Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Bezig houden met complexe beenbreuk

Vandaag heeft zoon een complexe beenbreuk (dijbeen) opgelopen, hij is direct geopereerd hieraan, ligt nu in het ziekenhuis, z’n moeder is bij hem en ik ben thuis met z’n zusje. Als alles goed gaat mag hij thuis herstellen van z’n breuk, hij mag dan bijna niks en ik zoek dingen die hij toch kan doen. Heb al nieuwe Lego pakketten besteld maar die zijn er nog niet. De operatie ging goed, hij heeft nu een pen in z’n been en er zit een stellage bovenop om de boel bij elkaar te houden. Zoon kan niet lopen komende tijd, over 3 weken maken ze weer foto’s om te zien hoe z’n beentje ervoor staat, tot die tijd mag hij alleen liggen en half recht op zitten. Iemand ideeën om hem bezig te houden straks? 


hoe oud is je zoon?

Nick90

Nick90

10-11-2023 om 20:03 Topicstarter


Acht wat ver vervelend. Een nieuw computerspel? Ik zou er ook op rekenen dat hij zeker de eerste dagen veel pijn heeft, dat kost ook energie. Leest hij graag? Strips uit de bibliotheek? Luisterboeken (eventueel via de online bibliotheek app, daar zitten ook kinderenboeken in).

Nick90

Nick90

10-11-2023 om 20:10 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 10-11-2023 om 20:05:


Acht wat ver vervelend. Een nieuw computerspel? Ik zou er ook op rekenen dat hij zeker de eerste dagen veel pijn heeft, dat kost ook energie. Leest hij graag? Strips uit de bibliotheek? Luisterboeken (eventueel via de online bibliotheek app, daar zitten ook kinderenboeken in).

Ja hij kan evt wel gamen, we hebben diverse devices maar de herstel tijd is best lang begreep ik. Hij krijgt ook online lessen straks dus een gedeelte van de dag is hij bezig maar als school klaar is kan hij niks, niet zoals gewoonlijk met z’n vrienden de buurt en omgeving afschuimen. Het herstel gaat zeker tot na de kerstvakantie duren en hij baalt er zelf zo van dat ie juist deze tijd op school moet missen 

Nick90 schreef op 10-11-2023 om 20:10:

[..]

Ja hij kan evt wel gamen, we hebben diverse devices maar de herstel tijd is best lang begreep ik. Hij krijgt ook online lessen straks dus een gedeelte van de dag is hij bezig maar als school klaar is kan hij niks, niet zoals gewoonlijk met z’n vrienden de buurt en omgeving afschuimen. Het herstel gaat zeker tot na de kerstvakantie duren en hij baalt er zelf zo van dat ie juist deze tijd op school moet missen

Probeer ook regelmatig zijn vriendjes uit te nodigen, al acht ik goed mogelijk dat hij voorlopig als hij ook nog online lessen volgt daar gewoon te moe voor is. Vraag ook het ziekenhuis om tips, die hakken natuurlijk vaker met dit bijltje. (Doet me denken aan mijn zus met haar gecompliceerde breuk, die gewoon wekenlang in het ziekenhuis moest blijven, en daarna nog weken thuis). Het is inderdaad gewoon heel erg lastig op deze leeftijd.

Nick90

Nick90

10-11-2023 om 20:22 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 10-11-2023 om 20:16:

[..]

Probeer ook regelmatig zijn vriendjes uit te nodigen, al acht ik goed mogelijk dat hij voorlopig als hij ook nog online lessen volgt daar gewoon te moe voor is. Vraag ook het ziekenhuis om tips, die hakken natuurlijk vaker met dit bijltje. (Doet me denken aan mijn zus met haar gecompliceerde breuk, die gewoon wekenlang in het ziekenhuis moest blijven, en daarna nog weken thuis). Het is inderdaad gewoon heel erg lastig op deze leeftijd.

Als alles goed gaat mag hij naar huis, hij is vandaag geopereerd, dat ging allemaal goed gelukkig, hij moet nog wel blijven om te zien hoe z’n breuk herstelt maar als dat allemaal goed gaat mag hij thuis verder herstellen en daarna volgt nog fysio. Heb echt meelij met hem

Lijkt me een goeie keus om een tijdelijke rolstoel aan te vragen zodat wanneer hij het aankan je alsnog met hem buiten kunt wandelen als dat mag van de dokter en als hij dit zelf wilt én zich niet schaamt in een rolstoel. Geeft toch een stukje vrijheid om naar buiten te kunnen ipv weken thuis te zitten/liggen. Beterschap! 

Als hij met Sinterklaas nog niet naar school kan, zou de klas het dan misschien bij jullie thuis kunnen vieren? Geen idee of je daar de ruimte voor hebt, of het ziet zitten om de hele klas over de vloer te krijgen. 
Houdt hij van spelletjes? Misschien een leuk nieuw spel met hem uitzoeken? Onze kinderen vonden op die leeftijd de wetenschappelijke knutseldozen leuk. https://www.intertoys.nl/clementoni-mysterieuze-scheikunde 
Er zijn er een heleboel in verschillende prijsklassen.

Nick90

Nick90

10-11-2023 om 20:46 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 10-11-2023 om 20:24:

Als hij met Sinterklaas nog niet naar school kan, zou de klas het dan misschien bij jullie thuis kunnen vieren? Geen idee of je daar de ruimte voor hebt, of het ziet zitten om de hele klas over de vloer te krijgen.
Houdt hij van spelletjes? Misschien een leuk nieuw spel met hem uitzoeken? Onze kinderen vonden op die leeftijd de wetenschappelijke knutseldozen leuk. https://www.intertoys.nl/clementoni-mysterieuze-scheikunde
Er zijn er een heleboel in verschillende prijsklassen.

Nee m’n half Surinaamse vrouw ( en moeder van de kinderen) heeft een hekel aan Sinterklaas, racistische bagger enzovoort. Dit jaar zou die voor het eerst lootjes trekken en surprise doen met z’n klas, hopelijk kan dat wel doorgaan. 

Ik heb niks anders dan voor de hand liggende tips. Maar ik wil jullie wel succes wensen en een voorspoedig herstel…

Nick90 schreef op 10-11-2023 om 20:46:

[..]

Nee m’n half Surinaamse vrouw ( en moeder van de kinderen) heeft een hekel aan Sinterklaas, racistische bagger enzovoort. Dit jaar zou die voor het eerst lootjes trekken en surprise doen met z’n klas, hopelijk kan dat wel doorgaan.

Is het een idee om dit jaar wel iets aan sinterklaas te doen, al dan niet onder de noemer sinterklaas, als leuke afleiding. Aangezien hij het ook viert op school.

Gewoon in het sinterklaasweekend lekkere dingen in huis halen, wat cadeautjes of filmmiddag, en voor die tijd ipv schoen zetten af en toe onverwacht een kleinigheidje. Daar kun je die legopakketten anders mooi voor gebruiken. Dan heeft ie ook steeds wat anders ipv de hele bups in 1 keer.

Beterschap daar iig.

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

10-11-2023 om 21:30

Allereerst heel veel beterschap gewenst aan je zoon... en hopelijk komt uiteindelijk alles weer goed.

Uiteraard zal herstel ook de nodige slaap vereisen.
Gamen is al genoemd. Video-films kijken is ook een makkelijke en fijne bezigheid als je herstellend bent. Lezen (of stripboeken) kan natuurlijk ook. Of puzzeltjes (kruiswoord of zweedse woordpuzzeltjes). Maar een kleurboek kan natuurlijk ook. Of ministeck. Of zelf gaan tekenen (met pen).

Toen ik op jonge leeftijd een tijdje uit de running was, heb ik een verhaal in spiegelschrift geschreven... en een eigen strip-verhaal gemaakt.

Wat vindt hij zelf leuk? Maakt hij graag dingen? Of wil hij leren programmeren bv (boek over Python voor kinderen is dan misschien wat)? Is leren handwerken iets, haken bv? Daar zijn veel YouTube filmpjes voor. 
De tip van eropuit met een rolstoel als dat kan (maar dat duurt nog even zo te lezen), lijkt me heel waardevol, dat zijn dan toch andere indrukken dan steeds thuis zijn en er zijn zat musea als het weer niks is.

Hij zou ook zelf adventskalenders kunnen maken voor zijn vrienden, daar is nu nog tijd voor. 
Ooit had een mede motorsporter een naar ongeluk bij het parapenten gehad en moest 8 weken plat in het ziekenhuis, zijn maten hebben toen een monitor aan het tafeltje bij zijn bed getaped zodat hij kon gamen. Tegenwoordig kan dat met een tablet of iPad wel iets makkelijker… je kunt bij de zorg winkel misschien wel dat soort dingen lenen zolang, een papegaai voor boven zijn bed als hij zich iets op wil trekken en zo. Is een hoog laag bed lenen misschien ook makkelijk? Dan kan hij het makkelijk in half overeind zetten. Drie weken si best een tijd en een jongen van 9 til je ook niet makkelijk op, zeker je vrouw niet nu de baby er net is.

om de wachttijd voor de lego te overbruggen.
Op naar de Action. Ze hebben daar miniatuur bouwsetjes, diamondpainting, schildersets, fimoklei. Altijd leuk om een nieuwe hobby te ontdekken. Rond deze tijd hebben ze ook leuke setjes om eigen kerstversiering en kerstkaarten te maken. 

Stop motion filmpjes maken (iPad, tablet of mobieltje), 
bouwplaten, 
schaalmodellen?

Misschien lego lenen bij een Speelotheek, zij richten zich op kinderen tm 12. Hebben vast ook wel puzzels of spellen voor 1 persoon.

https://www.bramsbouwstenen.nl/lego-set-huren/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.