Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Elisa Gemani

Elisa Gemani

22-10-2009 om 15:09

Beugel met acht jaar

Net de halfjaarlijkse controle gehad bij de tandarts met zoonlief van 8,5. Hij heeft tot zijn zevende jaar een speen gehad en vorige keer werd er al gezegd dat er waarschijnlijk ruimtegebrek in de bovenkaak is ontstaan. Je kan nu idd duidelijk zien dat er te veel tand is, te weinig ruimte en een overbeet. Zeker nu hij behoorlijk veel gewisseld heeft. De tandarts gaat hem dus nu toch al doorverwijzen naar de orthodontist; zij vindt liever te vroeg dan te laat. Ik vind het prima want ik heb zelf ook jaren gebeugeld (dezelfde problemen) en een gezond gebit is ontzettend belangrijk. Zijn er meer relatief jonge kinderen aan de beugel? Hoe ging/gaat dat? Graag jullie ervaringen. Bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

22-10-2009 om 18:51

Ook gehad

Hoi,

Mijn zoon heeft ook lang gespeend (t/m 3jaar) en daarna geduimd. Hij heeft wat ze noemen een open beet en kreeg daar een een beugel voor. Alleen hij zat er constant mee te spelen in zijn mond (met zijn tong rechtopzetten enz.) dat de beugel om de haverklap stuk was. Hij lag meer bij de reparateur dan dat mijn zoon hem in had. Toen zijn we dus maar gestopt. Hij is nu 11 en we moeten binnenkort weer naar de tandarts, misschien dat hij er nu wel aan toe is.

Maxime

Hier op 8 jarige leeftijd

de eerste beugel om ruimte te maken in zijn bovenkaak. Hij heeft niet geduimd en geen fopspeen gehad (tenminste niet langer dan de eerste 12 weken of zo)maar heeft een veel te smalle bovenkaak (net als ik). Nu is hij bijna 13 jaar en heeft voor de tweede keer een vlinderbeugel (heet officieel anders maar dat weet ik nu even niet) om extra ruimte te maken. En daarna komen er slotjes voor een jaar of 3 volgens de orthodontist. Onze zoon heeft helaas een zeer complex gebit, maar het komt vast goed met wat hulp en heel veel geduld.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.