Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
myra

myra

01-06-2009 om 08:19

Bedplassen en ziekenhuis opname

hoi,
Mijn dochter van 9 jaar moet over 3 weken geopereerd worden aan haar beide benen. Morgen hebben we een intake gesprek.
Waar ze erg tegen op ziet, is het feit dat ze nog in bedplast en dat ze schaamt dat ze 's nachts een luierbroek draagt.
Nu is ze bang dat de verpleging haar een luier om gaat doen. En omdat ze net na de operatie veel zal slapen ivm de pijn denkt ze dat de gehele tijd in luier ligt.
Ze is dan ook bang dat vriendinnetjes dit zullen zien.
Ik denk zelf dat het wel mee valt, maar ik zal zelf de vragen morgen ook wel stellen aan de kinderarts.
Maar hebben ze ook luierbroeken in het ziekenhuis (drynights), of is het mogelijk om eigen luierbroeken mee te geven? Hoe discreet gaat een ziekenhuis om met bedplassende kinderen?
Wie heeft hier ervaring mee? of is zelf werkzaam op de kinderverpleging?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
picobello

picobello

01-06-2009 om 09:38

Discreet

een kinderafdeling is er zeer op gericht om het de kinderen zo aangenaam mogelijk te maken tijdens hun verblijf. Jullie , of je dochter, kan bij de intake zelf aangeven wat ze graag zo willen en in overleg worden er afspraken gemaakt, wel /geen broekje en wanneer. Normaal gesproken zorgt de afdeling zelf voor al het benodigde materiaal, je hoeft daar zelf niet voor te zorgen.
Als ze bang is dat haar vriendinnen "het" merken kan ze misschien afspreken dat tijdens bezoekuren, en dan is ze toch wakker, geen broekje draagt of anders een pyama aan doen of lekker onder de dekens blijven liggen.

Ik heb zelf ( een kind dan) goede ervaring met het ziekenhuis in combi met bedplassen.
Geen rare opmerkingen van personeel oid, ze zijn er niet op uit om het kind een nare ervaring op te laten lopen in het zh.

Broekje

hai.
Ik denk dat ze verpleegsters er alles aan zullen doen om het haar zo comfortabel mogelijk te maken.
Ik denk alleen; zou een broekje niet erg onhandig zijn als ze aan haar benen is geopereerd? Ik weet t niet maar zou dat niet zeer doen als ze haar benen in de luierbroek moet doen?
De vriendinnetjes zullen niets zien als ze een wat wijdere pyjama of broek aan heeft.

Sterkte!

Cynthia

Cynthia

01-06-2009 om 11:02

Luiers

Het is ook per ziekenhuis verschillend en in het ene ziekenhuis wapperen ze wel wat sneller met de luiers als in het andere.
Persoonlijk denk ik dat het puntje luiers het minste waar ze zorgen om moet maken. Ik denk dat je van het ergste geval moet uitgaan en dat ze een incontinentie slip zal krijgen, omdat broekjes voor het personeel niet handig zullen zijn. En ze zijn heus niet gek daar, als ze in een luier ligt zal ze er echt niet open en bloot liggen.
Zelf heb ik een paar jaar geleden ook in het ziekenhuis gelegen en toen heb ook zo'n luier gedragen omdat het wc bezoek gewoon veelste pijnlijk was, dan liever zo'n luier (en een catheter lijkt mij nog erger). En met de privacy gaan ze in een ziekenhuis heel goed mee om, netjes gordijnen dicht, niemand die het ziet, ik vond alleen de stapel luiers op mijn nachtkastje wat minder..

Lisa

Lisa

01-06-2009 om 15:03

Broeken

Ik heb zelf op de kinderafdeling gewerkt voor dat er nog luierbroekjes bestonden, maar oudere kinderen krijgen niet zomaar een luier om, de verpleging zal dat heus in overleg met het kind en de ouders pas uitvoeren. Ook denk ik uit eigen ervaring dat luierbroeken voor de verpleging niet handig zijn, er zit sowieso een stukje arbo verhaal bij het verplegen van een patiƫnt, en die regels worden iedere keer scherper
Overigens is er altijd de mogelijkheid, mits het haar gezondheid toelaat, dat ze zelf haar luier om kan doen, maar aangezien ze aan haar beide benen geopereerd wordt acht ik die kans klein.

vva

vva

08-06-2009 om 11:22

Discreet maar toch

Mijn dochten van 11 heeft een paar maanden terug in het ziekenhuis gelegen. Ze plast nog regelmatig in bed en dit was met de intake ook besproken. Het was een standaard vraag die ze stelden bij de intake.
Er werd ons ook gevraagd hoe we er mee omgingen thuis. Ons antwoord was dat ze luierbroekjes gebruikte.

Vanwege haar operatie zou ze verschoond moeten worden. Personeel kon geen broekjes verschonen. Dus de eerste tijd zou ze luiers krijgen, zodra ze zelf weer kon verwisselen mocht ze haar broekjes (van thuis meegenomen) weer gaan gebruiken.

Tijdens de opname is het ook zo gegaan. Netjes de gordijnen dicht bij verschonen. Alleen wat wel vervelend was, dat haar luiers in haar nachtkastje lagen en dat ze ook een grote soort luieremmer vlak bij haar had staan. Een vriendinnetje die op bezoek kwam is er daardoor (per ongeluk) achter gekomen.

Maar over het personeel niets dan lof. Die zijn er perfect mee omgegaan. Dochter vond het ook allemaal goed. Alleen het verschonen door een broeder (man) vond ze wat minder, maar dat hoort er nou eenmaal bij.

vva

Zelfs al zien ze het

Zelfs al zien de vriendinnetjes het, dan kan je er nog altijd een verhaal van maken, bijvoorbeeld dat het bij de operatie hoort dat dochter nu eventjes niet naar de wc kan. Dat lijkt me sowieso niet vreemd na een operatie aan 2 benen!

an200

an200

15-06-2009 om 18:19

Re: ziekenhuisopname

Ik denk dat een ziekenhuisopname voor kinderen toch al extra vervelend is. Vaak worden ze gewassen en verschoond door onbekenden. Ik kan me voorstellen dat dat geen pretje is, zeker wanneer je begint te puberen en je liever niet hebt dat iedereen je bloot ziet.

Dat kan net zo vervelend zijn als bij de schoolarts even je onderboek uit te moeten doen.

Ik heb gelukkig kinderen die met bloot geen probleem hebben en er makkelijk mee omgaan maar als dat niet zo is is het dubbel vervelend.

Zijn er meer mensen die hier mee te maken hebben gehad?

myra

myra

19-06-2009 om 07:29

Intake gesprek

Inmiddels het intake gesprek gehad en ze zal van wege haar benen een "inco slip" (=luier) dragen 's nachts en overdag als ze slaapt. Ze mag zelf aangeven wanneer ze de luier aan wil en door wie. Tijdens bezoekuren zal er niets van luiers zichtbaar zijn en ze ligt ook op een zaal waar ook 1 of meerdere kinderen liggen die een luier ('s nachts) nodig hebben

Luierbroeken zijn dus inderdaad met haar operatie niet handig. Ook als ze daarna thuis revalideerd kunnen we eventueel "inco slips" gebruiken, wordt dan door de verzekering vergoed.

A.s. maandag is het zover, maar op dit moment is ze nerveuzer voor de operatie dan het slapen in het ziekenhuis.

Nely

Nely

19-06-2009 om 16:24

Alvast sterkte

voor je dochter en ik hoop dat het een beetje meevalt.

Onze zoon (10 jaar) hoopt over 6 weken weer naar huis te kunnen na een kaaksluiting waarbij ze een stukje bot vanuit zijn heup in zijn bovenkaak plaatsen. Op dinsdag opname, woensdag operatie en vrijdag weer naar huis.

myra

myra

23-06-2009 om 07:57

Gisteren

Gisterenochtend is ze opgenomen en 's middags geopereerd. Ze is aan beide benen aan haar enkels geopereerd aan haar anchilles pezen (spitsvoet). Ze ligt nu met beiden benen in het gips tot boven haar knie.
Toen ze 's middags wakker werd had ze veel pijn en was er teruggetrokken, echt een zielig vogeltje.'s Avonds had was ze wel spraakzaam, maar erg humeurig, toch kon er af en toe al weer een lachje vanaf.
Naar de wc gaan za in ieder geval voor haar wel moeilijk zijn, ik denk ook wel dat ze gisteren een luier omhad, toen ik haar vroeg of ze moest plassen, praatte ze er gelijk over heen. Het was in ieder geval niet te zien, de verpleging had haar netjes aangekleed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.