Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Beetje bijzonder [extreem angstig zoontje van vijf]

Op dit moment zijn we met ons zoontje aangemeld bij de GGZ om te kijken of er niet iets is wat zijn ontwikkeling in de weg zou kunnen staan. Hij is vijf jaar en extreem angstig. Hij speelt niet met andere leeftijdsgenootjes en is erg snel overprikkeld.
Zijn er moeders op dit forum die dit herkennen?

MVG

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

09-02-2010 om 17:12

Ik herken het angstige en snel overprikkeld zij wel. He eerste hebben we aangepakt met hulp van een holistische kindertherapeut en het tweede door genoeg rustmomenten in te bouwen. Ook is het aankunnen van meer prikkels in de loop der tijd vanzelf beter gegaan (ze is nu 8).

Via ggz heeft ze toen ze net 7 was een sociale vaardigheidstraining gedaan voor wat meer zelfvertrouwen.

Succes in elk geval.

lilajolie

lilajolie

15-02-2010 om 08:22 Topicstarter

Geen diagnose?

Bedankt voor je reactie.
Wij lopen nu bij GGZ en een diagnose in een ASS is niet ondenkbaar. Ik begrijp dat GGZ de Sova training heeft aangeboden, zonder dat er gediagnosticeerd is?
Zij gaan voor mijn zoontje met het autistisch centrum overleggen of EMDR iets is voor hem, ivm zijn angsten. Hij is vijf jaar, dus ik vind het wat vroeg.
We proberen een weg te vinden in het verminderen van prikkels voor hem omdat hij echt overal angstig van wordt. Zelfs een bezoek aan de winkel is voor hem moeilijk.

MVG LJ

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.