Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Balharen...

Hallo allemaal,

mijn zoon is in april 9 geworden. Ik bracht hem net naar bed en zag "pluisjes" aan zijn balletjes hangen. Maar nee, het zijn geen pluisjes, het zijn haartjes.

Is dat normaal op deze leeftijd?
groetjes,annemieke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Janeway

Janeway

31-05-2009 om 20:15

Geen idee

Mijn zoon van 7 heeft ook haartjes op zijn balzak.. of het normaal is geen idee, het is wel dons hoor maar nog geen begin(volgens mij) van echt haar groei. Misschien wel bij jou zoon, hij is wat ouder, misschien moet je ook even kijken naar zijn andere lichaams beharing of pubertijds verschijnselen..

annemir

annemir

31-05-2009 om 21:02 Topicstarter

Ja dons

hoi,
het is wat donzig idd. ik hoef me dus geen zorgen te maken over vervroegde pubertijd?

mar-ank

mar-ank

01-06-2009 om 21:21

Meiden

Mijn dochter is tien en bij haar gebeurt er nog helemaal niets. Maar haar vriendinnetje van 9 krijgt volgens haar moeder al haartjes op haar venusheuvel. En in de klas van mijn dochter beginnen de borstjes her en der al tevoorschijn te springen. Ik werd zelf op mijn 11e voor het eerst ongesteld, dus wie weet zitten er ook al meiden bij mijn dochter in de klas die al ongesteld worden!
Nou begrijp ik altijd dat jongens later zijn dan jongens, maar dat is natuurlijk ook maar een gemiddelde. Ik denk niet dat 9 jaar extreem vroeg is. Wel aan de vroege kant misschien, maar niet zo vroeg dat je er iets aan zou moeten doen.

Guinevere

Guinevere

01-06-2009 om 22:07

Baby

Mijn zoontje had in de eerste maanden na zijn geboorte enórm lange balharen. Zoiets had ik nog nooit gezien, tenminste mijn oudste zoon had dat niet. Ik heb echter geen moment gedacht dat baby al aan het puberen was geslagen. Inmiddels is ie 2 en er is geen haar meer te bekennen, behalve bovenop zijn hoofd natuurlijk.

ff zo

ff zo

01-06-2009 om 23:02

Gut, grappig

Het viel mij laatst op dat mijn zoontje van 4 dat heeft! hele kleine, dunne, donzige haartjes (weinig). Volgens mij is het gewoon net als 'been haartjes'....
Als ze donker worden, dan zullen het de hormonen worden..

annemir

annemir

03-06-2009 om 21:47 Topicstarter

Dan is het niet goed

Hoi,
waar ik me druk om maak? het schijnt niet goed te zijn als er al kenmerken van pubertijd is met 9 jaar.
mijn nichtje heeft het ook en die moet nu naar de kinderarts.
als een kind snel in de pubertijd komt, vertraagd de groei. niet goed dus,vandaar

mar-ank

mar-ank

04-06-2009 om 22:15

Verschil jongens/meisjes

Er is inderdaad verschil tussen jongens en meisjes. Hier staat wel een interessant artikel over dit onderwerp:
http://www.jmouders.nl/Nieuwsartikelpagina/Pas9JaarEnAlInDePuberteit.htm

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.