Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Sjillie

Sjillie

12-04-2009 om 17:26

Billen niet goed vegen

Mijn zoon wordt volgende maand 7 en de laatste tijd gaat het billen vegen na gepoept te hebben niet goed.

Het lijkt erop dat hij zich soms niet genoeg tijd gunt om zijn billen te vegen, want het gaat niet altijd mis.

Zoon veegt dan 1 keer snel en trekt dan zijn broek weer omhoog, met als gevolg dat je hem ruikt als hij de kamer binnen komt.
Hij schaamt zich dan wel, maar het blijft een terug kerend iets.

Heb al vochtig wc papier neer gelegd, maar helpt niet.
Heb hem al een paar maal zelf laten douchen. Zelfs al een paar maal zijn vieze onderbroek laten spoelen, maar niets helpt.

Iemand tips?

Gr Sjillie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sanne.

Sanne.

12-04-2009 om 18:34

Sjillie

Hier hetzelfde probleem bij mijn 7-jarige. Vaak genoeg uitgelegd hoe het moet en ook verteld dat als het dan eens niet lukt ze het moet zeggen. Maar dat doet ze dus ook niet. Zijn al genoeg onderbroeken onherstelbaar "beschadigd" helaas.

Ik lees dus mee

Gewoon zo door blijven gaan

was het advies van iemand met ervaring, het schijnt vroeg of laat van zelf goed te gaan als je het blijft herhalen. Ik gooi heel vieze onderbroeken trouwens weg, sinds dochter zelf veegt koop ik onderbroeken bij de zeeman, daarvoor had ze altjd petit bateau en ergerde ik mij er meer aan.

Ik lees ook mee


zoonlief van 6 roept nog elke keer om mama of papa.... en die blijven braaf lopen en dus ook vegen.
Misschien toch ook maar zelf laten doen, dan maar weggooien...

gula

Sjillie

Sjillie

18-04-2009 om 16:27

Update

Wij hebben nu een beloningssysteem ingevoerd:

Een kalender gemaakt en bij elke dag een lachend gezichtje en een huilend gezichtje gezet.

Elke dag dat zoon niet in zijn broek poept mag hij een snoepje pakken en omcirkelen we het lachende gezichtje.

Elke dag dat zoon in broek poept moet hij een treintje inleveren (zijn meest favoriete speelgoed en hij heeft veel treintjes.) en omcirkelen we het huilende gezichtje. De eerste dag erna dat hij schoon blijft krijgt hij een treintje terug.

Elke zondag gaan we tellen hoeveel blije gezichtjes en hoeveel huilende gezichtjes. Bij meer blije gezichtjes betekent het iets leuks of extra's doen.

Gister mee begonnen en zoon moest een treintje inleveren, hij is er echt op gebrand het treintje vandaag weer terug te krijgen. We helpen hem ook door hem om de zoveel tijd te roepen en naar de wc te laten gaan.

Deze week had zoon al 4 poepbroeken!!!! Dat had niets meer met vegen te maken, zoveel poep zat erin. Dat werd me te gortig. Hoop dat deze fase snel over is....

Gr Sjillie

Beste sjillie en wellicht ook anderen

het komt me allemaal erg bekend voor. wij zijn nu bezig met een training. Google maar eens op poep poli en veel zal je duidelijk worden. Kinderen bij wie dit probleem speelt kunnen erg écht niks aan doen dat ze in hun broek poepen. Dus een beloningssysteem is eigenlijk niet reeel omdat het schoon houden van de broek toeval is en geen verdienste.Nogmaals ik weet hoe het is en herken de frustraties maar er is iets aan te doen,veel succes! groetjes Moener

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.