo.
Nu ga ik dan maar mee op de feestjes maar ik voel me daar natuurlijk ook niet zo gemakkelijk bij; zo van hier is mijn zoon, maar je krijgt zijn moeder er gratis bij.

Wie weet hier een oplossing voor..gaat dit vanzelf over?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Prakje

Prakje

19-08-2009 om 06:44

Het gaat over!

Hier exact hetzelfde gehad. We hebben er eigenlijk geen aandacht aan besteed. Zoon wilde niet bij anderen, prima kwamen die bij ons.

Feestjes een probleem? Geeft niet, dan gingen we alleen een kadootje brengen, taartje eten en weer naar huis. Ik bleef dus echt niet bij het feestje

Het is uiteindelijk vanzelf overgegaan, toen hij er klaar voor was. Volgens mij was hij toen een jaar of 5/6.

Nu is hij 10 en fietst overal zelf naartoe, is de hele vakantie al aan het logeren bij alle mogelijke vriendjes, en gaat samen met zijn vrienden naar het zwembad Heeft nergens meer last van!

Heb vertrouwen in je kind en geef er niet teveel aandacht aan.

suc6!

louise maas

louise maas

19-08-2009 om 20:13

Bedankt voor de reacties

Dat is ook een goed idee..gewoon kadootje brengen taartje eten en weer gaan.
Zal met een moeder een stappenplan gaan opzetten. Dat vind ik ook een goed idee!!

Zelf heb ik er ook geen probleem van gemaakt...Dit hoort nu eenmaal bij hem. Zijn zus is daarin tegen weer heel anders.

Wel heb ik het hem aangegeven dat ik het zo jammer voor hem vond.

Straks mag hij naar zwemles. Dat is dus de volgende stap..dan kan ik er natuurlijk ook niet bij blijven.

Zodra hij in een vertrouwde omgeving komt, buurkinderen, opa's oma's en school dan is er geen probleem.

Hier ook zo

en mijn zoon heeft het met alles waar hij nieuw komt. Dat vind hij gewoon spannend en er zijn meer kindjes in zijn klas die het hebben. Ik heb met een aantal moeders afgesproken dat ik mee kwam en even een kopje thee drink en als hij op gang is met spelen weg ga. Zo heb ik dat ook met mijn zoon afgesproken zodat hij wist waar hij aan toe was. Meestal was de thee niet eens nodig want als hij eenmaal aan het spelen was zag hij me niet meer. Wel vraag ik iedere keer aan hem wat hij wil en durft zodat hij vertrouwen houd. Maar eigenlijk heeft hij nu bij zijn vaste ploegje geen problemen meer. Hij heeft het bv ook met logeren maar dat is weer een ander verhaal. Succes

Niet echt een tip

Ik heb geen tips oid, maar vind het wel grappig dat mijn zoon juist het omgekeerde heeft. Hij wil juist altijd BIJ zijn vriendjes spelen. Met veel moeite krijg ik zijn speelkameraadjes mee naar ons huis. Er is hier niks mis hoor en hij heeft speelgoed in overvloed!
Het gaat gelukkig niet gepaard met gehuil en andere drama's, maar ik vind het wel zo eerlijk als het spelen over-en-weer gebeurt. Niet in de laatste plaats voor de ouders. Ha, ha.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.